راحت‌ترین روش برای دریافت ویزای شنگن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حتما همه درباره ویزای شنگن شنیده‌اند، ویزایی که اگر آن را داشته باشیم، سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی آسان خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سفر و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سال 1985 کشور لوکزامبورگ شاهد یک قرار داد مهم بود که طبق آن 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین 4 کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا متعهد شدند که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای مردم این منطقه حذف کنند. این منطقه یکپارچه و بزرگ، منطقه شینگن نام‌گذاری شد.

در همین راستا، یک ویزای واحد برای مسافرا و اقامت مردم در تمامی کشورهای عضو تصویب شد که نام همین منطقه یعنی ویزای شنگن را به خود گرفت. با استفاده از این ویزا می‌توان تحت شرایط خاص و مدت زمان مشخصی به 26 کشور شنگن سفر کرده و در آن‌ها اقامت داشت. ویزای شنگن انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود؛

ویزای اتحادیه شنگن؛ سفر 90 روزه

این نوع ویزا برای کسانی مناسب است که قصد سفر 90 روزه به یکی از کشورهای شینگن را دارند. مدت اعتبار ویزای اتحادیه شش ماه است به طوری که دارندگان ویزای شنگن اتحادیه می‌توانند در هر 6 ماه یکبار و آن هم به‌مدت 90 روز در کشورهای شینگن اقامت داشته باشند. این ویزا به دو دسته A و C تقسیم می‌شود؛ ویزای شینگن نوع A به نام ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز شناخته می‌شود. این ویزا اجازه عبور از منطقه هوایی شینگن و یا تغییر پرواز در یکی از فرودگاه‌های این منطقه را به فرد می‌دهد. ویزای شینگن نوع C یا همان ویزای کوتاه مدت هم به فرد اجازه می‌دهد زمان کوتاهی را بسته به شرایطی که دارد در یکی از کشورهای حوزه شینگن بگذراند. ویزای نوع C به 3 زیر دسته ویزای یک‌بار ورود یا سینگل، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود تفکیک می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ویزای سینگل، به صاحب خود اجازه می‌دهد تا بنابراین اعتبار پاسپورتش، تنها یک بار وارد یکی از کشورهای شینگن شود. درحالی که با ویزای دبل، دارنده ویزا می‌تواند برای بار دوم نیز به کشورهای حوزه شینگن سفر کند. با داشتن ویزای چندبار ورود یا مولتیپل نیز فرد قادر است به تعداد دفعاتی که نیاز دارد به منطقه شینگن سفر کند. ویزای مولتی به سه دسته 1 ساله، 3 ساله و 5 ساله تقسیم می‌شود. درباره ویزای سینگل و دبل گفتنی است که شخص فقط می‌تواند به یک کشور وارد شود نه چند کشور مختلف!

ویزای اعتباری شینگن؛ روادید را چک کنید

ویزای اعتباری شینگن، در دست هرکسی که باشد تنها می‌تواند به کشوری که در روادیدش آمده است سفر کند، در غیر این صورت سفر ممکن نیست. همچنین عوض کردن کشور بعد از سفر نیز در ویزای اعتباری امکان ندارد. البته در شرایط بشردوستانه یا اضطراری بین المللی، این قوانین کمی انعطاف‌پذیر خواهند شد.

ویزای ملی شینگن؛ تحصیل و کار

ویزای ملی شینگن یا ویزای نوع D به کسانی تعلق می‌گیرد که قصد تحصیل و یا کار در کشورهای شینگن را داشته باشند. این ویزا می‌تواند بسته به هدف فرد مدت زمان متفاوتی داشته باشد. شخص می‌تواند ویزای ملی را به‌صورت یک‌بار ورود یا چند بار ورود اخذ کند. البته اخذ آن به صورت مولتیپل شرایطی دارد.

مثلت شرکت در برنامه‌های آموزشی دارای مدت معین، ثبت نام در دانشگاه، شرکت در کارهای پژوهشی، انجام فعالیت حرفه‌ای بعنوان ورزشکار و هنرمند و شرایط خاص پزشکی از مواردی هستند که اجازه دریافت ویزای نوع دی به صورت چندبار ورود را می‌دهند.

ویزای مسافرتی شینگن​

در کنار ویزاهایی که به آن اشاره شد، ویزای دیگری به نام ویزای مسافرتی وجود دارد که البته بیشتر افراد تصور می کنند این همان ویزا توریستی شنگن است. درواقع، این روادید دارای چند ویزای زیرمجموعه است که بسته به نیاز مسافر برای وی صادر می‌شود. متقاضی در هنگام درخواست برای روادید، باید یکی از دلایل همچون ویزای ترانزیت، ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای پزشکی، ویزای فرهنگی، هنری، ورزشی یا ویزای ملاقات با خانواده یا دوستان را انتخاب کند. این دلایل در زیرمجموعه ویزای مسافرتی قرار می‌گیرند.

شرایط اخذ ویزای شنگن چیست؟

حال که انواع ویزای شینگن ذکر شد، گفتنی است که دریافت هرکدام شرایط خاص خود را دارد. مدارک و هزینه‌ها و مراحل دریافت در هر نوع ویزا متفاوت هستند. مثلا کسانی که قصد دریافت ویزای فرهنگی، ورزشی یا هنری را دارند باید از مدارک مربوط به این حرفه‌ها را ارائه دهند. علاوه بر این، دلایل سیاسی باعث می‌شود که مردم هر کشوری، مراحل متفاوتی را برای دریافت ویزای شینگن بپیمایند.

از این رو بهتر است برای دریافت ویزای شینگن با مشاوران مهاجرتی مشورت شود. قصران گشت، مجری تورهای مسافرتی و ویزا، این خدمات را با بالاترین کیفیت و اعتبار ممکن ارائه می‌دهد. آژانس مسافرتی قصران گشت، جهت رفاه حال متقاضیان حداکثر توان خود را به کار گرفته تا در کوتاه ترین زمان ممکن و در برخی موارد بدون مراجعه متقاضیان ویزای شینگن را ارائه دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : قصران گشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز