دیگر نگران برگشت خوردن چک نباشید

وکیل چک-کاماپرس

امروزه بسیاری از معاملات با تبادل چک انجام می‌شود و بی‌اطلاعی افراد از قوانین حاکم بر صدور چک، عواقب جبران ناپذیری برای آنان ایجاد کرده است. چک برگشتی یا همان چک بلامحل از جمله متداول‌ترین دعاوی مطرح شده در دادگاه‌ها و مراجع قضایی است.

به گزارش کاماپرس، از آن‌جایی که دعاوی حقوقی مرتبط با چک از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هر قدم اشتباه، ضرر و زیان مالی بسیاری برای افراد به بار می‌آورد، لذا بهتر است که افراد پیش از هر معامله یا پیش بردن یک شکایت‌نامه، با یک وکیل چک مشورت کنند و امور مرتبط با شکایت و دادگاه را به او بسپارند.

در این گزارش، ویژگی بهترین وکلای پایه یک در امور مربوط به انواع چک ضمانت، صیادی و برگشتی تشریح شده است.

منظور از وکیل چک کیست؟

در ابتدا باید بدانیم که وصول چک برخلاف ذهنیت عامه مردم کار دشواری نیست؛ فقط باید بدانیم که برای وصول چک بهتر است از چه کسی کمک بگیریم. وکیل چک به وکیل پایه یک دادگستری و تحصیل کرده در رشته حقوق گفته می‌شود که ضمن تبحر در تمامی مسائل حقوقی و کیفری، درباره مسائل مرتبط با چک اعم از قانون صدور چک، قانون تجارت و قانون اصلاح صدور چک تخصص ویژه‌ دارد.

در حرفه وکالت، به دلیل پیچیدگی و تنوع مسائل، معمولا وکلا زمینه‌ای تخصصی برای کار و فعالیت حقوقی یا کیفری خود انتخاب می‌کنند. وکیل مالی یا چک، سفته و اسناد تجاری، کسی است که به صورت تخصصی در زمینه دعاوی مالی اسناد تجاری تبحر دارد و می‌تواند افراد را در زمینه شکایت چک بلامحل، مطالبه ثمن معامله، صدور قرار تامین خواسته، فک رهن، مطالبه وجه بر مبنای رسید عادی، مطالبه وجه چک، به اجرا گذاشتن چک و امثال آن راهنمایی و کلیه امور مرتبط با پرونده را پیگیری کند.

راز آسمان پایتخت

وکیل چک-کاماپرس

مراحل شکایت از چک برگشتی

در صورتی که فرد برای دریافت وجه به بانک مراجعه کند و با نبود موجودی در حساب صادرکننده چک مواجه شود، می‌تواند از همان لحظه تا حداکثر شش ماه نسبت به درخواست صدور گواهی عدم پرداخت اقدام کند. در مرحله بعدی، فرد باید از حقوقی یا کیفری بودن چک خود مطلع شود تا بتواند با مراجعه به مراجع مربوطه شکایت خود را پیگیری کند؛ بنابراین دارندگان چک برگشتی در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی باید با یک وکیل چک که در امور مرتبط با مطالبه چک توان علمی و تجربی بالایی دارد، مشورت کنند.

یک وکیل چک ماهر می‌تواند به خوبی افراد را راهنمایی و آنان را با تمامی راهکارها و مراحل قانونی دادگاه آشنا کند. همچنین او می‌تواند حل کامل پرونده را به پیش ببرد و از حقوق موکل خود به خوبی دفاع کند.

وکیل چک-کاماپرس

تفاوت چک صیادی با چک قدیمی از نظر نوع شکایت

در صورتی که افراد در موعد وصول چک با عدم موجودی حساب و برگشت چک مواجه شوند، می‌توانند از طریق چهار روش اجرای چک از طریق ثبت، طرح دعاوی حقوقی، شکایت کیفری و اجرای مستقیم چک از صادرکننده چک شکایت کنند.

سه روش اول در مورد چک‌های قدیمی و چک صیادی قابل اجرا بوده، اما روش اجرای مستقیم چک تنها برای چک صیادی امکان‌پذیر است. براساس ماده 23 قانون جدید صدور چک، دارنده چک صادر شده صیادی می‌تواند با مراجعه به دادگاه برای صدور حکم اجراییه درخواست دهد و برای پیشبرد مراحل قانونی پرونده خود وکیل چک اختیار کند.

در این روش، دارنده چک می‌تواند از دادگاه بدون دریافت حکم و قطعیت آن، درخواست صدور وجه چک کند. در این وضعیت، دادگاه با بررسی پرونده و در صورتی که متن چک و وصول وجه آن به شرطی مشروط نشده باشد یا در متن چک عنوانی بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی ذکر نشده باشد، اجراییه را صادر می‌کند.

شرایط مطالبه چک ضمانت

اگر فردی چک را بابت ضمانت در معامله یا انجام تعهد صادر کند و آن معامله صورت نگیرد یا طرف مقابل به تعهد خود عمل نکند، در این شرایط باید در دادگاه حقوقی از او شکایت کند. افرادی که چک صادر می‌کنند، باید در تاریخی که در چک مقرر شده است، پول کافی در حساب داشته باشند. در صورتی که دارنده چک از بانک استعلام بگیرد و حساب فرد موجودی نداشته باشد، بانک گواهی عدم پرداخت را به آورنده چک ارائه می‌دهد و او با این گواهی می‌تواند علیه صادرکننده چک شکایت‌نامه تنظیم کند.

وکیل چک-کاماپرس

مزایای استفاده از وکیل چک چیست؟

اولین مزیت استفاده از وکیل چک، عدم اتلاف وقت است. وکیلی که به صورت تخصصی در زمینه چک فعالیت می‌کند، می‌تواند به سرعت تمامی مراحل مربوط به مطالبه وجه چک را طی کند.

وکیل چک به خوبی با تمامی قوانین جدید و قدیمی حاکم بر چک آشنایی دارد و می‌تواند از حق و حقوق موکل خود دفاع و از این قوانین برای دریافت تمام مبلغ چک به نفع موکل خود استفاده کند.

از آن‌جایی که افراد با مواد قانونی و اصطلاحات حقوقی آشنایی کافی ندارند، برای تنظیم شکوائیه یا دادخواست مطالبه وجه چک با مشکل مواجه می‌شوند؛ در صورتی که وکیل چک از تمامی قوانین حقوقی و قوانین موجود برای مطالبه چک اطلاع داشته و با استفاده از آن می‌تواند یک شکوائیه قابل دفاع و موفقیت‌آمیز تنظیم ‌کند.

دریافت بهترین خدمات وکیل چک از «موسسه حقوقی دادپویان»

موسسه حقوقی دادپویان، یکی از بهترین و شناخته شده‌ترین موسسات حقوقی در زمینه وکیل چک است. این مرکز حقوقی از جمعی از وکلای حقوقی مجرب و متخصص در زمینه‌های مختلف حقوقی، خانوادگی، کیفری، قرارداد، مالی، تجاری و نظایر آن تشکیل شده است.

موسسه حقوقی دادپویان با برخورداری از دانش و تجربه کارشناسان متبحر دادگستری، به صورت تلفنی، حضوری، آنلاین و تصویری به متقاضیان مشاوره می‌دهد و حل مشکل چک‌های برگشتی، صیادی و ضمانت آنها را بر عهده می‌گیرد.

متقاضیان برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این مجموعه می‌توانند به وبسایت https://dadpouyan.vip/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191307831 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز