دیدنی ترین جاده های کوهستانی ایران در زمستان

دیدنی ترین جاده های کوهستانی ایران در زمستان

شاید به جرات بتوان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین فصل‌های سال برای سفر را فصل زمستان دانست. با اینکه ممکن است بسیاری از افراد تعداد سفرهای خود را در این فصل کم کنند ولی آن‌هایی که شیفته برف و طبیعت سفیدپوش هستند، زمستان تازه شروع سفرهای آن‌هاست. تجربه نوشیدن یک فنجان چای داغ در هوای سرد، تماشای درختان پوشیده از برف و همراه شدن با عزیزان در جاده‌های سفیدپوش، بسیار هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش، دیدنی‌ترین جاده‌های کوهستانی ایران در زمستان را معرفی می‌کند.

1-جاده دوهزار و سه هزار تنکابن

این جاده در جنوب تنکابن قرار دارد و از منطقه‌ای به نام خرم‌آباد شروع می‌شود که در میان کوه‌ها و جنگل‌ها، همراه با رودخانه‌ای خروشان به منظره‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌شود. اگر به این منطقه سفر کرده باشید، خواهید دید که جاده کم‌کم از رودخانه فاصله می‌گیرد و ارتفاع منطقه هم بیشتر می‌شود و به جاده سه هزار می‌رسید. همچنین در این منطقه در فصل زمستان همیشه کوه‌ها و جنگل‌های اطراف پوشیده از برف هستند که در کنار کلبه‌های پوشیده از برف، آرامش و زیبایی آنجا را دوچندان می‌کند.

1-جاده دوهزار و سه هزار تنکابن

2-جاده اسالم به خلخال در زمستان

یکی از زیباترین جاده‌های کوهستانی ایران در زمستان، جاده اسالم به خلخال است. گردشگرانی که قصد دارند از تهران به سمت جاده اسالم به خلخال بروند، باید حدود 450 کیلومتر به سمت شمال غرب حرکت کنند که با رسیدن به این جاده یک مسیر یکدست پوشیده از برف و شگفت‌انگیز را خواهند دید. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها در این مسیر فوق‌العاده، ویلاها و سوئیت‌های مبله‌ای است که گردشگران زیادی را به دلیل نوع معماری خاص، جذب می‌کنند و به این ترتیب لذت سفر را دوچندان می‌نمایند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

2-جاده اسالم به خلخال در زمستان

3-جاده فشم و دیزین

اگر شما هم جزو آن دسته افراد علاقمند به ورزش‌ها و تفریحات زمستانی هستید، می‌توانید از طریق مسیر فشم و دیزین که یکی از زیباترین جاده‌های کشور است خود را به پیست اسکی دیزین برسانید و خاطره‌ای تکرار نشدنی از مناظر زیبا برای خود ثبت کنید. این جاده معمولاً از روزهای ابتدایی تا پایانی زمستان پوشیده از برف است و افرادی که برای اسکی به پیست دیزین می‌روند، تجربه دیدنی و لذت‌بخش عبور از این جاده را در ذهن خود ثبت می‌کنند.

3-جاده فشم و دیزین

4-جاده کلاردشت به عباس آباد

شاید بتوان جاده کلاردشت به عباس‌آباد را جزو یکی از زیباترین جاده‌های شمال کشور، بخصوص در فصل زمستان به شمار آورد. این جاده با داشتن مناظر زیبا و چشم‌نواز مانند جنگل‌های زیبا و حتی منظره سواحل دریای خزر به یکی از دیدنی‌های جاده‌ای شمال در فصل زمستان تبدیل شده است. همچنین دو طرف جاده پر است از درختان و درختچه‌های جنگلی که با برف پوشیده شده‌ و یک منظره هیجان انگیز را ایجاد کرده‌ که قطعاً از زیبایی و آرامش فوق‌العاده آن لذت زیادی خواهید برد.

4-جاده کلاردشت به عباس آباد

5-جاده ماسال

شهر ماسال در ۵۵ کیلومتری شهر زیبای رشت واقع شده که به آبشارهای بلند و جنگل‌های انبوه و رودهای خروشانش معروف است. گردشگران و مسافران باید پیش از رسیدن به رشت، حدود 20 کیلومتر به سمت فومن رفته تا در نهایت به ماسال برسند. این مسیری که مسافران طی می‌کنند بدون شک در زمستان به منظره‌ای بی‌نظیر و فوق‌العاده زیبا تبدیل می‌شود که به دلیل داشتن کوه‌هایی که در میان ابرها پنهان شده‌، زیبایی و آرامش خاصی به آنجا بخشیده است.

5-جاده ماسال

انتهای پیام

مرتبط با : آرندتوردالاهویوتوپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “دیدنی ترین جاده های کوهستانی ایران در زمستان

  1. مجتبی ادیب زاده گفته:

    چنانچه جاده های رامیان به شاهرود و شاهرود به گرگان را نیز منظور کنید این فهرست کاملتر و زیباتر میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز