دولت‌ها علیه رمزارزها ؛ سرنوشت آلت کوین ها چه می‌شود؟

لست سکند

قیمت بیت کوین امروز بار دیگر وارد مدار کاهشی شده و در مقایسه با روز گذشته 467 دلار افت قیمتی را به ثبت رساند. اکنون این ارز دیجیتال در محدوده قیمتی 47 هزار و 753 دلاری گرفته است. به نظر رفت و برگشت‌های مداوم قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها باعث شده تا صندوق بین المللی پول نسبت به این موضوع به دولت‌ها و نهادهای نظارتی مختلف هشدار دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار رمزارزها ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین المللی پول تمامی ارزهای دیجیتال را چالشی برای ثبات مالی جهان دانسته و از همه نهادهای مربوطه و دولت‌های سراسر جهان درخواست تشدید نظارت بازار رمزارزها را کرده است. با وجود اینکه اینکه رشد سریع ارزهای دیجیتال و نوآوری‌های صورت گرفته در آن‌ها برای سیستم پرداخت‌ها، فرصت جدیدی برای اقتصاد جهانی به شمار می‌رود اما نوسانات قیمتی آن‌ها باعث تهدید شرایط مالی جهان خواهد شد. به همین دلیل صندوق بین المللی پول به دولت‌های کشورهای مختلف توصیه کرده تا با رصد مداوم این بازار، چارچوب‌های معینی را برای ادامه کار آن تعیین کنند.

راز آسمان پایتخت

تلاش برای نظارت دولتی بر بیت کوین

این در حالی است که اساس شکل گیری بیت کوین، بر عدم مداخله دولت‌ها بود. در واقع بیت کوین به دلیل ویژگی‌های مثل گمنام بودن سازنده آن، عدم تبعیت از قوانین دولت‌ها، امکان استفاده از آن در هر نقطه جهان و… مورد توجه مردم واقع شد و ارزش پیدا کرد. به نظر فرضیه نظارت‌های دولتی بر ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین با ویژگی‌های آن سازگار نیست. در حال حاضر با وجود این نوسانات قیمتی خیلی از مردم سرمایه‌های خود را به بازار رمزارزها منتقل کرده‌اند و در این حوزه مشغول شده‌اند.

به هر حال هم اکنون 45 درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین و 17 درصد هم برای اتریوم است. امروز قیمت اتریوم، دیگر رمزارز معروف، به 3 هزار و 347 دلار رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز