دنا و k132  با موتور 3 استوانه‌ای وارد بازار می‌شود

لست سکند

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو(ایپکو) از تولید موتورهای 3 استوانه ای و نصب آن روی تمام خودروهای این شرکت  از جمله دنا و همچنین خودروی جدید این خودروساز – خودروی k132  – خبر داد.

به گزارش کاماپرس، برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقاء پیشرانه های مورد استفاده در محصولات پرتیراژ این شرکت به نتیجه رسیده و به زودی نسل جدیدی از خودروهای تولیدی این شرکت با موتور ارتقاء یافته روانه بازار می شود.

بر اساس اعلام مسئولان ایپکو، 5 نمونه اولیه نسل دوم خانواده موتور EF ظرف دو هفته آینده رونمایی می شود اما تولید انبوه این موتورها به دلیل بالا بودن حجم تغییرات  نسبت به موتورهای پایه، کمی زمان بر است و در سال آینده انجام می شود.

مدیرعامل ایپکو تغییرات اعمال شده در موتورهای محصولات ایران خودر را این گونه توضیح داد:  طبق این طرح، کل خانواده موتور ارتقا خواهد یافت و موتورهایی نظیر موتور تنفس طبیعی بنزینی، موتور تنفس طبیعی دوگانه سوز و موتور پرخوران بنزینی(توربو) با هدف کاهش یک لیتر مصرف سوخت و ارتقای آلایندگی تولید می شود. ضمن این که در ارتقای موتورهای توربو، شاهد بهبود گشتاور تا حدود ۳۰ نیوتن متر و بهبود توان در حدود ۱۵ اسب بخار خواهیم بود.

سال 1401 خودروهای ایران خودرو با موتور جدید به بازار عرضه می شود

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل ایپکو با بیان اینکه خانواده موتورEF بر روی محصولات متنوعی نصب خواهد شد، افزود: این موتور بر روی خودروهای خانواده دنا، k132 و سایر محصولاتی که در دست توسعه قرار دارد، با تنوع جعبه دنده هایی مانند جعبه دنده پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی و خودکار نصب خواهد شد و بسته به نیاز بازار و مشتری، به فروش می رسد.

رجبعلی با بیان اینکه اولین نسخه از این موتور اواخر سال ۱۴۰۱ وارد بازار خواهد شد، خاطرنشان کرد: موتورهای بعدی از این خانواده محصول در سال ۱۴۰۲ رونمایی و تجاری سازی خواهد شد. این خانواده موتور طی چهار سال جایگزین تمام خانواده های موتور موجود ایران خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز این طرح در گروه صنعتی ایران‌خودرو، اظهار امیدواری کرد: در بهمن ماه امسال نخستین نمونه موتور از این خانواده محصول را به تولید برسانیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم صنعت خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز