دلیل گرانی پوشاک در آستانه عید مشخص شد

دلیل گرانی پوشاک در آستانه عید مشخص شد-کاماپرس

قیمت انواع نخ در ابتدای سال با افزایش ۱۵ درصدی روبرو شد، اما از ابتدای بهمن‌ماه فعالان بازار اعلام کردند که قیمت نخ دوباره 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش کاماپرس، اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان جوراب تهران در اردیبهشت نسبت به افزایش ۱۵ درصدی قیمت نخ هشدار داده و عدم صدور مجوز واردات را به عنوان عامل اصلی گرانی نخ معرفی کرده بود.

بنابراین، با توجه به افزایش 15 درصدی قیمت نخ در دو هفته اخیر، می‌توان گفت که جهش 30 درصدی قیمت نخ یکی از عوامل تأثیرگذار بر بازار پوشاک است.

با توجه به نیاز اساسی صنعت نساجی به نخ، گرانی نخ و کمبود آن ممکن است بازار پوشاک را در آستانه عید با التهاب مواجه کند. این در حالی است که تولیدکنندگان پوشاک، قدرت خرید پایین مردم را به عنوان دلیل اصلی رکود این بازار مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

یک تولیدکننده پوشاک نیز اظهار کرده است که قیمت هر دوک نخ از 38 هزار تومان به 44 هزار تومان و قیمت چرخ خیاطی 21 میلیون تومانی به بیش از 25 میلیون تومان رسیده است. همچنین، قیمت انواع سوزن و قیچی نیز رشد داشته‌اند.

به نقل از کانال تلگرام دنیای اقتصاد، برهمین اساس به نظر می‌رسد افزایش قیمت نخ، بازار پوشاک را به صورت مستقیم مورد هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز