آشنایی با انواع ساعت مچی + راهنمای جامع خرید ساعت مردانه و ساعت زنانه

ساعت زنانه و مردانه

ساعت زنانه و ساعت مردانه از گذشته تاکنون جزو اکسسوری‌های جذاب و منحصربه‌فرد بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه دادن است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع ساعت مچی و راهنمای جامع خرید ساعت مردانه و ساعت زنانه ‌پرداخته است.

انواع ساعت مچی به لحاظ ظاهر صفحه نمایشگر

ساعت آنالوگ: صفحه آنالوگ، یکی از قدیمی‌ترین صفحه‌های ساعت مچی است. این نوع ساعت‌ها دارای عقربه ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و بعضا ثانیه‌شمار بوده و بیشترین رواج را در سراسر جهان دارند.

ساعت دیجیتال: ساعت‌ مچی دیجیتال از یک صفحه ال‌سی‌دی برای نمایش زمان و سایر اطلاعات استفاده می‌کند.

ساعت هیبرید: ساعت‌ مچی هیبریدی، تقریبا ترکیبی از ساعت‌ آنالوگ و هوشمند است. در نگاه اول شبیه ساعت‌های آنالوگ با عقربه‌های ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و ثانیه‌شمار است، اما قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری فعالیت‌های بدنی، اتصال به تلفن همراه و سایر ویژگی‌های یک ساعت هوشمند را هم دارند.

راز آسمان پایتخت

ساعت لمسی: ساعت‌ هوشمند اپل، بهترین نمونه از ساعت‌ مچی لمسی است. هرچند دکمه روی بدنه ساعت حضور دارد، اما عملکرد آن از طریق نمایشگر لمسی قابل کنترل است.

خرید ساعت - کاماپرس

انواع ساعت مچی به لحاظ استایل

ساعت مچی کژوال: این نوع ساعت احتیاج به مراقبت ویژه‌ای ندارد و برای استفاده روزمره طراحی شده است و به همین دلیل بادوام و مقرون‌به‌صرفه است.

ساعت مچی رسمی: برخلاف سبک کژوال، ساعت‌ مچی رسمی برای موقعیت‌هایی مانند جلسات کاری و محیط‌های رسمی مناسب است. این ساعت‌ها به طور کلی ساده و درعین حال ظریف‌ است، اما معمولا به گونه‌ای طراحی شده که به راحتی زیر آستین پیراهن و کت پنهان شود؛ چراکه قرار نیست توجه­ها را به خود جلب کند.

ساعت مچی فشن: ارزش ساعت‌ مچی فشن معمولا به جای کیفیت و تاریخچه ساخت، به شهرت برند سازنده­اش معروف است. تمرکز شرکت‌های سازنده این نوع ساعت‌ بر زیبایی‌شناسی و برندسازی بوده و آنها معمولا برای این کار از مواد اولیه مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کنند. مایکل کورس، گوچی، هوگو باس و امپریو آرمانی از نمونه ساعت‌های مچی فشن به شمار می­رود.

ساعت مچی لوکس: ساعت‌‌های لوکس عموما توسط برندهایی ساخته می‌شوند که سابقه طولانی در ساعت‌سازی دارند. همچنین برخی از این برندها با استفاده از قطعات گران‌بها مانند الماس و طلا، محصولات خود را لوکس معرفی می‌کنند. برند رولکس و هابلوت از تولیدکنندگان این سبک هستند.

خرید ساعت - کاماپرس

انواع ساعت مچی به لحاظ قابلیت

کرنوگراف: این نوع ساعت مانند کرنومتر عمل می‌کند. برای استفاده از کرنوگراف معمولا دو دکمه اضافه برای شروع، توقف و تنظیم مجدد کرنوگراف وجود دارد.

 به وقت گرینویچ: این نوع ساعت برای افرادی مانند خلبان‌ها، کادر پرواز، تاجرها و افرادی که با کشورهای مختلف کار می‌کنند، مناسب است. این ساعت‌ها به‌جز عقربه ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و ثانیه‌شمار، یک عقربه چهارم دارند که ساعت محلی در کشورهای مختلف را می‌توان مشاهده کرد.

فاز ماه: در این ساعت­ها می‌توان روز و شب را با دیدن صفحه آن تشخیص داد؛ به طوری که در هنگام شب روی ساعت، ماه و در هنگام روز روی ساعت خورشید نمایش داده می‌شود.

امکان غواصی: این نوع ساعت­ها در برابر نفوذ آب کاملا مقاوم است و معمولا دارای یک قاب چرخان بوده که به عنوان تایمر زیر آب قابل استفاده است.

خرید ساعت - کاماپرس

معرفی چند برند ساعت مچی

ساعت سیکو: برند سیکو در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد. ساخت ساعت‌ سیکو از قطعات تا مونتاژ محصولات نهایی در کشور ژاپن انجام می‌شود. ساعت سیکو در بین برندهای مشهور ساعت در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و ساخت عالی، کیفیت بالا و طراحی زیبای آن هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. ساعت‌ سیکو رقیب جدی برندهای سوئیسی بوده و تکنولوژی‌های به‌کار رفته و امکانات بالا از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن است.

ساعت تيسوت: تیسوت، یک شرکت ساعت‌سازی اصیل سوئیسی بوده که برخلاف همتایان سوئیسی خود، مقرون‌به‌صرفه است، اما اگر به دنبال ساعت مچی بادوام، کیفیت بالا و طول عمر مناسب هستید، سیکو مناسب­تر است.

ساعت دیزل: برند آمریکایی دیزل در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. اجزای ساعت‌ دیزل مانند بند، عقربه‌ها، موتور و صفحه آن در مکان‌های مختلفی مانند سوئیس، ایتالیا، ژاپن و کره تولید شده و سپس برای ترکیب به چین برده می‌شوند. دیزل بهترین ساعت دنیا نیست، اما یکی از بهترین‌های این حوزه است.

راهنمای جامع خرید ساعت مردانه و ساعت زنانه

ساعت مچی باتوجه به جنس بدنه ساعت که تیتانیوم، آلمینیوم، استیل و یا حتی پلاستیک است متفاوت هستند؛ طبیعتا تیتانیوم از عمر بالاتری برخوردار است. به علاوه جنس صفحه و جنس بدنه که پلاستیکی، صدفی یا حتی فلزی باشد حائز اهمیت است. جنس رویه نیز می‌تواند تلق یا شیشه باشد که شیشه خود انواع مختلفی دارد.

ساعت‌ زنانه دارای ظرافت بیشتری در قسمت قاب، بند، قفل و صفحه به نسبت ساعت مردانه است و معمولا در صفحات آن‌ از رنگ‌های براق و سنگ‌های زینتی استفاده می‌شود. به علاوه دارای رنگ‌های شادتر مانند صورتی، یاسی، رزگلد و قرمز است. اندازه مناسب ساعت زنانه بین ۲۱ تا ۳۴ میلی‌متر است در حالیکه ساعت مردانه بزرگتر از آن است. در انتخاب ساعت مردانه و ساعت زنانه، در نظر گرفتن تناژ و رنگ پوست اهمیت بالایی دارد. ساعت مچی طلایی برای تناژ پوستی گرم، ساعت مچی نقره‌ای برای تناژ پوستی سرد و رزگلد و رنگ‌های مات برای پوست‌های خنثی بهترین گزینه هستند.

خرید ساعت - کاماپرس

خرید ساعت زنانه و ساعت مردانه از “تگ‌موند”

تگ‌موند به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی مد وپوشاک ایران، از سال ۱۳۹۵ ضمن تضمین اصالت تمامی کالاها، آن‌ها را با قیمتی مناسب و از برترین برندهای ایرانی و بین‌المللی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. تگ‌موند پاسخگوی نیاز تمامی افراد با سلایق مختلف و در هر سن و با هر موقعیتی است.

علاقه­مندان برای خرید از این فروشگاه می­توانند به وبسایت https://tagmond.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191005909 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تگ موند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز