دستور وزیر برای جلوگیری از گرانی سرسام آور خودرو

تور لحظه آخری-کاماپرس

نابسامانی روزافزون بازار خودرو و افزایش افسارگسیخته خودروهایی همچون پراید و پژو 206 و … وزیر صنعت را به واکنش واداشت.

به گزارش کاماپرس، رکوردزنی قیمت انواع خودروهای داخلی خصوصا پراید واکنش وزیر صنعت را درپی داشت و رحمانی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور داد برای ساماندهی بازار خودرو اقدام کند.

دستور وزیر صنعت به سازمان حمایت برای جلوگیری از گرانی خودرو درحالیست که این سازمان  ابزار خاصی برای ساماندهی بازار خودرو در اختیار ندارد و حتی قادر به الزام خودروسازان به پیش فروش نکردن خودرو قبل از انجام تعهدات قبلی نیست!

از سوی دیگر، التهاب در بازار خودرو به مشکلات اساسی از جمله کاهش تولید و هجون نقدینگی به بازار خودرو بازمی گردد که به نظر نمی رسد با دستور وزیر بتوان آنها را حل کرد. رحمانی در دستور خود به ممانعت از احتکار خودرو و همچنین اعلام قیمت های کاذب در سایت ها نیز اشاره کرده است و باید دید دستور وی می تواند در این زمینه مثمرثمر باشد یا خیر؟

برخورد جدی با قیمت سازی های کاذب

راز آسمان پایتخت

رحمانی در نامه خود خطاب به سازمان حمایت نوشته است: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سود جوی فرصت طلب پشت پرده، نسبت به پیگیری جدی و برخورد با قیمت سازی‌های کاذب خودرو، در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی موارد بررسی و نتایج بدست آمده جهت افزایش احساس امنیت مصرف کنندگان واقعی و در راستای حفظ حقوق حقه شهروندی آحاد مردم، موارد را به اینجانب گزارش نمایید.

وی تصریح کرده است: ضروریست اقداماتی همچون پیگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو، پیگیری، شناسایی و برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضایی با سایت های اینترنتی متخلف که با ارائه قیمت های کاذب فضای بازار را دچار التهاب می‌کنند؛ در دستور کار جدی سازمان حمایت قرار گیرد.

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است؛ رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودروهای تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان ‌و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه غرب از سر مصرف کنندگان کوتاه شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “دستور وزیر برای جلوگیری از گرانی سرسام آور خودرو

  1. مردم گفته:

    در حالي كه امكان ثبت نام خودرو براي مردم عادي وجود ندارد،نمايندگيها 3 تا 5 ميليون مي گيرن و خودرو ثبت نام مي كنند،حالا تو و امثال تو چرت و پرت تحويل مردم بده.خودرو رو خودتون گرون مي كنيد تا خزانه خالي تان رو پر كنيد و فكر مي كنيد مردم هالو هستند و نمي فهمند.البته خود مردم هم مقصرند و شما تقصيري نداريد،اگه چند ماه مردم خودرو نخرند ببينم اين لگن ها رو با اين قيمت و با اون كيفيت به كي مي خوان بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز