در صورت فراموشی رمز ویندوز چه کار کنیم ؟

فراموش کردن پسورد ویندوز یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هرکسی رخ دهد. این مسئله، به‌ویژه در زمانی که اطلاعات درون سیستم مهم بوده و نیاز فوری به آن‌ها داشته باشید، بسیار نگران کننده است. با وجود این، برای حل این مشکل راه‌های متعدد و آسانی وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فراموش کردن پسورد ویندوز ممکن است بنا به دلایل متعدد، برای همه ما رخ دهد. در چنین شرایطی، بهتر است با راهکارهای موجود برای حل سریع و بدون دردسر این مشکل آشنا باشید. با ترفندهای بازیابی رمز فراموش شده ویندوز ، می‌توانید رمز خود را بازیابی کرده یا رمز جدیدی برای سیستم خود تعریف کنید. از این رو بهتر است پیش از هرگونه اقدام، با راهکارهای موجود آشنا باشید و از افراد متخصص کمک بگیرید، تا شانس خود برای بازیابی رمز ویندوز را از دست ندهید. کاماپرس در ادامه به معرفی این راهکارها می‌پردازد.

7 راه حل ساده برای فراموشی رمز ویندوز

در صورت فراموش کردن پسورد ویندوز ، قبل از مراجعه به سایر ترفندها، ابتدا از خاموش بودن کلید Caps Lock مطمئن شوید تا احیانا جای حروف کوچک و بزرگ با هم عوض نشده باشد. بعد از بررسی این مورد، فعال نبودن کلید Num Lock را نیز چک کنید. روشن بودن این کلید در برخی موارد ممکن است باعث تایپ اعداد به‌جای حروف شود. در صورت حل نشدن مشکل، باید به سراغ سایر ترفندها برای بازیابی رمز ویندوز بروید.

برخی از روش‌های متداول فراموشی رمز ویندوز در ادامه بررسی شده است؛

راز آسمان پایتخت

از دیسک بازیابی استفاده کنید

روش پیشنهادی مایکروسافت برای شکستن قفل ویندوز در چنین شرایطی، استفاده از دیسک بازیابی است. البته توجه کنید که این روش تنها در مواردی کاربرد دارد که شما قبلا از پسورد خود یک دیسک بازیابی تهیه کرده باشید. در این صورت با قرار دادن دیسک ریکاوری در دستگاه و چند کلیک ساده، به رمز خود دست پیدا می‌کنید.

با حساب کاربری دیگری لاگین شوید

دومین روش برای بازیابی پسورد ویندوز، لاگین شدن با حساب کاربری افراد دیگر است.در این روش پس از ورود به حساب کاربری فرد دیگر، بر روی گزینه my computer و یا this pc کلیک راست کرده و گزینه manage را انتخاب کنید.سپس با انتخاب گزینه local users and groups از پنل سمت راست وارد پوشه users شده و با کلیک بر روی نام یوزر خود، گزینه set password را انتخاب و در پیامی که ظاهر می‌شود بر رویproceed کلیک کنید. در مرحله آخر تنها کافی است رمز جدید را وارد کرده و سپس سیستم را ری استارت کنید .یوزری که با استفاده از آن وارد می شوید باید دسترسی ادمین داشته باشد. در غیر اینصورت هیچ کدام از مواردی که اعلام شده، انجام نمی شود.

یک فلش بوتیبل تهیه کنید

در صورتی که با دو روش قبلی، موفق به بازیابی رمز ویندوز خود نشدید، می‌توانید با ستاپ ویندوز و تهیه یک فلش bootable و نرم افزار PC UNLOCKER یا نرم افزارهای مشابه پسورد خود را به‌راحتی ریکاوری کنید.

از برنامه Active Boot Disk  استفاده کنید

برای رفع مشکل فراموشی ویندوز همچنین می‌توانید از برنامه Active Boot Disk کمک بگیرید. برای استفاده از این برنامه تنها کافی است، ابتدا برنامه را از روی فلش یا سی دی بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ بوت کرده و سپس با طی چند مرحله و چند کلیک ساده، رمز ویندوز خود را بازیابی کنید.

از نرم افزار Hirens Boot CD کمک بگیرید

استفاده از نرم افزار hiren boot cd یکی از روش‌های قدیمی و بسیار کاربردی برای حل مشکل فراموش کردن رمز ویندوز است. این برنامه شامل یک مجموعه نرم افزاری است که به‌شکل بوتیبل و با برخورداری از ابزارهای متعدد برای عیب‌یابی و تست‌های مختلف بر روی سیستم اجرا می‌شود. این نرم افزار دارای یک مجموعه ابزار برای ریست کردن رمز ویندوز است.

نسخه نصب شده ویندوز را پاک کنید

یکی دیگر از راهکارها برای حل مشکل فراموش کردن پسورد ویندوز ، حذف ویندوز و نصب مجدد آن بر روی سیستم است که در این روش اطلاعات ویندوز حذف می شود. در صورت استفاده از این روش، در هنگام حذف ویندوز از پاک شدن کامل آن از روی هارد درایو مطمئن شده و سپس سیستم عامل را مجددا نصب کنید.

از افراد متخصص کمک بگیرید

اگر با هیچ‌کدام از روش‌های بالا موفق به بازیابی رمز ویندوز خود نشدید یا نمی‌خواهید ویندوز خود را پاک کرده یا نصب مجدد ویندوز را بلد نیستید، بهترین کار مراجعه به افراد متخصص و سپردن کار به افراد کاربلد است. با این حال، در صورتی که نیاز فوری به اطلاعات درون سیستم خود داشته باشید، ممکن است مراجعه به مراکز تعمیر رایانه وقت ‌گیر باشد. از این رو خدمات مشاوره تلفنی در این حوزه می‌تواند بسیار کمک ‌کننده باشد.

رایانه کمک به‌عنوان نخستین مرکز ارائه دهنده خدمات تلفنی رایانه‌ای، به‌شکل کاملا تخصصی در حوزه رفع مشکلات کامپیوتری فعالیت می‌کند. کارشناسان رایانه کمک با برخورداری از تخصص و تجربه در زمینه کامپیوتر و رایانه، آماده پاسخگویی تلفنی و رفع مشکلات کاربران هستند.

در صورت فراموش کردن پسورد ویندوز ، می‌توانید به دو صورت حضوری در تهران و تلفنی در شهرستان‌ها با مجموعه رایانه کمک در تماس باشید، برای تماس با رایانه کمک از طریق تلفن های ثابت سراسر کشور کافیه شماره 9099071540 را شماره گیری کنید و یا اگر قصد تماس از طریق موبایل را دارید شماره 0217129 در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز