درخواست شلاق برای 800 زن سینماگر؛ صحبت‌های جنجالی تهیه‌کننده زن‌ها فرشته‌اند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

حسین فرحبخش، تهیه‌کننده سینما روز گذشته در گفتگو با یک برنامه رادیویی گفت: اگر مملکت صاحب داشته باشد، باید 800 زن سینماگری که بیانیه منع انواع خشونت حرفه‌ای را امضا کرده‌اند، شلاق بخورند.

به گزارش کاماپرس، فرحبخش در برنامه رادیو گفتگو، زنان سینماگری که بیانیه اخیر را امضا کرده‌اند به اشاعه فحشا و خیانت متهم کرد و در اظهارات عجیب گفت: جمع کنند بروند دنبال کارشان. آنها غلط می‌کنند آبروی ما را می‌برند. کی برای این افراد احترام و ارزش قائل است؟ این 800 نفر اندازه این حرف‌ها نیستند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: فساد در سینما در مقایسه با تمام صنوف کمتر است. ادعاهای این افراد اصلا واقعیت ندارد. تنها سینمای پاکیزه دنیا، سینمای ایران است. سینمای ایران تنها چیزی در کشور است که شبیه اسلام است و هیچ چیزی در ایران به اندازه سینما شبیه اسلام نیست.
فرحبخش که تهیه کننده فیلم‌های زن‌ها فرشته‌اند 1 و 2 بوده، در ادامه بدون نام بردن از ترانه علیدوستی ادعا کرد: این فتنه‌گری برای دریافت جایزه کن بود که خوشبختانه هم به آن خانم داده نشد.

راز آسمان پایتخت

واکنش هانیه توسلی و دیگر اهالی سینما

این سخنان در ساعت‌های اخیر با واکنش‌های تند بسیاری از سینماگران مرد و زن مواجه شده است.
هانیه توسلی که در فیلم زندگی خصوصی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش بازی کرده و اکنون یکی از چهره‌های شاخص کمپین 800 زن است، در واکنش به صحبت‌های این تهیه‌کنندۀ 63 ساله فایل سخنان فرحبخش را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرد و بالای آن نوشت: بشنوید و ببینید. این فضایی است که ما در حال تلاش برای تغییر آن هستیم.
محمدحسین قاسمی، تهیه کننده سینما نیز در استوری اینستاگرام خود نوشت: آقای فرح‌بخش مراقب خلط مباحث جمع‌بندی‌ها در صحبتتان باشید. فارغ از جریان‌های سیاسی و فرصت‌طلبانه این روزگار، حمایت از حقوق زنان سینمای ایران که بازنمای خواست و نیت این جمعیت ۸۰۰ نفر بوده، امری الزامی و در چارچوب قوانین شرع است. برخلاف تعداد زیادی از آثار شما که قابلیت اشاعه فحشا دارد.
حسین فرحبخش، کارگردانی فیلم‌های عطش، زندگی خصوصی، مستانه، آب‌نبات چوبی و پا تو کفش من نکن را در کارنامه دارد. او به عنوان نویسنده در فرایند تولید فیلم‌های نیش، پاک‌باخته و شارلاتان نیز مشارکت داشته است. با این حال او در سینمای ایران به عنوان یک تهیه‌کننده نزدیک به جریان اصولگرایی شناخته می‌شود.
انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز