دختر ژیمناست اوکراینی بر اثر بمباران روسیه کشته شد + عکس

لست سکند

رسانه‌های اوکراین از کشته شدن دختر 11 ساله‌ای که قهرمان ژیمناستیک این کشور بود، خبر دادند.

به گزارش کاماپرس، کاتیا دیاژنکو که همراه با خانواده‌اش در شهر ماریوپل زندگی می‌کرد در اثر اصابت مستقیم بمب ارتش روسیه به محل زندگی‌اش کشته شد. پدر این ورزشکار جوان نیز در اثر حمله روسیه کشته شده است. مادر و برادر او هرچند مصدوم شده‌اند اما از این بمباران جان سالم به در برده‌اند.
کشته شدن این دختر جوان با واکنش ورزشکاران اوکراینی همراه شده است. برخی از آنها با مخاطب قرار دادن ورزشکاران روس، به آنها یادآوری می‌کنند که پیش از این برای مسابقه دادن به اوکراین می‌آمدند اما اکنون ارتش کشور آنها، در حال ویران کردن اوکراین است.

راز آسمان پایتخت


روسیه از اولین روز حمله به ماریوپل به صورت مداوم این شهر را زیر آتش قرار داده است. واسیل میروشنیچنکو، مشاور وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه به شبکه خبری الجزیره گفت هزارن تن از اهالی شهر بندری ماریوپول با وجود اعلام بازشدن گذرگاه‌های امن، اما همچنان توانایی خارج شدن را ندارند. این سخنان درحالی بیان شد که وزارت دفاع روسیه همان شب، در بیانیه‌ای از نیروهای اوکراینی مستقر در ماریوپول خواست تا سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شوند. اوکراین البته این اولتیماتوم را رد کرد.
روس‌ها دوهفته پیش نیز با حمله به بیمارستان کودکان و زایشگاه ماریوپل، واکنش‌های تند جهانیان را برانگیختند.
ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، با انتشار فیلمی از این مکان نوشت: حمله مستقیم نیروهای روسی به زایشگاه. مردم و کودکان زیر آوار هستند. جنایت! دنیا تا چقدر دیگر می‌خواهد با نادیده گرفتن ترور، شریک جرم باشد؟ همین حالا آسمان را ببندید. کشتار را متوقف کنید. شما قدرت دارید؛ اما به نظر دارید انسانیت‌ را از دست می‌دهید.
پائولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک نیز اعلام کرد در این حمله دستکم ۱۷ نفر شامل شماری از «زنان در حال زایمان» زخمی شدند.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دختر ژیمناست اوکراینی بر اثر بمباران روسیه کشته شد + عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز