دافی دادگاهی شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

برند دافی که با تولید و پخش یک آهنگ محصولات خود را تبلیغ کرده بود، به قوه قضاییه ارجاع داده شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس چندی پیش شرکت تولید لوازم بهداشتی و مراقبتی دافی که از سال 1377 کار خود را آغاز کرده، با انتشار یک آهنگ تبلیغاتی خبرساز شد. انتشار آهنگی با اجرای تاک داون و فدی در کمپین تبلیغاتی این برند باعث شد تا نام آن بر سر زبان‌ها بیافتد.

با این حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آهنگ را مبتذل دانسته و به همین دلیل شرکت دافی را به قوه قضاییه ارجاع داده است.

مصاحبه مدیر بازاریابی دافی

سپهر حیدری، مدیر مارکتینگ دافی، در یک مصاحبه ساخته شدن این موزیک به سفارش شرکت دافی را تأیید کرد. به گفته حیدری چیزی حدود 1 میلیارد تومان برای این کمپین هزینه شده و تماما توسط تیم مارکتینگ دافی طراحی شده است.

راز آسمان پایتخت

او درباره تصاویری که از بیلبوردهای دافی در سطح شهر منتشر شده گفت که این تصاویر ساختگی بوده و توسط خود تیم مارکتینگ دافی منتشر شده است.

نقدی بر کمپین تبلیغاتی دافی

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغی با هدف، برنامه‌ریزی و مخاطب مشخص قبلی در طول زمان هستند تا پیام مورد نظر در بهترین حالت به مخاطب ارسال شود. کسب‌وکارها برای شناساندن بهتر خود، افزایش سهم بازار، شناخت بهتر مخاطب، یادآوری برند، ایجاد تعامل بهتر و غیره از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد برند دافی برای سر زبان انداختن نام خود و اثرگذاری بر ناخودآگاه مخاطب دست به انتشار آهنگ تبلغاتی خود کرده است. با این حال این کمپین از زوایای مختلفی قابل ارزیابی است.

بیشتر بخوانید:

در وهله اول به نظر می‌رسد که دافی در تولید یک محتوای عامه‌پسند و فراگیر موفق بوده است. به علاوه این محتوا توانسته بخش زیادی از مخاطبان نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار دهد که سهم  بزرگی از مصرف‌کنندگان محصولات دافی را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال این محتوا از دیدگاه دیگری نیز قابل نقد است. در ابتدای انتشار این آهنگ با وجود ترند شدن آن، عموم مخاطبان متوجه اینکه آهنگ تبلیغی برای بند دافی است، نشدند. البته این موضوع تا زمانی که هدف کمپین تنها تبلیغات نامحسوس و نفوذ به ناخودآگاه مخاطب باشد، مشکلی ندارد. اما با گذشت مدت کمی برخی اینفلوئنسرهای فضای مجازی به صورت گسترده شروع به ویدیو ساختن با این موزیک و اشاره به برند دافی کردند. این موضوع نشان می‌دهد که دافی به هدف اولیه خود نرسیده و سپس سعی کرده تا آن را تکمیل کند. در واقع هویت برند حضور پررنگی در این تبلیغات نداشت.

گذشته از فرم و اهداف کمپین، محتوای آن نیز نقد پذیر است. احترام به ارزش‌های انسانی جامعه امری مهم است که حتی می‌تواند رشد کسب‌وکار در آینده را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به غیر از استفاده از کلمه دافی در معنایی جنجال برانگیز در شعر، مصرع «زیر سن قانونی هم دافی» به مسئله‌ای حساس اشاره کرده که حتی گسترش دافی به بازارهای جهانی را می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

دافی یک برند بهداشتی مراقبتی است که عمده مشتریان آن خانم‌ها هستند. استفاده از لفظ داف در معنای خاص خود و مصرع «زیر سن قانونی هم دافی» و مثال‌های دیگر در این موزیک در تضاد با حقوق ذاتی و ارزش زنان است، به‌خصوص که مسائل فمنیستی، برابری زن و مرد و افسون‌زدایی از نقش زن در جامعه بسیار ترند است و بخش بزرگی از جوانان و نوجوانان برای آن ارزش قائل هستند. به این ترتیب چنین محتوایی می‌تواند در طولانی مدت باعث ایجاد دیدگاه منفی و عدم اعتماد در مخاطبان شود.

انتهای پیام

مرتبط با : دافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز