خودرو در اسفندماه ۲۵ درصد گران تر می شود

لست سکند

گویا خبری از ثبات در بازار خودرو نیست. یک کارشناس بازار خودرو پیش بینی می کند تا اسفند ۱۴۰۰، قیمت خودرو ۲۵ درصد گران تر می شود و ثبات قیمتی در کار نیست.

به گزارش کاماپرس، با اینکه بعضی از فعالان بازار اعتقاد دارند بازار خودرو به ثبات قیمتی رسیده و تا پایان سال افزایش قیمت آن چنانی رخ نمی دهد، اما فرید زاوه کارشناس بازار خودرو معتقد است، قیمت خودرو دوباره به سر جای قبلی خود بر می گردد و حتی ممکن است تا پایان سال قیمت خودرو ۲۵ درصد از حالا گران تر شود.

بازار خودرو که در یکی دو ماه گذشته و بعد از کاهش نرخ دلار به یک ثبات نسبی رسیده بود، حالا و بعد از افزایش دوباره قیمت دلار آرامشش را از دست داده و قیمت خودرو مثل قیمت دلار لحظه ای تغییر می کند.

زاوه درباره تاثیر افزایش قیمت دلار در گران شدن خودرو در یکی دو هفته گذشته می گوید:« اگر روند افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد، یا اینکه در همین محدوده‌ها بماند، قیمت خودرو دوباره به سرجای قبلی خود، برخواهد گشت.

بر اساس برآورد‌ها درسال آینده هم تورم بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت، در چنین شرایطی نیز حدود ۲، ۳ درصد خودرو در هر ماه با افزایش قیمت روبرو خواهد بود . پیش بینی من این است که تا اسفند ۱۴۰۰، قیمت خودرو ۲۵ درصد دیگر با افزایش روبرو خواهد بود و ثبات قیمتی در کار نیست.»

راز آسمان پایتخت

قرعه کشی خودرو قیمتها را بالا می برد

به اعتقاد این کارشناس بازار خودرو فروش خودرو به صورت قرعه کشی در بالا رفتن قیمت خودروها تاثیر زیادی دارد. او در این باره به اقتصاد آنلاین می گوید:« متاسفانه خودرو معضلات بسیار جدی دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها بحث کاهش تولید است.

در سه سال گذشته روند تولید خودرو به زیر یک میلیون دستگاه در سال کاهش پیدا کرده که این موضوع چرخه عرضه و تقاضا را با چالش جدی روبرو کرده، برای همین است که قرعه کشی خودرو برگزار می‌کنند که بیشتر شبیه مسابقات بخت آزمایی است، در چنین شرایطی که تولید و عرضه به انداز کافی نباشد، به طور قطع قیمت‌ها بالاتر می‌رود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز