خسارت سنگین به خودروها به دلیل روغن های تقلبی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

روغن های تقلبی باعث خسارت سنگین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی خودروها می شوند.
به گزارش کاماپرس، بعد از اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت ۵۳ درصدی روغن‌های دیزلی و ۴۰ درصدی روغن‌های بنزینی را صادر کرد،‌بعضی از دلالان روغن های تقلبی با قیمت ارزان تر اما شبیه روغنهای استاندارد وارد بازار کردند.
روغنهای تقلبی که باعث خسارتهای میلیونی به موتور خودروها می شود. گفته می شود روغن‌های تقلبی به حدی با کالای اصل شباهت دارند که کمتر کسی متوجه تفاوت آنها می‌شود.
علی رضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو درباره این روغن های تقلبی می گوید:« این روغن‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی تولید و در بازار توزیع می‌شود. بسته بندی ماهرانه این روغن‌ها امکان تشخیص آن‌ها را حتی برای تعمیرکاران سخت کرده است .»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

روغن موتور دوباره گران می شود؟

به گفته رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو نبود نمایندگی مشخص از سوی شرکت‌های تولید کننده روغن خودرو علت دیگر اختلال در بازار روغن موتور است، زیرا مصرف کننده محل تعیین شده‌ای برای خرید روغن سالم ندارد.
نیک آیین در ادامه به خبرگزاری صدا و سیما می گوید:« درحالیکه در چند وقت گذشته روغن موتور ۴۰ درصد گران شد دوباره با ۴۵ درصد افزایش قیمت مواجهیم که این رویه باعث افزایش تولید و توزیع روغن موتور تقلبی در بازار شده است.»
نیک آیین با اشاره به اینکه شرکت‌های تولید کننده به دلیل واردات مواد اولیه با ارز آزاد قیمت روغن موتور را افزایش داده اند در پایان می گوید:« نیروی اندک سازمان تعزیرات حکومتی امکان رسیدگی به این شرایط بازار روغن را ندارد.»

راز آسمان پایتخت

البته گفته می شود این افزایش قیمت روغن موتور برای مصرف داخلی کشور در حالی است که بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های تولیدکننده روغن موتورهای دیزلی و بنزینی حاکی از حاشیه سود بالای این شرکت‌ها به دلیل صادرات این محصولات است. اما همچنان خیلی از تولیدکنندگان اصرار دارند قیمت روغن موتور خودرو را افزایش بدهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز