کدام یک پرطرفدارتر است ؛ پدرخوانده یا زودیاک؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئالیتی شو و مسابقات از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها برای جذب مخاطب توسط شبکه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های اینترنتی هستند. این نوع از برنامه‌ها در هر کشور بر اساس سلیقه مخاطبان به شکل‌های گوناگون تهیه و پخش می‌شوند. در ایران نیز مخاطبان چند سال اخیر علاقه خود را به مسابقات موسوم به مافیا نشان داده‌اند تا همچنان این نوع از رئالیتی شوها به عنوان برنامه‌های پرمخاطب تولید و پخش شود.

به گزارش کاماپرس، این روزها فصل دوم برنامه‌ «شب‌های مافیا: زودیاک» و فصل سوم رئالیتی شوی «پدرخوانده» از دو پلتفرم اینترنتی در حال پخش هستند و هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.

شب‌های مافیا: زودیاک

شب‌های مافیا سال گذشته برای اولین بار در پلتفرم فیلیمو تولید و با توجه به سناریوی خوبی که داشت خیلی زود و پس از چند قسمت مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. به طوریکه امسال نیز فیلیمو تصمیم گرفت تا فصل دوم این برنامه را تولید و در اختیار مخاطب قرار دهد.

در این بازی 3 گروه در حال رقابت هستند. همانند بازی‌های کلاسیک مافیا، دو گروه مافیا و شهروندان با قابلیت‌هایی که دارند سعی می‌کنند تا گروه مقابل را از شهر بیرون کرده و خود برنده بازی شوند. علاوه بر این، یک ساید مستقل به نام زودیاک نیز در این سناریو تعریف شده است که خود به تنهایی و تحت شرایطی می‌تواند برنده بازی شود.

فصل دوم شب‌های مافیا که هم اکنون در حال پخش قسمت‌های فینال و پایانی است، تغییرات آنچنانی در سناریو و دکور بازی نداشته است. تنها تغییر عمده‌ای که به چشم می‌خورد، برگ‌های پاییزی و القای فصل پاییز در این شوی تلویزیونی است. در سناریوی بازی نیز تنها برای رفع تکلیف امکان نامه‌نگاری به زودیاک داده شده است و تغییر اساسی و آنچنانی روی بازی انجام نشده است.

راز آسمان پایتخت

این برنامه پلتفرمی توسط محمدرضا رضائیان تهیه شده و محمد بحرانی نیز اجرای آن را برعهده دارد. بسیاری محمد بحرانی را بهترین گرداننده طول تاریخ بازی‌های مافیا می‌دانند و وی را نقطه قوت این برنامه عنوان می‌کنند.

بیشتر بازیکنان شب‌های مافیا را چهره‌های فصل قبل به همراه برخی از چهره‌های جدید تشکیل می‌دهند. در فصل جدید چندین فوتبالیست نیز به جمع بازی‌کننده‌ها اضافه شده‌اند.

شب های مافیا زودیاک

پدرخوانده و نقش مستقل شرلوک

فصل سوم رئالیتی شوی پدرخوانده برخلاف رقیب خود با تغییرات عمده‌ای آغاز شده است و هنوز قسمت‌های ابتدایی آن در حال پخش است. علاوه بر تغییر تم بازی و دکوراسیون آن که از انبار کشتی به یک کافه در غرب وحشی انتقال داده شده است، نقش مستقل بازی نیز به طور کامل تغییر پیدا کرده است.

نقش مستقل این بازی در دور جدید آن به نقش شرلوک تغییر یافته است. بسیاری این تغییر را مورد نقد قرار داده و آن را برخلاف نقش فصل دوم به نام جک اسپارو، دارای جذابیت کافی نمی‌دانند. شرلوک می‌تواند در طول بازی نقش یکی از بازیکنان را حدس زده و در صورت درست بودن این حدس به جای آن بازیکن در ساید جدید وارد بازی شود. در صورتیکه وی نتواند نقش هیچ بازیکنی را حدس بزند و یا نخواهد این کار را بکند، می‌تواند تحت شرایطی در نقش مستقل نیز برنده بازی شود.

این بازی همچنان توسط سعید ابوطالب تولید می‌شود و گرداننده آن نیز همچنان کامبیز دیرباز است. ترکیبی از بازیکنان جدید و قدیمی در این بازی حاضر هستند و درصد بیشتری از بازیکنان را بازیگران و خواننده‌ها تشکیل می‌دهند. فیلمنت پخش اختصاصی شب‌های مافیا را برعهده دارد.

از جمله انتقادات مهم برای این فصل، تقلید دکوراسیون آن از یک شوی مافیایی قدیمی به نام ارتش سری است و همچنین به نظر می‌رسد که بازیکنان مطرح فصل گذشته تمایلی به حضور در این فصل از خود نشان نمی‌دهند.

پدرخوانده شرلوک

انتهای پیام

مرتبط با : فیلم نتفیلیمو
دادپویان
ایده سبز
آریاپی
آهن رویال
اوج آرام
رایانه کمک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز