خرید اینترنتی طلا و ۲ نکته مهم درباره آن

لست سکند

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر معامله طلا و سکه در فضای مجازی غیرقانونی است، پس حواستان به خرید اینترنتی طلا و کلاهبرداران باشد.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا و سکه ارزان نشده است. اگر در فضای مجازی با تبلیغات این چنینی روبرو شدید، کلاهبرداری است. در تعطیلات دو هفته ای بازار کسب و کارهای اینترنتی هم داغ است. اما همه آنها مجوز قانونی برای فعالیت ندارند و ممکن است جیب مردم را خالی کنند.

۱-قیمت طلا و سکه ارزان نشده است

به تبلیغات فضای مجازی توجه نکنید. محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره اثرپذیری بازار طلا و سکه از محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار می گوید:« قیمت‌ها در بازار طلا و سکه از دو عامل قیمت انس جهانی و نرخ ارز اثر می‌پذیرد و ارتباطی به عرضه و تقاضا ندارد بنابراین این محدودیت‌ها نمی‌تواند قیمت را کاهش یا افزایش دهند. محدودیت‌های تردد و تعطیلی بازار به هیچ وجه روی قیمت طلا و سکه اثری نگذاشته است.»

۲- هر گونه خرید و فروش طلا و سکه غیر قانونی است

راز آسمان پایتخت

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به خطر خرید و فروش سکه و طلا در فضای مجازی به ایلنا می گوید:« هر گونه معامله طلا و سکه در فضای مجازی غیرقانونی است و اگر هم ممنوعیتی وجود دارد به دلیل حفظ منافع مردم است و این قانون در دوران محدودیت‌های کرونایی تغییری نکرده است.

قطعا در این شرایط که محدودیت‌هایی برای خرید طلا و سکه به صورت فیزیکی از بازار ایجاد شده عده‌ای به دنبال سوء استفاده و کلاهبرداری هستند و برای فروش ارز، سکه و طلای تقلبی دست به کار شده‌اند.توصیه ما به مردم این است که فعلا اقدام به خرید نکنند و محدودیت‌های کرونایی را رعایت و در این دو هفته خریدی انجام ندهند.»

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اقدامات مجرمانه بسیار زیاد در حوزه خرید و فروش اینترنتی طلا و سکه رخ داده و با پرونده‌های متعدد حقوقی در حوزه خرید و فروش طلا و سکه تقلبی در فضای مجازی مواجه هستیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز