خبری از ترکیه قیمت دلار در تهران را پایین آورد!

لست سکند

قیمت دلار با کاهش قابل توجه 423 تومانی طی شبانه روز گذشته، به محدوده 27 هزار و 509 تومانی رسیده است. خبر منتشر شده از آناتولی ترکیه مبنی بر شروع مذاکرات وین در روزهای آینده، ریزش قیمت دلار را تسریع کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دور بعدی مذاکرات برجام، احتمالا قبل از اتمام ماه اکتبر در وین، پایتخت اتریش، برگزار خواهد شد. این امر باعث شده تا انتظارات کاهشی در بازار ارز قوت بیشتری بگیرد. برخی معتقدند که این تسریع در روند برگزاری مذاکرات به نشست‌های طرف ایرانی با دیگر اعضای برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بازمی‌گردد.

خبرهای مهم و پربازدید را بخوانید:

اکنون دلار حمایت 27 هزار و 800 تومانی را از دست داده و این امر هیجان فروش را در بازار افزایش داده است. اگر دلار به زیر محدوده قیمتی 27 هزار و 450 تومان برسد، احتمال نزول آن به کانال 26 هزار تومانی بیشتر می‌شود و قدم بعدی حمایت این ارز خارجی در 26 هزار و 800 تومان خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

تلاش افزایشی‌ها برای حفظ دلار در قیمت بالا

قاعدتا در چنین شرایطی طرفداران افزایش قیمت دلار سعی در جلوگیری از کاهش بیشتر نرخ این ارز دارند. به همین دلیل تلاش می‌کنند تا احتمال توافق ایران و غرب را دشوار جلوه دهند. آن‌ها معتقدند که حتی با آغاز مذاکرات، رسیدن به توافق احتمالی فرآیندی طولانی خواهد داشت.

ضمن اینکه برخی معامله گران می‌گویند عدم کاهش نرخ درهم نیز سیگنالی برای افزایش مجدد قیمت دلار است. در واقع اگر درهم همچنان قیمت 7 هزار و 500 تومانی را حفظ کند، احتمالا افزایشی‌ها در بازار ارز داخلی فعال خواهند شد.

در حال حاضر دیگر ارزهای خارجی پرتقاضا مثل پوند و یورو هم در مدار کاهش قیمتی هستند. قیمت پوند در مقایسه با دیروز 629 تومان کاهش پیدا کرد و به محدوده 37 هزار و 459 تومانی رسید. یورو هم در مقایسه با روز گذشته 422 تومان افت نرخ داشت و در محدوده 31 هزار و 838 تومانی قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز