جهش قیمت فولاد همسو با دلار+ قیمت میلگرد قائم رازی 17 آبان 1401

تور لحظه آخری-کاماپرس

رشد نرخ دلار در هفته سوم آبان ماه بر همه بخش‌های اقتصاد و صنعت تاثیر گذاشته و به نظر می‌رسد روند افزایشی بازار ارز تداوم داشته باشد. قیمت میلگرد قائم و سایر محصولات بازار فولاد همسو با این بازار با رشد قیمت روبه‌رو است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها قیمت دلار بازار آزاد روند صعودی را طی می‌کند و همیشه قیمت دلار با بازار آهن‌آلات همبستگی داشته و به صورت هیجانی تاثیر می‌گیرد. این موضوع می‌تواند بر تغییر و تحول در خرید و فروش محصولات فولاد تاثیر بگذارد.

تکانه‌های بازار ارز بر صنایع فولاد در جهش قیمت انواع محصولات فولاد برای مثال میلگرد قائم رازی با افزایش قیمت 400 تومانی قابل مشاهده شده است.

رابطه قیمت میلگرد و دلار

فولاد به عنوان فلز اساسی در بازار آهن‌آلات شناخته می‌شود که همواره قیمت آن در ارتباط مستقیم با دلار تغییر می‌کند. تحلیل تغییرات قیمت مقاطع فولاد از جمله میلگرد نشان می‌دهد که روند تغییرپذیری از بازار ارز بر نرخ دیگر محصولات نیز اثربخش است و همه این عوامل تاثیرگذار بر حجم عرضه و تقاضای بازار هستند.

راز آسمان پایتخت

تولید میلگرد‌ به روش ترمکس

با توجه به اینکه تولید کنندگان میلگرد باید مصرف‌کننده را از روش تولید میلگرد آگاه کنند، بر روی پلاک الصاقی شاخه‌های میلگرد قائم رازی درج شده که با استفاده از روش ترمکس تهیه شده‌ است. بهره‌گیری از این روش نسبت به روش‌های دیگر قیمت تمام‌شده محصول را کاهش می‌دهد.

فرایند تولید میلگرد در روش ترمکس به وسیله خنک‌کاری و برگشت تحت کنترل انجام می‌شود. به این شکل که شمش فولادی مورد استفاده برای تبدیل‌شدن به میلگرد دارای دمای بالایی است و از داخل لوله‌های آب گذر کرده و یکباره سطح بیرونی آن خنک می‌شود.

ظرفیت تولید میلگرد قائم رازی بالای 300 هزار تن در سال اعلام شده و میلگرد آجدار ترمکس با استاندارد 3A در اندازه‌های 8 تا 32 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شود. مقاومت تسلیم این محصول 4 هزار و مقاومت کششی ۶ هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر برآورد شده است.

در جدول زیر قیمت میلگرد قائم رازی همراه با دیگر آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز