جف بزوس در نیمه دوم 2021 از مدیرعاملی آمازون کناره گیری می‌کند

تور لحظه آخری-کاماپرس

جف بزوس بنیان گذار و مدیرعامل آمازون و دومین فرد ثروتمند حال حاضر جهان در نیمه دوم سال 2021 از مدیرعاملی این مجموعه کنار می کشد.

به گزارش کاماپرس، جف بزوس بنیانگذار آمازون – بزرگ ترین و مشهورترین فروشگاه اینترنتی جهان – حدود سه دهه بعد از راه اندازی این شرکت در گاراژ خانه اش از پست خود به عنوان مدیر عامل این فروشگاه آنلاین غول آسا کناره گیری می کند. دلیل کناره گیری بزوس از مدیرعاملی آمازون رسیدگی به کارها و فعالیت های دیگری وی اعلام شده است.

جف بزوس موفقیت خود را مدیون تیزهوشی و آینده نگری در حوزه تجارت آنلاین و فروش اینترنتی است چنان که فروشگاهی که وی 30 سال قبل بنیان گذاری کرد به پرفروش ترین فروشگاه اینترنتی جهان تبدیل شد و او را در مقاطعی ثروتمندترین فرد جهان کرد.

شیوع کرونا نیز گرچه برای اغلب کسب وکارها در جهان رکود به بار آورد ، برای جف بزوس و آمازون یک موهبت بزرگ بود و فروش آمازون به دنبال قرنطینه عمومی چنان افزایش یافت که فاصله بزوس را از دیگر رقبای ثروتمند خود بیشتر کرد.

اندی جسی جانشین بزوس می شود

راز آسمان پایتخت

آمازون در اطلاعیه ای که به این مناسبت منتشر کرده ضمن اعلام این نکته که تحولات مدیریتی در آمازون در نیمه دوم سال 2021 انجام می شود، نوشته است: بزوس پس از کناره گیری از مدیریت عامل آمازون به عنوان “رئیس اجرایی” این مجموعه به کار خود ادامه می دهد؛ پستی که می گوید “فرصت و انرژی” لازم برای رسیدگی به سایر فعالیت ها را به او خواهد داد.

جانشین بزوس کسی نیست جز اندی جَسی – یکی دیگر از مدیران آمازون – که وی نیز هم اکنون مدیر بخش رایانش ابری آمازون است.

یورو نیوز نوشته است؛ بزوس از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون همواره ثروتمندترین فرد جهان بود با این حال ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر و سهامدار شرکت خودروسازی تسلا از سوی نشریه بلومبرگ به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان معرفی شد و جای بزوس را گرفت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : آمازون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز