جدیدترین شرایط طلاق توافقی

اگر طلاق، آخرین و بهترین گزینه برای شما است، احتمالا به طلاق توافقی هم فکر کرده‌اید. طلاق توافقی در اغلب موارد بسیار آسان‌تر از طلاق غیرتوافقی است، زیرا همسران می‌توانند بدون مشاجره مداوم، موضع‌گیری قانونی و جلسات دادگاه به ازدواج خود پایان دهند؛ بنابراین طلاق توافقی معمولاً استرس کمتر و هزینه‌های قانونی کمتری به همراه دارد. روند طلاق بدون منازعه همچنین باعث حفظ رابطه بین همسران می‌شود که به­ویژه در صورت داشتن فرزند بسیار مهم است؛ با این حال، در طلاق توافقی هردو طرف باید بتوانند برای حل و فصل همه مسائل طلاق خود با یکدیگر به راه حل‌های مورد توافق برسند. اگرچه ممکن است کار با همسرتان برای حل و فصل مسائل مهم مالی و مربوط به کودک دشوار به نظر برسد، اما این یکی از راه‌های پایان دادن به ازدواجتان بدون درگیری تمام عیار در دادگاه است.

کاماپرس در ادامه به شرح کامل‌تری درباره طلاق توافقی پرداخته است.

شرایط و مراحل طلاق توافقی

در طلاق توافقی، زن و شوهر در مورد تمام مسائل مربوط به طلاق، از جمله تقسیم اموال، حضانت فرزند، نفقه آن و مهریه زوجه توافق دارند و پس از ثبت تمامی مدارک و تصمیم به طلاق توافقی در سامانه ثنا، در صورت تایید دادگاه خانواده، صیغه طلاق جاری خواهد شد. البته پیش از جاری شدن صیغه طلاق، لازم است که زوجین در جلسات الزامی مشاوره خانواده حاضر شوند.

بسیاری از زوج‌ها حتی از طی کردن این مراحل به تنهایی اجتناب می‌کنند که حضور وکیل طلاق می‌تواند این فرآیند را برای آنان تسهیل کند. معمولا تمامی مراحل طلاق توافقی درصورتی‌که به درستی انجام شود، در حدود 45 روز طول می­کشد. اگر مراحل به صورت قانونی و منظم انجام شود، برگزاری دو جلسه دادگاه برای صدور گواهی عدم امکان سازش کافی است. پس از صدور گواهی، زوجین سه ماه فرصت دارند تا به دفتر طلاق مراجعه کنند.

طلاق توافقی-کاماپرس

مدارک و هزینه طلاق توافقی

کارت شناسایی زوجین، سند ازدواج، گواهی باردار نبودن زن و توافقنامه زوجین برای مسائلی مانند مهریه و امثال آن از جمله مدارک مورد نیاز جهت تحقق طلاق توافقی است و درصورتی‌که زوجه درباره بکارت خود ادعایی داشته باشد، اخذ گواهی آن از پزشکی قانونی الزامی است. طی فرآیند طلاق توافقی، زوجین باید گواهی عدم امکان سازش و نظر کتبی واحد مشاوره خانواده را نیز ارائه دهند. در شرایطی که طرفین تمایل نداشته باشند که خودشان در دفتر طلاق حضور داشته باشند، به وکالتنامه وکیل جهت جاری شدن صیغه طلاق نیاز است.

راز آسمان پایتخت

شاید مهم‌ترین تفاوت بین طلاق توافقی و غیرتوافقی، هزینه و زمان فرآیند قانونی آن است. اگرچه معمولاً هزینه‌های یکسانی برای ثبت هریک از انواع طلاق وجود دارد، اما همسرانی که با یکدیگر در امور طلاق توافق ندارند، بیشتر از زوجی که توافق می‌کنند، برای وکیل و امور لازم هزینه می‌کنند؛ با این حال به طور کلی تعیین دقیق هزینه وکالت طلاق توافقی به عواملی نظیر تعداد جلسات، مشاوره‌های حضوری و غیرحضوری، هزینه کارشناسان، قرارداد و نظایر آن بستگی دارد.

وکالت طلاق توافقی با گروه وکلای فراز

گروه وکلای “فراز” با بهره­گیری از کارشناسان حقوقی مجرب، بیش از 10 سال است که انواع پرونده‌های تجاری، کیفری، انحصار ورثه و خانواده را به سرانجام می‌رساند و وکلای این مجموعه وکالت توافقی را بدون نیاز به حضور زوجین پایان می‌دهند.

در شرکت حقوقی فراز، نیمی از هزینه حق­الوکاله، در زمان عقد قرارداد و نیمی دیگر پس از دریافت دادنامه اخذ خواهد شد. کارشناسان حقوقی فراز مدعی هستند که روند طلاق توافقی را طی هفت تا 30 روز کاری طی خواهند کرد.

مشاوره رایگان از جمله خدمات گروه وکلای فراز است. کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند به وبسایت farazlawyers.com مراجعه یا با شماره تلفن 09123844633 به صورت مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری مجموعه فراز ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای فراز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز