جدیدترین تلویزیون‌ های 2022 را از کجا بخریم؟ + راهنمای خرید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تلویزیون یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر هر خانه‎ای است که خرید آن به‌مانند دیگر لوازم خانگی دیجیتال تاحدی سخت و چالش‌برانگیز است. تولید انواع تلویزیون با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوع توسط برندهای گوناگون، پیچیدگی‌های خرید تلویزیون را دو برابر کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید تلویزیون و انتخاب از میان مدل‌های متنوع و رنگارنگ تلویزیون‌های موجود در بازار، شوق و ذوق زیادی دارد. با وجود این، با پیشرفت تکنولوژی و تولید مدل‌های جدید، این انتخاب به‌مانند گذشته ساده نبوده و حتی می‌تواند به فرایندی خسته‌کننده تبدیل شود. از این رو پیش از اقدام به خرید تلویزیون بهتر است با اصطلاحات و همچنین جدیدترین تلویزیون‌ های بازار آشنا باشید. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید و معرفی جدیدترین تلویزیون های 2022 می‌پردازد.

در هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون باید در نظر داشته باشید، در ادامه آمده است؛

اندازه صفحه نمایش

نخستین نکته‌ای که در خرید تلویزیون باید بررسی کنید، اندازه صفحه نمایش است. در حال حاضر انواع تلویزیون با صفحه‌ نمایش 14 تا 100 اینچ در بازار قابل خریداری است. با وجود این اندازه صفحه نمایش را باید متناسب با اندازه خانه و متراژ محلی که برای قرار دادن تلویزیون درنظر دارید انتخاب کنید.

راز آسمان پایتخت

تکنولوژی پنل

بررسی تکنولوژی به‌کار رفته در پنل صفحه نمایش نیز در خرید تلویزیون بسیار مهم است. این تکنولوژی به‌طور کلی شامل تلویزیون‌های ال سی دی، ال ای دی، اولد و کیولد است. هریک از این فناوری‌ها در نوع روشنایی، رنگ‌بندی و کنتراست تصویر تاثیر دارند.

رزولوشن تصویر

رزولوشن تلویزیون بیانگر تعدا پیکسل‌های موجود در نمایشگر و در نهایت کیفیت تصویر است. هر میزان که تعداد پیکسل‌های نمایشگر بیشتر باشد، شارپنس، کنتراست و به‌طور کلی کیفیت نمایش تصاویر در تلویزیون بیشتر می‌شود. در حال حاضر تلویزیون‌ها در رزولوشن‌های اچ دی، فول اچ دی، اولترا اچ دی، 8K و 4k ارائه می‌شود.

نرخ نوسازی تصویر

نرخ نوسازی بیانگر میزان رفرش شدن تصویر نمایش داده شده در هر ثانیه است. نرخ نوسازی در معمولا 60 هرتز است. این نرخ در سرعت نمایش تصاویر و مانند آن تاثیر دارد. در تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی پایین، ممکن است احساس کنید که تصویر در حین حرکت گیر می‌کند یا دیر جابه‌جا می‌شود.

خرید تلویزیون-کاماپرس

توجه به برند تلویزیون

خرید لوازم دیجیتال با توجه به کاربرد و قیمت بالای آن‌ها، معمولا یک خرید چالشی محسوب می‌شود. یک راه مطمئن برای خرید یک محصول با کیفیت، خرید از برندهای معتبر است. از جمله برندهای معتبر در تولید لوازم دیجیتال در بازار ایران می‌توان به برندهای سامسونگ ، ال جی یا سونی اشاره کرد. برخی از جدیدترین مدل‌های این برندها در ادامه معرفی شده است؛

تلویزیون سونی x90k

یکی از جدیدترین تلویزیون های 2022 سونی مدل x90k است که برای انواع استفاده‌های خانگی و معمولی، بازی و گیمینگ و تماشای حرفه‌ای فیلم مناسب است. این تلویزیون در سایز استاندارد 55 اینچ با صحه نمایش ال ای دی با پنل نوع VA طراحی و تولید شده است.

حداکثر روشنایی در این تلویزیون 579 نیت و کیفیت تصویر آن 4k است که آن را به گزینه مناسبی برای گیمینگ و بازی تبدیل می‌کند. ضمن این‌که نرخ نوسازی در این مدل 120 هرتز و رزولوشن آن 3840 در 2160 است. از دیگر مزایای تلویزیون سونی 2022 می‌توان به اندروید 10، قابلیت نصب برنامه، دستیار صوتی و برخوردری از انواع پورت‌ها اشاره کرد. این مدل در حال حاضر با قیمت حدودی 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تلویزیون ال جی c2

یکی از تلویزیون های ال جی 2022، مدل C2 با سایز 55 اینچ و در دو رنگ مشکی و سفید است. ال جی در طراحی این مدل از صفحه نمایش اولد با پنل WOLED (WRGB) بهره برده و حداکثر روشنایی در آن را 842 نیت در نظر گرفته است.

این تلویزیون 2022 ال جی دارای کیفیت تصویر 4k با نرخ نوسازی 120 هرتز است که آن را علاوه بر استفاده خانگی و تجاری به گزینه مناسبی برای گیمنیگ و تماشای حرفه‌ای فیلم تبدیل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به پشتیبانی از فرمت های HDR، تکنولوژی ارتقاء کیفیت تصویر و سیستم کاهش نویز اشاره کرد. این تلویزیون در حال حاضر 60 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. 

تلویزیون سامسونگ q70b

از مدل‌های محبوب تلویزیون سامسونگ 2022 مدل q70b است که جزو تلویزیون‌های سری 7 سامسونگ بوده و برای استفاده‌های حرفه‌ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. این تلویزیون دارای یک صفحه نمایش 55 اینچی از نوع کیولد(QLED) و با پنل VA است. کیفیت تصویر و نرخ نوسازی در این مدل به‌ترتیب 4k و 120 هرتز بوده و میزان روشنایی تصویر نیز 580 نیت در نظر گرفته شده است.

خرید تلویزیون از سلام بابا

مجموعه سلام بابا ، یک فروشگاه اینترنتی معتبر و فعال در حوزه عرضه انواع کالاهای متنوع از جمله لوازم دیجیتال و تلویزیون به‌صورت گسترده است. با خرید جدیدترین تلویزیون های 2022 از فروشگاه سلام می‌توانید محصول موردنظر خود را با تضمین اصل بودن کالا و ضمانت بهترین قیمت خریداری کرده و در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام بابا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز