جامع ترین راهنمای تعمیر درب کابینت ام دی اف

درب کابینت های ام دی اف به دلایل مختلفی مثل انتخاب یراق آلات نامناسب، ضربه و … دچار آسیب و شکستگی می شوند. این آسیب ها روی کارایی و ظاهر کابینت تاثیر می گذارند و برای همین باید به فکر راه چاره ای برای تعمیر درب ها باشید. اولین قدم برای تعمیر درب کابینت ام دی اف، انتخاب یراق آلات مناسب است که آن ها را می توانید از مراکز معتبر پخش عمده لولای گازور و سایر یراق آلات کابینت تهیه کنید. خرید یراق باکیفیت و مناسب، احتمال بروز آسیب برای درب کابینت ها در آینده به حداقل می رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

7 راهکار برای تعمیر درب کابینت ام دی اف

در ادامه چند راهکار ساده و کاربردی برای تعمیر درب کابینت ها را لیست کرده و توضیح می دهیم:

استفاده از پولکی و بتونه چوب

برای اتصال درب های کابینت به بدنه از پیچ استفاده می شود. جای سوراخ پیچ ها تاثیر نامطلوبی روی ظاهر کابینت ها می گذارد، که برای از بین بردن این مشکل معمولا از پولکی یا بتونه استفاده می کنند. اگر به هر دلیلی جای سوراخ پیچ یا هر آسیب جزئی دیگری روی درب کابینت به وجود آمده، شما می توانید با تهیه پولکی و بتونه همرنگ کابینت ها، این ایراد را با کمترین هزینه برطرف کنید.

راز آسمان پایتخت

انتخاب و خرید یراق آلات مناسب

یراق آلات نامناسب نه تنها می توانند باعث آسیب جدی روی درب یا بدنه کابینت شوند، بلکه با تعویض شان سوراخ های مختلف روی درب هم ایجاد خواهد شد. بنابراین اگر از همان اول یراق آلات مناسبی برای اتصال درب به بدنه انتخاب کنید، در آینده چنین مشکلاتی به وجود نمی آید.

به هر دلیلی یراق آلات کابینت آشپزخانه شما دچار آسیب شده، انواعی از آن را بخرید که تحمل وزن درب را دارند و در آینده موجب شکستگی یا فشار روی درب کابینت نمی شوند.

یکی از کاربردی ترین یراق آلات برای کابینت ها، لولای گازور کلیپسی است که فقط به وسیله یک اهرم باز و بسته می شود. این ویژگی باعث حفظ کیفیت ظاهری کابینت ها شده و بدون نیاز به باز و بسته کردن پیچ ها، می توانید درب را از بدنه جدا کنید.

اگر حس می کنید یراق آلات فعلی کابینت مناسب نیست و نمی توانند وزن درب را تحمل کنند، می توانید در بخش میانی لولای جدیدی نصب کنید تا این مشکل از بین برود. همچنین امکان باز کردن یراق آلات قبلی، ترمیم جای آن ها با بتونه و نصب یراق آلات جدید در جای دیگر از درب نیز وجود دارد.

استفاده از چسب برای تعمیر درب کابینت ام دی اف

راهکار ساده و کم هزینه دیگری که می توانید برای تعمیر درب کابینت ام دی اف به کار ببرید، استفاده از چسب است. اگر دو قطعه از درب کابینت آسیب دیده، ابتدا درب را از یونیت ها جدا کرده و سپس میان دو قطعه به مقدار لازم چسب بریزید. حالا باید دو قطعه را نزدیک هم کرده و برای چند ساعت تحت فشار بگذارید تا به هم چسبیده شوند. بهترین چسب برای این کار، چسب چوب بی رنگ است.

از چسب های چوب بی رنگ برای پر کردن سوراخ هایی که ناشی از تعمیرات درب و … هستند نیز می توانید استفاده کنید. شاید رنگ سفید چسب های چوب کمی نگران تان کند، اما نگرانی شما بی مورد است! چون این چسب ها بعد از خشک شدن، بی رنگ شده و باعث نقص ظاهری روی درب کابینت نمی شوند.

تعمیر درب کابینت باد کرده

بخار، آب خوردگی و هر نوع رطوبت می توانید باعث باد کردن بدنه و درب کابینت ام دی اف شود. برای اینکه این مشکل را از بین ببرید، نیاز به سمباده برقی دارید. شما باید با سمباده برقی لایه های آسیب دیده درب کابینت را از بین برده و حذف کنید.

بعد از سمباده کردن لایه های قبلی، به بتونه نیاز دارید تا سطح ام دی اف را بازسازی کنید. بعد از بتونه کردن، باید یک لایه ام دی اف جدید روی سطح کار نصب شود تا نقص به وجود آمده از بین برود.

توجه کنید که تعمیر درب کابینت باد کرده کاری تخصصی است و شما نمی توانید بدون مهارت این کار را انجام دهید. با کوچکترین اشتباه در طی مراحل تعمیر کابینت و در نظر نگرفتن قطر و شکل ظاهری آن، سطح کار یکدست و صاف نخواهد شد. بنابراین تعمیر درب کابینت باد کرده باید توسط یک کابینت کار حرفه ای انجام شود تا با حفظ کیفیت ظاهری کابینت، سطحی صاف و یکدست روی آن به وجود بیاورد.

تعویض روکش درب کابینت

اگر بدنه و درب کابینت ها آسیب جدی ندیده بودند و فقط از لحاظ ظاهری نقص داشتند، می توانید این مشکل را با تعویض روکش از بین ببرید. برای این کار حتما روکشی تهیه کنید که از جنس و متریال روکش قبلی باشد. در صورت استفاده از روکشی دیگر، ممکن است وزن، جنس و کاربرد آن باعث ایجاد نقص ظاهری در کابینت ها شده و حتی روی استحکام آن ها نیز تاثیر منفی بگذارد.

انتخاب دستگیره مناسب برای درب کابینت

دستگیره های مخصوص کابینت در ابعاد و انواع مختلفی تولید می شوند. اگر به هر دلیلی تصمیم داشتید که دستگیره فعلی کابینت را تعویض کنید، بهتر است دستگیره ای با همان ابعاد و مدل بخرید تا نیاز به ایجاد سوراخ و استفاده از پیچ جدید نداشته باشید. شما می توانید با جدا کردن دستگیره های قبلی، دستگیره های جدید را در جای قبلی و بدون نیاز به پوشاندن سوراخ ها نصب کنید.

تعویض درب یا یونیت شکسته

در بیشتر موارد، درب کابینت به قدری آسیب می بیند که امکان ترمیم و تعمیر آن وجود ندارد. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم با کمی دقت درب ها را از بدنه جدا کرده و به شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی مراجعه کنید. این شرکت ها، ام دی اف به کار رفته در درب کابینت شما را پیدا کرده و به وسیله آن درب جدیدی برایتان طراحی می کنند.

هزینه تعمیر درب کابینت ام دی اف چقدر است؟

هزینه تعمیر درب کابینت ام دی اف بر اساس مشکل به وجود آمده برای آن تعیین می شود. اگر مشکل جدی بود و نیاز به تعویض قطعات و حتی درب وجود داشت، قطعا باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. نوع جنس و یراق آلات جدیدی که برای تعمیر درب کابینت تهیه می کنید نیز روی هزینه تعمیرات تاثیر می گذارد. دستمزدی که بابت تعمیرات به متخصص ها و کابینت سازها می پردازید، هم متغیر بوده و روی هزینه نهایی تاثیر خواهد گذاشت.

حرف آخر، پیشگیری بهتر از درمان، با خرید یراق آلات باکیفیت!

با توجه به هزینه ای که تعمیر درب کابینت ام دی اف ممکن است روی دست شما بگذارد، در مرحله اول باید یراق آلات بسیار باکیفیت و مناسبی تهیه کنید. همیشه در زمینه لوازم مصرفی و پرکاربرد، پیشگیری بهتر از درمان است. با صرف هزینه اولیه بیشتر می توانید به طول عمر درب های کابینت خود بیافزایید. اما اگر به هر دلیلی، این درب ها نیاز به تعمیر پیدا کرد، راهکارهای متعددی مانند استفاده از بتونه و پولکی، چسب و سمباده کاری موثر خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : نویان پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز