توکا رنگ فولاد سپاهان؛ تولید کننده عمده رنگ ورق‌های رنگی

لست سکند

ورق‌های رنگی یکی از موارد پر استفاده در دنیای امروز هستند. این ورق‌ها در صنایع ساختمانی، ساخت لوازم خانگی، صنایع فلزی و صنعت حمل و نقل کاربرد دارند. استفاده از این دست محصولات در کشور همواره با استقبال خوبی همراه است.

این ورق‌ها در انواع و ابعاد مختلفی در بازار وجود دارند. مجموعه «توکارنگ فولاد سپاهان» یکی از تولید کنندگان رنگ ورق‌های رنگی در کشور است. کاماپرس در این گزارش اطلاعات مختلفی را درباره مجموعه مذکور برای اطلاع بیشتر خوانندگان ارائه می‌دهد؛

توکارنگ چه زمانی تاسیس شد؟

شرکت توکارنگ فولاد سپاهان، سهامی عام، در جهت تولید و تامین رنگ ورق رنگی در داخل ایران از سال 1385 مورد بهره برداری قرار گرفت. هدف اصلی از تاسیس این مجموعه، بومی سازی تکنولوژی مذکور و قطع وابستگی از شرکت‌های خارجی در این زمینه بود. کارخانه یاد شده در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع بنا شده، البته زیربنای سالن‌های تولید و انبار آن و همچنین ساختمان‌های اداریش، در ابعاد 8 هزار متر، در حال راه اندازی است.

اولین سری تولیدات این مجتمع در سال 1385 جهت واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با نام رنگ‌های کویل کوتینگ، در بازار عرضه شد. این مجموعه همواره برای نام آوری به عنوان یک شرکت رنگ سازی در بازار و جلب رضایت مشتریان تلاش می‌کند. به علاوه این شرکت در نظر دارد تا با ارتقا بهره وری و افزایش رضایت مشتریان، درآمد خود را ارتقا داده و سود آوری خود را بالا ببرد و به رشد پایداری دست پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

عملکرد سهام شتوکا

این مجموعه به مدیریت محمد صفایی راد، در سال 1394 با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار به بازار سرمایه وارد شد. سهام توکا رنگ فولاد سپاهان با نماد «شتوکا» در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود. تا بیست و یکم تیرماه، هزار و 620 سهم این شرکت مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن‌ها 80 میلیارد و 848 میلیون ریال اعلام شد. ارزش بازاری این سهام نیز بیشتر از 4 هزار و 712 میلیارد ریال است.

شرکت‌های سرمایه گذاری توکافولاد، آتیه فولاد نقش جهان، فولاد زاگرس چهارمحال و پارس فولاد مبین سهامداران عمده توکا رنگ فولاد سپاهان هستند. سود، زیان، عملیاتی این مجموعه در پایان سال مالی گذشته، 279 هزار و 141 واحد بود. سود، زیان، خالص و سود نقدی هر سهم نیز در زمان مذکور به ترتیب، 2 هزار و 55 ریال و 700 ریال اعلام شد. سرمایه این مجموعه در پایان سال مالی منتهی به 1399 هم150 هزار میلیون ریال بود.

امکانات و تجهیزات توکارنگ را بیشتر بشناسید؟

آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و تحقیقاتی شرکت توکارنگ، یکی از آزمایشگاه‌های کامل رنگسازی بوده و این مجموعه قابلیت تولید انواع پوشش‌های صنعتی و تخصصی را در داخل کشور دارد.

این شرکت از طریق برگزاری کلاس‌های مختلف دوره‌های اعزام به خارج از کشور، شرکت در نمایشگاه‌ها و سمینارهای تخصصی داخلی و خارجی در جهت به روز نگه داشتن سطح علمی و دانش فنی پرسنل خود تلاش می‌کند. با توجه به تاسیسات زیربنایی که توسط این مجموعه ایجاد شده، شرکت ذکر شده قادر به تولید 4 هزار تن انواع محصولات خود به صورت سالیانه است.

مرتبط با : توکا رنگ فولاد سپاهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز