توقف دوباره پروازهای تهران به استانبول

تور لحظه آخری-کاماپرس

توقف دوباره پروازهای تهران به استانبول باعث ایجاد شوک به فعالان صنعت گردشگران و مسافران ایرانی شد. طبق اخبار رسانه‌ها سازمان هواپیمایی ترکیه به بهانه افزایش دوباره شیوع ویروس کرونا در این کشور، مانع پرواز هواپیماها از ایران به مقصد ترکیه شد.
به گزارش کاماپرس، در آخرین ساعت‌های شب گذشته سازمان هواپیمایی ترکیه از ممنوعیت ورود هواپیماهای شرکت‌های ایرانی به فرودگاه‌های این کشور و همچنین توقف پرواز هواپیماهای ایرلاین ترکیه‌ای میان فرودگاه‌های دو کشور از روز یکشنبه 13 مهرماه خبر داد. به نظر می‌رسد مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری ایران مشغول رایزنی هستند تا نظر ترک‌ها را تغییر دهند. هرچند که احتمال تغییر این تصمیم بسیار پایین است.
بسیاری از آژانس‌های مسافرتی ایران طی امروز (جمعه) از طریق صفحه‌های اینتساگرام و وب‌سایت‌های خود به اطلاع مسافران‌شان رسانده‌اند که مسیرهای هوایی بین تهران و استانبول دوباره مسدود شده است. البته در برخی صفحه‌ها مهلت این محدودیت تا 11 آبان‌ماه عنوان شده است.

در این باره بخوانید :

ظرفیت خالی وجود ندارد
این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی همچنان در حال فروش بلیت پروازهای تهران-استانبول هستند و حتی به دلیل شدت تقاضا، تقریباً ظرفیت همه پروازهای موجود پُر شده‌اند.
وبسایت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) هم اگرچه گزینه پرواز تهران به فرودگاه‌های استانبول را از صفحه خود حذف نکرده، اما در عمل هیچ بلیت و پروازی از سوی این شرکت نه عرضه شده و نه انجام می‌شود. ضمن اینکه برخی آژانس‌های هواپیمایی هم در تماس تلفنی مشتریان و مسافران، از احتمال توقف پروازهای تهران-استانبول با ایرلاین ترکیه‌ای خبر می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

پروازهای قطری برقرار است
جالب آنکه علی رغم آنکه سازمان هواپیمایی ترکیه، علت ممانعت از انجام پروازهای مستقیم میان ایران و این همسایه شمال غربی را شدت یافتن موج جدید کرونا در ترکیه اعلام کرده، اما از توقف پروازهای قطری به فرودگاه استانبول خبری نیست و این شرکت هواپیمایی همچنان اقدام به فروش بلیت پرواز تهران-دوحه-استانبول به صورت ۲ بار در هر شبانه روز می‌کند.
قیمت بلیت پروازهای تهران-استانبول با ایرلاین قطری در حال حاضر از ارقام ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی به ۸ تا ۱۵ میلیون تومان کاهش یافته است که گفته می‌شود علت آن، صدور مجوز برقراری پرواز مستقیم میان تهران-استانبول و با استفاده از هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی و یک ایرلاین ترکیه‌ای بوده است که سبب شده تا قطرایرویز در رقابت با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، نرخ بلیت‌ها را کاهش دهند؛ اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید دید آیا ایرلاین قطری بار دیگر نرخ بلیت پروازهای تهران-دوحه-استانبول را به ارقام سرسام آور بالای ۶۰ میلیون تومان برمی گرداند یا خیر؟
انتهای پیام

مرتبط با : ترکیش ایرلاینز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز