توقف تولید پراید قطعی است؟

لست سکند

به گفته یک مقام مسول در سازمان ملی استاندارد، مصوبه توقف تولید پراید لازم الاجرا است و این خودرو طبق زمان بندی قبلی از گروه خودروهای تولیدی کشور خارج می شود.

به گزارش کاماپرس؛ در حالی که در اردیبهشت ماه سال جاری یک مقام وزرات صنعت، معدن و تجارت از “بررسی تولید خودروی پراید ۱۳۱ با حضور مراجع تصمیم گیر تا ساماندهی بازار خودرو خبر داده بود.
اما حالا وحید مرندی، معاون سازمان ملی استاندارد گفته: مصوبه شورای عالی استاندارد به قوت خود باقی است و این مصوبه برای سازمان استاندارد لازم الاجرا است و تاکنون مصوبه دیگری صادر نشده است.

تولید پراید و پژو درپی تصویب استانداردهای هشتاد و پنج گانه خودرو متوقف شد و سال گذشته براساس تصویب شورای عالی استاندارد، مقرر شد که پراید از ابتدای مرداد امسال و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد امسال دیگر تولید نشود.
چندی پیش هم سردار سید کمال هادیانفر درباره سرانجام خط تولید پراید و پژو که بنا بود در سال ۹۹ متوقف شود، با اشاره به جلسات مختلف با معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت و معدن و خودروسازها به ایسنا گفته بود: در مورد خودروی پراید، در حال حاضر دو مدل  آن دیگر تولید نشده و خط تولیدش متوقف شده است. یک مدل که سال قبل خارج شد و یک مدل هم همین دو هفته قبل آخرین تولیدش انجام و رسانه‌ای هم شد.

توقف تولید پراید ۱۳۲ و پژو۴۰۵ به زودی

راز آسمان پایتخت

رییس پلیس راهور ناجا همچنین گفته بود: ‌تنها پراید ۱۳۲ مانده که طبق گفته مدیران شرکت، تعدادی تعهد از گذشته دارد که به زودی آنها را تحویل داده و به ما تعهد کردند تا قبل از پایان نیمه اول سال و آخر مرداد ماه خط تولید آن را هم جمع کنند. به این ترتیب دیگر در نیمه دوم سال خط تولید پراید را نخواهیم داشت.

هادیانفر به تولید پژو ۴۰۵ هم اشاره کرده و گفته بود: در مورد سواری پژو ۴۰۵ هم جلسه‌ای با مدیران ایران خودرو داشتیم، آنها هم تعهداتی داشتند اما گفتند که به زودی این خودرو را هم از رده خارج خواهند کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز