شرایط سفر ریلی به شهرهای سریلانکا

اگرچه سریلانکا از نظر اقتصاد و تکنولوژی، کمتر توسعه یافته است، اما طبیعت زیبا و ویژگی‌های خاص آن، گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود می­‌کشاند.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی  دو شهر زیبای سریلانکا، شرایط سفر با قطار برای دیدن طبیعت و مزارع چای این کشور را بررسی کرده است.

شهر کندی مقصد اصلی تور سریلانکا

بسیاری از تورهای سریلانکا، شهر کندی را به عنوان مقصد اصلی انتخاب می‌کنند؛ چرا که این شهر، طبیعت را با تاریخ و فرهنگ در کنار هم دارد. این شهر همچنین بهشت گردشگران برای تور سریلانکا محسوب می‌شود.

شهر کندی دریاچه‌ای در داخل خود دارد و معماری خاص آن در جنوب آسیا بی نظیر است. علاوه بر این، معبدی در این شهر وجود دارد که دندان بودا در آن نگهداری می‌شود. در داخل شهر کندی تپه‌هایی وجود دارد و خانه‌های خاص و رنگارنگ، محلاتی را روی این تپه‌ها تشکیل داده‌اند. گشت و گذار در این شهر همراه با خوردن غذاهای خیابانی و سنتی و خوشمزه سریلانکا، گردش مسافران را تکمیل خواهد کرد. همانطور که اشاره شد، گردشگران می‌توانند از باغ‌ها و مزارع چای و انواع ادویه در این شهر دیدن کنند. در واقع این شهر، ضیافتی از بوی چای و ادویه‌های متفاوت سریلانکاست.

راز آسمان پایتخت

سفر به شهر الا در قلب سریلانکا

الا یک شهر کوچک در سریلانکا و سرشار از جاذبه‌های طبیعی است. تپه‌های سرسبز، آبشارهای چشم نواز و مزارع انبوه چای این شهر، گردشگران را مبهوت خود می‌کند. تپه‌های سرسبز این شهر در واقع مزارع چای هستند که به راحتی می‌توانید در بین این مزارع پیاده‌روی کرده و از بوی بوته‌های چای لذت ببرید.

علاوه بر این، چندین قلعه تاریخی همانند قلعه آدام کوچک و صخره‌هایی که امکانات پیاده روی و تفریحی در آن‌ها وجود دارد نیز می‌تواند تجربه خوبی برای گشت و گذار باشد. غذاهای محلی این شهر نیز خاص و خوشمزه هستند و از این نظر نیز به مشکل نخواهید خورد.

سفر با قطار کندی به الا در بین مزارع چای

قطار کندی به الا – که بسیاری آن را زیباترین مسیر ریلی جهان می‌دانند – یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در سریلانکاست. در صورت مسافرت با تور سریلانکا بهتر است که این سفر ریلی را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. این مسیر ریلی مسافرتی شش تا 10 ساعته با قطار را برای گردشگران فراهم می‌کند. مسیر کندی به الا روزگاری یک مسیر تجاری برای انتقال چای از این مسیر به بنادر سریلانکا بود، اما اکنون بیشتر مسافران آن توریست‌ها هستند.

این قطار در ایستگاه‌های متعددی توقف می‌کند و در هر توقف، بومیان این منطقه وارد قطار شده و محصولات و غداهای محلی را به گردشگران ارائه می‌کنند. در طول این مسیر، بومی‌ها برای گردشگران دست تکان می‌دهند و به نوعی از سفر شما استقبال می‌کنند.

عکاسی در طول مسیر نیز یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. کند بودن حرکت این قطار سبب می‌شود که در طول مسیر بتوان با محیط و بوهای بیرون ارتباط بیشتری برقرار کرد؛ به طوریکه پنجره‌ها و درهای قطار همیشه باز هستند و شما می‌توانید سر خود را به راحتی از پنجره‌ها بیرون ببرید یا با پاهای آویزان از درهای قطار، این مسیر را طی کنید.

هزینه سفر با این قطار نیز پایین و معقول است، اما در بیشتر روزها تمام صندلی‌های آن پر می­شود و به همین دلیل حتما از شرکتی که تور سریلانکا را از آنجا تهیه کرده‌اید، در مورد امکان سفر با این قطار سوال کنید.

رزرو تور سریلانکا با «هرمس 724»

گروه آژانس‌های مسافرتی هرمس با مجور رسمی از سازمان هواپیمایی، مجری برتر انواع تورهای داخلی و خارجی به صورت گروهی، چارتری و انفرادی به شمار می­‌رود. این شرکت تا به امروز تورهای موفقی را به بیش از 40 کشور و 150 شهر مختلف دنیا برگزار کرده است. همچنین این امکان در هرمس فراهم شده است که گردشگران سفر خاص خود را به صورت بسته گردشگری به نقاط دلخواه جهان تعریف کرده و اجرای آن را به این شرکت گردشگری بسپارند.

از خدمات دیگر هرمس می‌توان به مشاوره برای درخواست ویزا از کشورهای مختلف جهان از جمله ویزای شنگن و ویزاهای کشورهایی همچون کانادا، انگلیس، ژاپن، فیلیپین، ویتنام و هند اشاره کرد. برای انتخاب تور سریلانکا می‌توان به سایت رسمی این شرکت به آدرس https://www.hermes724.com مراجعه کرد یا با شماره تلفن 02126353624 تماس گرفت.

انتهای پیام

مرتبط با : هرمس724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز