تمدید مهلت ثبت نام مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش کاماپرس، ثبت نام در سامانه املاک و اسکان برای تمام مالکان و مستاجران الزامی است و مهلتی که برای ثبت نام در نظر گرفته شده بود نیز رو به پایان است.

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه درخواست تمدید مهلت  ثبت نام برای سامانه املاک و اسکان داده شده است، گفت: برای جلوگیری از تراکم زیاد مردم در دفاتر خدمات الکترونیکی و با هدف ایجاد فرصت کافی برای کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند، ثبت نام انجام دهند، درخواست تمدید مهلت ثبت  نام را داده‌ایم.

محود زاده بیان کرد: متقاضیان برای ثبت اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان تا ۱۹ خرداد ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و در صورت عدم بارگذاری اطلاعات طبق قانون مشمول جرائم مالیاتی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه سامانه املاک و اسکان از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد و افراد می‌توانند به راحتی در این سامانه اطلاعات خود را بارگذاری کنند، افزود: ممکن است در برخی از شهر‌ها سرعت اینترنت پایین باشد که همین موضوع باعث می‌شود که متقاضیان در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند؛ بنابراین با توجه به الزام قانونی در این بخش پیشنهاد تمدید را داده‌ایم.

راز آسمان پایتخت

مستاجران در صورت جابجایی خانه یک ماه فرصت ثبت نام مجدد دارند

محمودزاده با اشاره به فصل جا به جایی و نقل و انتقالات مستاجران درباره نحوه ثبت اطلاعات آن‌ها گفت: مستاجران در صورت جا به جایی یک ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند و تمامی این موارد در قانون لحاظ شده است.

بنا به اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: واحد‌های مسکونی واقع در تمامی شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشند به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هرماه بیش از زمان اعلام شده ماهانه مشمول مالیات بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره می‌شوند.

گفتنی است، سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل دوازده برابر مالیات متعلقه، سال سوم به بعد معادل هجده برابر مالیات متعلقه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز