تلویزیون شیائومی P1 ؛ نمایشگر حرفه ای با قیمت اقتصادی

لست سکند

خیلی سخت می شود خانواده ای را پیدا کرد که از محصولات شیائومی استفاده نکنند. حتی اگر همه اعضای خانواده هم یک محصول شیائومی نداشته باشند مطمئناً یکی از آن ها یک گجت از این برند دارد. همانطوری که شیائومی در بازار موبایل توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند؛ در حوزه تولید تلویزیون هم بسیار موفق عمل کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از افرالند، امروز می‌خواهیم به بررسی تلویزیون شیائومی P1 بپردازیم. نمایشگری که در عین ارزان قیمت بودن، امکانات حرفه ای عالی ارائه می دهد. در ادامه با بررسی تخصصی و همه جانبهMi TV P1  همراه ما باشید.

بررسی مدل های متفاوت شیائومی

شیائومی تلویزیون های متنوع زیادی ندارد و هر ساله فقط یکی دو سری تلویزیون تولید می کند. در سال 2021 این برند تلویزیون های خود را در دو سری professional و Qled TV عرضه کرده است. مدل Q1 تلویزیون بالارده کمپانی MI و تلویزیون پروفشنال مدل P1، مدل ارزان قیمت و اقتصادی آن است. اینجا به مقایسه دو مدل تلویزیون شیائومی نمی پردازیم، فقط همین را بدانید که شیائومی به جای تولید چندین مدل تلویزیون مختلف؛ تعداد محدودی( سری منظور است، نه تعداد محصول) را با کیفیت عالی ارائه می دهد. در نتیجه این مدل ها توانایی رقابت با بیشتر تلویزیون های موجود در بازار را دارند.

راز آسمان پایتخت

معرفی تلویزیون شیائومی P1

اولین مشخصه اصلی تلویزیون شیائومی P1،قیمت ارزان آن با توجه به امکاناتش است. تلویزیون سری حرفه ای شیائومی با این استراتژی وارد رقابت شده تا در بین مدل های میان رده بیشترین امکانات را داشته باشد و در طرف دیگر قضیه قیمت اش هم به نسبت رقبا اقتصادی تر باشد. شرکت سازنده در تولید تلویزیون پروفشنال پی 1 از امکانات تصویری و بخش نرم افزاری دریغ نکرده است. همین موضوع خود دلیل بر این است تا بیشتر کاربران خرید تلویزیون شیائومی (afraland.com/tv/xiaomi-tv) را بر سایر برندها ترجیح دهند. کیفیت تصویر فورکی؛ رفرش ریت 60 هرتز، پنل PVA، پشتیبانی از زاویه دید گسترده و نسخه های مختلف HDR تنها بخشی از امکانات تصویری تلویزیون P1 شیائومی است.

طراحی و ویژگی های ظاهری

شیائومی خیلی اهل استفاده از فلز در تولیدات خود نیست، به همین دلیل در ساخت و طراحی تلویزیون Mi TV P1 هم از پلاستیک استفاده کرده است. فریم های اطراف نمایشگر برخلاف مدل های قبلی باریک تر شده و حواشی صفحه به حداقل رسیده است. در قسمت پایین، ضخامت صفحه نمایش کمی بیشتر می شود و دلیلش هم حضور اسپیکر و دکمه های تلویزیون است. یکی از خوبی های تلویزیون شیائومی پی 1 استفاده از پنل PVA به جای استفاده از VA یا IPS است. این نوع پنلبه نسبت IPS ارزان تر است و در کنار آن نقطه قوت های هر دو پنل  (IPS,VA)را در خود دارد و نقطه ضعف های آن کمرنگ تر شده اند. در پنل IPS زاویه دید خوب است و کنتراست ضعیف تر، در پنل VA کنتراست خوب و زاویه دید ضعیف؛ به همین دلیل شیائومی با ابتکار توانسته فناوری زاویه دید جدید خود را عرضه کند.

شرکت شیائومی در طراحی پنل پشتی از دیزاین تلویزیون های اولد استفاده کرده است تا ضخامت قسمت های پشتی نمایشگر در بخش های بالا کمتر و فقط در جایی که قطعات اصلی وجود دارند ضخامت بیشتر باشد. این نوع طراحی موجب می شود از کناره و روبرو نمایشگر باریک تر به نظر برسد. قسمت پایینی محصول را قرار است پایه های آن ساپورت کنند.تلویزیون شیائومی P1 از پایه های دوشاخه ای باریک پشتیبانی می کند، که هم ظریف و هم زیبا هستند. یک انتخاب دیگر که پیشرو دارید ،نصب آن روی دیوار است. در هر صورت طراحی تلویزیون موقع تماشای برنامه بسیار زیبا است.

کیفیت تصویر

حالا به قسمت پربار مقاله رسیدیم. جایی که تلویزیون شیائومی P1 بیشترین مانور خود را روی آن قرار داده تا بتواند در بازاربرندهای رقیب رقابت کند.این نمایشگر با کیفیت فورکی 4Kدر تصویر نیز گزینه ای بی نقص است. مهم ترین ویژگی تصویری شیائومی در این تلویزیون نمایش بهتر رنگ ها است، که به کمک پنل جدید PVA توانسته به آن دست پیدا کند. نمایشگرهای قبلی شیائومی با کمبود کنتراست مواجه بودند اما در تولید این مدل شیائومی قضیه را کمی تغییر داده است. قطعاً شما به دنبال خرید یک تلویزیون گیمینگ با رفرش ریت 120 هرتز نیستید چون در این صورت باید سراغ مدل بالارده تر یعنی تلویزیون Q1 بروید. از آن جایی که تلویزیون پی وان شیائومی مدل ارزان بازار است؛ تولید کنندگان برای صفحه نمایش از پنلی با رفرش ریت 60 هرتز استفاده کرده اند( طبیعتاً با نبود رفرش ریت 120 هرتز، پشتیانی از HDMI 2.1 هم ممکن نیست).

پردازنده MediaTek

شیائومی در بیشتر تلویزیون های خود از پردازنده MediaTek استفاده می کند. پردازنده تلویزیون P1 از نوع MediaTek 6911 است. این پردازنده آنالیز کلی صفحات تلویزیون را بر عهده دارد تا در هنگام تماشای تلویزیون بهترین کیفیت را دریافت کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که برخی از سری تلویزیون های شیائومی داشتند؛ ضعف در نور صفحه و تاریک شدن نمایه ها بود. این برند با کمک پنل جدید PVA و پردازنده توانسته روشنایی نمایشگر را به نسبت مدل های دیگر افزایش دهد.

امکانات اسمارت

بخش های مختلف تلویزیون شیائومی با دقت و برنامه ریزی خاصی سر هم شده تا با قدرت در بین برندهای شناخته شده دیگر مانند ال جی ، سامسونگ و سونی رقابت کند. از آن جایی که شیائومی سیستم عامل اندروید 10.0 را برای تلویزیون های 2021 خود انتخاب کرده؛ رابط کاربری آشنا و شبیه به سیستم عامل های موبایلی(اندرویدی) را به کاربران هدید می دهد. برخی می گویند که سیستم عامل در تلویزیون خیلی مهم نیست، امکانات تصویری اهمیت بیشتری دارد ولی هنگام انتخاب تلویزیون باید بدانید که همه مشخصات محصول در جای خود حائز اهمیت اند. پس قبل از تصمیم برای خرید تلویزیون حتماً تعیین کنید که محصول تان را از کدام برند می خرید و امکانات آن چیست؟ امکانات تصویری، صوتی، اسمارت و سیستم عامل و … را بررسی کنید.

شیائومی برای تلویزیون P1 از حافظه 16 گیگی و رم 2 گیگ استفاده کرده است. از آن جایی که ما به اندازه موبایل با بخش های اسمارت تلویزیون کار نمی کنیم این میزان رم و فضا مناسب و قابل قبول است. ریموت کنترل نیز یکی از قسمت های مهم هر تلویزیون به شمار می رود که باید کیفیت و کاربری راحتی داشته باشد؛ در غیر اینصورت از امتیاز کلی محصول کاسته می شود. شیائومی از یک ریموت کنترل باریک و کوچک استفاده کرده است دکمه های لازم و ضروری روی آن تعبیه شده است. یکی از نقطه ضعف های کاربری تلویزیون های سامسونگ این است که ریموت کنترل آن دکمه اعداد را ندارد و همین باعث میشود در هنگام وارد کردن اعداد و پسورد حسابی به زحمت بیوفتید(برای همین است که می گوییم حتماً قبل از خرید به همه مشخصات تلویزیون توجه کنید).

جمع‌بندی

اگر تا اینجای کار با ما همراه بوده اید یعنی، به دنبال خرید تلویزیونی اقتصادی و با امکانات پیشرفته هستید. نظرتان در مورد MI TV P1 چیست؟ فکر می کنید این مدل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؟ اگر هنوز نمی دانید چه تلویزیونی را انتخاب کنید یا انتخاب تان را انجام داده اید و به دنبال یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی قابل اعتماد با قیمت های مناسب هستید؛ حتماً یک سر به وبسایت افرالند بزنید.

مرتبط با : افرالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز