تلاش بیدسیم برای افزایش فعالیت‌های صادراتی

لست سکند

بیش از ۱۵۰ سال از ورود مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌های تجاری به زندگی انسان می‌گذرد اما تا پیش از ظهور کرونا، شاید اهمیت این مواد برای حفظ سلامت و جان بشر تا این حد ملموس نبود! در دو سال گذشته برندهای مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده‌های بهداشتی جدیدی شکل گرفته‌اند و برخی شرکت‌های قدیمی فعال در این حوزه، خط تولیدهای خود را افزایش داده‌اند تا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ صنعتی کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

جالب است بدانید که فعالیت برخی مجتمع‌ها در راستای سرمایه گذاری و گسترش همین شرکت‌ها شکل گرفته و تعریف شده است. به گزارش کاماپرس، مجموعه‌هایی مانند «مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر» برای بهبود عملکرد تولیدکنندگان شوینده و مواد ضدعفونی کننده شکل می‌گیرند. در ادامه با روند شکل‌گیری و فعالیت‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد؛

بیدسیم و زیرمجموعه‌های آن را بشناسید

سال 1383 مجموعه‌ای به نام مدیریت صنعت شوینده صنایع بهشهر بیدسیم، برای مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت‌های تولید محصولات شوینده، پاک کننده و بهداشتی تاسیس شد. برندهای شوینده شناخته شده مانند پاگسان، گلتاش و پاگسان ایروان از زیرمجموعه‌های صنایع بهشهر هستند.

راز آسمان پایتخت

مجتمع‌های یاران توسعه بهشهر، مرواید هامون و ساینا سهم عمده‌ای از مالکیت این شرکت را در اختیار دارند. مجموعه آلی شیمی قم از دیگر شرکت‌های تولید کننده انواع مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی است که به صورت 100درصدی زیر نظر توسعه صنایع بهشهر فعالیت می‌کند.

مدیریت صنعت شوینده چه اهدافی دارد؟

این مجموعه تمام توانش را برای برتر شدن در همه زمینه‌های محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی، نوآوری و خلاقیت در زمینه تولید آن‌ها و تراز اول بودن در همکاری با شرکت‌های بین المللی فعال این حوزه به کار می‌برد. صنایع بهشهر در کنار این اهداف، برای قرار گرفتن در لیست 100 شرکت برتر ایرانی و تبدیل شدن به مجموعه‌ای فعال در حوزه صادراتی هم تلاش می‌کند.

البته این شرکت در رتبه بندی سال 1397 سازمان مدیریت صنعتی، در بین گروه‌های محصولات شیمیایی و بهداشتی، رتبه اول را از نظر شاخص فروش به دست آورد. در همان سال بیدسیم با رتبه 124 در جمع 500 شرکت برتر ایران قرار گرفت. مدیریت این شرکت در حال حاضر با امیرعلی نعمت الهی است.

رشد بالای درآمد عملیاتی بیدسیم اتفاق افتاد!

شرکت صنعت شوینده بهشهر سال 1396 در لیست شرکت‌های بورسی قرار گرفت و سهام آن با نماد «شوینده» معامله شد. این سهام در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس قرار دارد. ارزش بازاری شوینده در کانال 24 هزار میلیارد ریالی است.

تقریبا 76.5 درصد سهام شوینده در اختیار شرکت توسعه صنایع بهشهر است. صندوق سرمایه گذاری مشترک امید توسعه با داشتن 1.87 درصد سهام این شرکت، به عنوان دومین سهامدار عمده آن شناخته می‌شود.

سودآوری این شرکت در پایان سال مالی گذشته نسبت به سال 1398، حدود 25 درصد رشد کرد. درآمد سود سهام بیدسیم عمدتا از محل سود سهام دریافتی شرکت‌های پاکسان و گلتاش بود.

صورتحساب شش ماهه نخست سال جدید مالی این مجموعه، رشد 774 میلیارد و 347 میلیون ریالی سود عملیاتی آن را نسبت به زمان مشابه در 1399 نشان می‌دهد. سود پایه هر سهم این شرکت در نیمه اول سال مالی جاری، 857 ریال بود. البته این ارقام مربوط به صورت مالی حسابرسی نشده بیدسیم است.

توجه شوینده به آموزش

این مجموعه برای دستیابی به اهداف خود، برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را به صورت مداوم در دست اجرا دارد. بهمن ماه سال گذشته اولین جلسه شورای کمی و کیفی تولید بیدسیم برگزار شد. در این جلسه راهکارهای بالا رفتن سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی زیرمجموعه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

این مجموعه در حال اجرا کردن طرحی به نام «مرکز انتقال فناروی و نوآوری بیدسیم» است. هدف از انجام این طرح تمرکز بر بومی سازی مواد اولیه وارداتی محصولات شوینده، انتقال نوآوری محصولات و خطوط تولید، تربیت منابع انسانی متخصص و … است. شرکت مدیریت صنعت شوینده، در اجرایی کردن این طرح از دانش و اطلاعات تمامی فعالان حوزه مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی هم استفاده می‌کند.

سال گذشته در شرکت‌های گروه توسعه صنایع بهشهر، جمعا 22 جلسه آموزشی برگزار شد. این جلسات در حوزه‌های مالی و مالیاتی بسیار حائز اهمیت بودند.

بیدسیم امسال اولین جلسه شورای عالی برنامه ریزی اقتصادی، سرمایه گذاری و ریسک مجموعه خود را برگزار کرد. قرار است این جلسات به صورت منظم پیگیری شده و در آن مدل‌های مختلف جذب سرمایه گذار، طرح‌های توسعه دانش محور، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای نوپا و … مورد بررسی قرار گیرد.

مرتبط با : بیدسیممدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز