تفاوت شمش آلیاژ و فولادی+ قیمت شمش آلیاژ 28 آبان 1401

تور لحظه آخری-کاماپرس

شمش یکی از مواد اصلی تولید میلگرد و تیرآهن به شمار می‌رود. قیمت شمش آلیاژ که یک فرآورده‌ میانی محسوب می‌شود، بر نرخ محصولات فولادی تاثیر می‌گذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شمس به شکل قطعه‌ مستطیلی به طول دو متر تولید و در کوره‌های صنایع تولید میلگرد و تیرآهن به همراه عناصر دیگری ذوب‌ می‌شود.

میزبان دادوستد ۲۳ هزار و ۱۳۹ تن میلگرد و ۹ هزار و ۱۴ تن تیر آهن در هفته چهارم آبان رابطه مستقیم با حجم شمس موجود در بازار دارد.

تاثیر تحولات سیاسی و اقتصادی بر قیمت شمش

شمس در تولید انواع قوطی، لوله، نبشی، ناودانی، ورق و دیگر تولیدات نیز کاربرد دارد می‌شوند. تحولات سیاسی و اقتصادی از مهم‌ترین عوامل دخیل در تغییر قیمت شمس برشمرده می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

عمده تفاوت شمش آلیاژ و فولادی به ترکیبات و فرایند ساخت و پرداخت بر می‌گرد. به شمش فولادی شمس آهنی نیز گفته می‌شود، این محصول که نسبت به دیگر انواع شمس سبک‌تر است طی عملیات ریخته‌گری به وجود می‌آید. این قطعه خالص مورد تقاضای سازندگان تیرآهن، سپری، ناودانی، قوطی، ریل، میلگرد ساده و آجدار و سایر مقاطع فولادی است.

ترکیب عناصر فلزی گوناگون منتهی به تولید شمش آلیاژی می‌شود. مواد اولیه این نوع شمس در یک قالب مشخص ریخته و مراحل خنک‌سازی سریع سپری می‌شود.

اصلی‌ترین فلزات به کار رفته در شمش‌ آلیاژی شامل آلومینیوم، چدن، برنج و و فولاد ضدزنگ است. تولیدکنندگان خودرو، خطوط انتقال الکتریکی، در و پنجره و ساخت ماشین‌های سنگین از جمله مشتریان شمس آلیاژی هستند.

در بازار امروز آهن بیشتر محصولات فولادی از جمله شمس آلیاژ بدون تغییر اعلام قیمت کردند. در جدول زیر قیمت تمام‌شده محصولات مانند قیمت شمش آلیاژ در اندازه‌های مختلف به همراه تیرآهن و دیگر مقاطع قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز