تفاوت سرور ابری با بهترین سرور مجازی

سرور مجازی
لست سکند

سرور مجازی و سرور ابری، از جذاب‌ترین سرویس‌های میزبانی وب به شمار می­روند، اما در بیشتر مواقع با هم اشتباه گرفته می‌شوند؛ لذا کاربران بر اساس نیاز خود باید سرور مناسب را انتخاب کنند. عموم توسعه‌دهندگان وب، سرورهای ابری را ترجیح می‌دهند؛ چراکه قابلیت مقیاس‌پذیری آن بالاتر است؛ به طوریکه می‌توان در صورت لزوم، منابع را ارتقا یا کاهش داد.

کاماپرس در این گزارش به مقایسه بهترین سرور مجازی و سرور ابری از لحاظ هزینه، مقیاس‌پذیری، امنیت، امکان شخصی‌سازی و سرعت ‌پرداخته است.

هزینه

بهترین سرور مجازی، از هاست اشتراکی گران‌تر و از سرور اختصاصی ارزان‌تر است، اما توان سرور اختصاصی را ندارد. سرور ابری بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از سرور مجازی است و در صورت استفاده از آن، فقط به انداز‌ه‌ مصرف مورد نیاز باید هزینه پرداخت، اما در بهترین سرور مجازی، میزان استفاده‌ اهمیتی ندارد؛ چراکه میزان منابع تعیین‌ شده است. در نهایت باید گفت که سرور ابری به لحاظ هزینه مقرون به‌ صرفه‌تر خواهد بود.

سرور مجازی

مقیاس‌پذیری

در مقیاس‌پذیری نیز سرور ابری عملکرد بهتری دارد. در بهترین سرور مجازی، مقدار مشخصی از منابع، بسته به نوع سرور فیزیکی‌ موجود خواهد بود. به عبارتی، هر اندازه هم این منابع زیاد و توانا باشند، باز هم محدودیت دارند. در مقابل، سرور ابری، شبکه‌ای تشکیل شده از چندین سرور فیزیکی بوده که میزان منابع موجود آن به طور قابل‌ توجهی بیشتر است؛ در نتیجه اگر نیاز به ارتقا یا کاهش منابع وجود داشته باشد، بدون اینکه مشکلی در عملکرد وبسایت به وجود آید، این کار به‌ راحتی قابل‌ انجام است.

راز آسمان پایتخت

امنیت

از لحاظ امنیت، سرور مجازی و سرور ابری دارای نقاط قوت و ضعف هستند. بهترین سرور مجازی، تنها یک سرور فیزیکی بوده که باید تمام تلاش خود را برای محافظت از همان سرور به کار گیرد، اما سرور ابری شامل چندین سرور در نقاط جهان است و به همین خاطر ایمن کردن تمامی آن‌ها کار سخت‌تری خواهد بود. به علاوه، در صورت استفاده از بهترین سرور مجازی، از آنجایی که فضایی که در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرد، ایزوله است، لذا فعالیت مخرب فردی برای دیگران خطری به‌ همراه نخواهد داشت. همچنین کاربر می‌تواند نرم‌افزارهای دلخواه خود را برای افزایش امنیت سرور نصب و راه‌اندازی کند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سرورهای ابری این است که ارائه‌دهندگان، مسئولیت نگهداری از زیرساخت را برعهده دارند. به عبارتی کاربر برای هر مشکل کوچک و بزرگی وارد عمل می‌شود. البته این موضوع می‌تواند ایراد نیز محسوب شود؛ چراکه بر خلاف بهترین سرور مجازی، کاربر نمی‌تواند از راهکارهای مدنظر خود برای افزایش امنیت استفاده کند.

سرور مجازی

امکان شخصی‌سازی

در بهترین سرور مجازی، امکان شخصی‌سازی بسیار بیشتر از سرور ابری است؛ چراکه فضایی کاملاً اختصاصی در اختیار کاربر قرار دارد و می‌تواند آن را براساس علاقه خود تنظیم کند؛ در حالی که با سرور ابری به بخش کوچکی از یک بخش بزرگ‌تر تبدیل خواهید شد که مدیریت این کل معمولاً بر عهده‌ سرویس ‌دهنده خواهد بود؛ در نتیجه خیلی نمی‌توان موارد خرد و کلان را دستکاری کرد.

سرعت

از نظر سخت‌افزارها، بهترین سرور مجازی به علت داشتن منابع اختصاصی، در مواجهه با حجم مشخصی از ترافیک، سرعتی پایدار و قابل‌ قبول دارد، اما در سرور ابری، منابع بین چند کاربر تقسیم می‌شود و طبیعتا سرعت آن کمتر خواهد بود. در صورت استفاده از سرورهای ابری، هنگام مواجهه با ترافیک شدید می‌توان منابع را ارتقا داد تا به سرعت قابل قبولی رسید؛ در حالی که برای کاربر بهترین سرور مجازی، چنین امکانی فراهم نیست. به علاوه، کاربران سرورهای ابری می‌توانند دیتاسنترهایی را در نقطه‌ای از جهان انتخاب کنند که به کاربران هدفشان نزدیک‌تر باشند و هر اندازه فاصله کمتر باشد، سرعت هم بالاتر خواهد بود.

خريد بهترین سرور مجازی و ابری از «آسیاتک»

با توسعه و به‌­کارگیری خدمات ارتباطی در دنیا، شرکت آسیاتک نسل جدیدی از سرویس‌های خود را در قالب خدمات ابری و مجازی به صورت متمرکز توسط شرکت عصر داده‌های آسیاتک عرضه کرده است. خدمات ابری این شرکت در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. این خدمات پاسخگوی نیازهای روز مشتریان خرد و کلان در تمامی حوزه‌های زیرساخت ابری و مجازی خواهد بود. خدمات جدید آسیاتک با هدف استفاده از به‌روزترین فناوری‌ها و در عین حال کمک به مدیریت هزینه توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های  ICT ارائه شده است.

متقاضیان برای دریافت مشاوره از کارشناسان آسیاتک و خريد بهترین سرور مجازی یا ابری می­توانند با شماره تلفن 90005555 تماس بگیرند یا برای تسهیل فرآیندها و دریافت خدمات به نشانی اینترنتی https://asiatech.cloud مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز