تعطیلات عید فطر 1400؛ سفر ممنوعه را دوربین‌ها جریمه می‌کنند یا پلیس راهور؟

لست سکند

تعطیلات عید فطر 1400 برای سفر زمان مناسبی نیست و اگر کسی اقدام به سفر – البته با خودروی شخصی –  کند علاوه بر ریسک ابتلا به کرونا احتمال برگشت خوردن از سفر و دریافت برگ جریمه ای سنگین نیز بسیار جدی است.

به گزارش کاماپرس، سفر با خودروی شخصی در تعطیلات پایان هفته جاری که مصادف با عید فطر 1400 است ممنوع بوده و جریمه 500 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی در انتظار متخلفان است. این ممنوعیت از ساعت 12 ظهر امروز – سه شنبه 21 اردیبهشت ماه –  آغاز شده و تا 12 ظهر روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. اما سوال اینجاست که دوربین های جاده ای هم جریمه خودروهای متخلف را اعمال می کنند یا فقط ماموران پلیس راهور مستقر در مبادی شهرها اقدام به جریمه این خودروها می کنند؟

مسئولان پلیس راهور  برای جریمه متخلفان، نظارت بر تردد رانندگان را هم به صورت محسوس و هم نامحسوس در دستور کار قرار داده اند و به نظر می رسد بیشترین نظار‌ت‌ها به‌صورت نامحسوس (دوربین) است.

روزنامه همشهری در این باره از قول رئیس پلیس راه نوشته است که علاوه بر ماموران مستقر در مبادی شهرها ، دوربین ها و سامانه های نظارتی هم کار جریمه خودروهایی که ممنوعیت سفر را رعایت نکنند، انجام خواهند داد.

سرهنگ هادی امیدوارگفته است: از مردم عزیز انتظار داریم در هیچ شرایطی سفر نکنند تا بتوانیم گامی برای مهار موج چهارم کرونا در کشور برداریم.

راز آسمان پایتخت

وی تصریح کرده است؛ برنامه‌ریزی‌ها طوری است که هم در ورودی و هم خروجی شهر اعمال قانون صورت خواهد گرفت. همکاران ما هم در مبادی شهرها مستقر هستند و سعی می‌کنیم از شروع سفر جلوگیری کنیم و سفری شکل نگیرد.

رئیس پلیس راه کشور  با تأکید بر اینکه دوربین ها و سامانه‌ها هم چند برابر دفعات قبل بارگذاری شده‌اند و سفرها باید به حداقل ممکن برسد، بیان کرد: البته درگیری با رانندگان وجود نخواهد داشت و تنها توصیه ما جلوگیری از سفر است. در این‌باره هم جریمه‌های سنگین پیش‌بینی شده است و با فعال شدن دوربین ها و سامانه‌های نظارتی در جاده‌های استان هزینه سفر برای رانندگان در تعطیلات پیش به واسطه جریمه‌ها بسیار گران خواهد بود.

وی تاکید کرد: هر 24ساعت یک‌بار جریمه برای پلاک به وسیله دوربین ها سامانه‌ها انجام می‌شود. تمام ظرفیت ما به‌کار گرفته شده تا محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهرها به درستی اجرا شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز