تحلیل و پیش بینی قیمت انواع ورق آهنی

قیمت ورق آهنی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

تحلیل قیمت انواع ورق آهنی مانند قیمت ورق سیاه با توجه به کاربرد گسترده این قطعات در صنعت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر عوامل متعددی بر قیمت ورق آهنی تاثیرگذارند.

به گزارش کاماپرس، قیمت ورق آهنی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح در صنایع مختلف، از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت نهایی محصولات تولیدی آن‌ها محسوب می‌شود. از این رو تولیدکنندگان و سازندگان برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌های استراتژیک در خصوص پروژه‌های در حال ساخت و قیمت‌گذاری محصول، باید درک درستی از روند قیمت ورق آهن و فاکتورهای موثر در آن داشته باشند. با این حال پیش‌بینی دقیق قیمت روز ورق از جمله قیمت ورق سیاه یا قیمت ورق فولاد مبارکه با توجه به نوسانات بازار تاحدودی دشوار است.

این گزارش در ادامه به تحلیل و بررسی قیمت انواع ورق آهنی می‌پردازد.

چرا تحلیل قیمت انواع ورق آهن مهم است؟

مقاطع فولادی از جمله ورق آهن و ورق سیاه در صنایع مختلف و به‌ویژه صنعت ساخت و ساز بسیار کاربرد دارند. به‌طوری که پیگیری روزانه، هفتگی و ماهانه قیمت انواع ورق آهن و به‌خصوص قیمت ورق سیاه یکی از مهم‌ترین وظایف افراد فعال در صنایع مذکور است.

پیگیری مداوم قیمت روز ورق به افراد فعال در این حوزه کمک می‌کند تا به مرور توانایی تحلیل بازار فولاد را پیدا کنند. دستیابی به یک تحلیل صحیح و کاربردی از قیمت روز ورق به این افراد کمک می‌کند تا با تجربه یک خرید درست، مناسب‌ترین زمان برای خرید ورق آهن را انتخاب کنند.

راز آسمان پایتخت

قیمت ورق آهنی-کاماپرس

چرا قیمت ورق آهن و ورق سیاه نوسان دارد؟

تحلیل و پیش بینی قیمت روز ورق با توجه به نوسانات شدید بازار آهن تاحدودی دشوار و پیچیده است. برخی از فاکتورهای موثر در تغییر قیمت انواع ورق آهنی و به‌ویژه قیمت ورق سیاه در ادامه بررسی شده است.

میزان عرضه و تقاضا: میزان عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل تغییرات قیمت روز ورق است. طبیعتا به هر میزان که تقاضا برای ورق آهنی بیشتر شود، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. افزایش تقاضا ممکن است بر اثر عواملی همچون رشد صنایع ساختمانی، خودروسازی و صنایع مرتبط باشد.

قیمت مواد اولیه: هرگونه تغییر در قیمت مواد اولیه مورد استفاده در تولید انواع ورق، منجر به افزایش قیمت ورق فولادی در بازار می‌شود. این افزایش قیمت نیز ممکن است به دلایل مختلفی همچون نوسانات ارزی و حجم صادرات و واردات رخ دهد.

هزینه‌های تولید: هزینه‌های تولید ورق‌های فولادی مانند دستمزد نیروی کار، انرژی، هزینه‌های حمل و نقل و تجهیزات و تکنولوژی نیز بر قیمت نهایی ورق آهن موثر است. افزایش هزینه‌های تولید تا حد زیادی به علت عواملی همچون تغییر قوانین کار، قوانین زیست محیطی، افزایش قیمت سوخت و بنزین، نرخ دستمزدها و امثال آن اتفاق می‌افتد.

نرخ ارز و دلار: افزایش قیمت ارز و دلار سبب افزایش قیمت دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده، افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی و امثال آن شده و در نهایت بر قیمت ورق آهن نیز موثر است.

سایر عوامل: از دیگر عوامل فرعی موثر بر قیمت روز ورق و قیمت ورق سیاه می‌توان به کیفیت ورق، وضعیت بورس، وضعیت اقتصادی کشور و هزینه‌های مربوط به انرژی اشاره کرد.

تحلیل قیمت ورق آهن در نیمه نخست سال 1402

قیمت ورق آهن در نیمه اول سال 1402 افت و خیزهای فراوانی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در کانال قیمتی 30 هزار تومان قرار دارد. قیمت ورق سیاه نیز در شش ماهه اول سال با بالا و پایین‌هایی همراه بوده و در یک هفته اخیر با کاهش و افزایش‌های جزئی و با توجه به سایز و شرکت تولیدکننده، هر کیلو بین 27 تا 34 هزار تومان تومان خرید و فروش می‌شود. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارز در شهریور سال جاری، افزایش نرخ دلار تا کانال 50 هزار تومان و همچنین بلاتکلیفی نرخ گاز است.

آیا قیمت ورق آهن در نیمه دوم سال 1402 افزایش می‌یابد؟

با بررسی نمای کلی وضعیت اقتصادی کشور و همچنین نوسانات نرخ ارز و دلار، می‌توان انتظار افزایش قیمت ورق فولادی در نیمه دوم سال را داشت. نقش تغییرات قیمت دلار در ایجاد التهاب در بازار و افزایش قیمت مواد اولیه از یک طرف و تعطیلی کارخانه‌های بزرگ تولیدی ورق‌های فولادی از طرف دیگر، باعث افزایش تقاضا در این بازار و در نتیجه افزایش قیمت انواع ورق آهن خواهد شد.

مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت ورق فولادی و به‌ویژه قیمت ورق سیاه، کاهش میزان عرضه و افزایش تقاضا است. این افزایش قیمت علاوه بر ورق سیاه، در ورق‌های رنگی و روغنی نیز قابل توجه خواهد بود. بر اساس پیش­بینی “سفیران آهن”، در ابتدای پاییز و زمستان جاری قیمت هر کیلو ورق سیاه بین 1000 تا 3000 تومان قیمت‌گذاری خواهد شد و این در حالی است که این میزان در بازار ورق‌های رنگی و روغنی دو برابر خواهد بود.

قیمت ورق آهنی-کاماپرس

افزایش قیمت ورق فولادی در سایر صنایع نیز اثرگذار است؟

پاسخ به این سوال طبیعتا و بدون هیچ تردیدی مثبت است. افزایش قیمت ورق های فولادی و از همه مهم‌تر، ورق سیاه با توجه به کاربرد گسترده آن در صنایع و وابستگی برخی از صنایع مانند خودروسازی به آن‌ موجب افزایش قیمت‌ها در بازار دیگر صنایع نیز می‌شود.

ورق سیاه یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنعت خودروسازی است که در تولید بیشتر قسمت‌های خودرو مانند بدنه، درها، صندوق عقب، سقف و سایر قطعات از آن استفاده می‌شود؛ از این رو افزایش قیمت ورق سیاه تاثیر مستقیمی بر اقیمت خودرو در نیمه دوم سال خواهد داشت.

چرا قیمت ورق سیاه و رنگی با دیگر ورق‌ها متفاوت است؟

نوسانات قیمت در ورق‌های رنگی به مراتب از دیگر ورق‌ها و حتی از ورق سیاه بیشتر است و علت آن نیز پوشش به­کار رفته روی سطح این ورق‌ها بوده که نیازمند تکنولوژی متفاوتی از ورق سیاه است. از  طرفی قیمت ورق سیاه نیز به دلایلی همچون نوع ساخت، مواد اولیه و میزان تقاضا و عرضه آن با دیگر ورق‌ها متفاوت بوده و در نتیجه نوسان قیمت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

خرید مطمئن انواع ورق آهن‌ از “سفیران آهن”

سفیران آهن، یک مجموعه با تجربه و فعال در زمینه خرید و فروش انواع آهن‌آلات است که با برخورداری از مدیریت کارآمد و کارشناسان متخصص و مجرب، خدمات ویژه‌ای برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این مجموعه با حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از کارخانه‌های تولیدی، انواع ورق آهن باکیفیت و مرغوب را با کمترین و منصفانه‌ترین قیمت به دست مشتری می‌رساند؛ ضمن اینکه سفیران آهن دارای زیر مجموعه‌هایی همچون انبار سرپوشیده و شرکت حمل و نقل اختصاصی بوده و با خرید انواع ورق آهن از آن دیگر نگران ارسال کالا و هزینه‌های آن نخواهید بود.

خدمات ویژه سفیران آهن شامل خدمات پس از فروش، پشتیبانی، برش­کاری و فرم‌دهی محصولات با تجهیزات پیشرفته و به­روز و همچنین امکان سفارشی سازی محصول مورد نظر در ابعاد و اندازه‌های مختلف و نسبت آلیاژی متنوع است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید به وبسایت /https://www.safiranahan.com مراجعه کنید.

.

انتهای پیام

مرتبط با : سفیران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز