تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

کار در کانادا-کاماپرس

بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، با توجه به سطح کیفی زندگی در این کشور و همچنین امکانات رفاهی و فرصت‌های شغلی آن، تمایل زیادی به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری و ادامه کار و زندگی در این کشور پیدا می­کنند.

کشور کانادا با هدف رشد اقتصادی و جذب نیروهای متخصص کار، شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری را از طریق ارائه مجوز کار پس از تحصیل کانادا فراهم کرده است. در واقع دانشجویان بین‌المللی با استفاده از این برنامه می‌توانند پس از پایان تحصیلات خود، ویزای کاری کانادا دریافت کرده و تا مدت سه سال در این کشور اقامت کاری داشته و سپس به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

در این گزارش، شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا بررسی شده است.

ویزای کاری کانادا-کاماپرس

مجوز کار پس از تحصیل کانادا چیست؟

بسیاری از دانشجویان بنا به دلایل متعددی از جمله سطح بالای استاندارد زندگی در کانادا، اقتصاد رو به رشد و بازار کار ایده‌آل ترجیح می‌دهند که پس از اتمام دوره تحصیلات خود همچنان در کانادا اقامت داشته باشند. دانشجویان پس از به پایان رسیدن دوره تحصیل خود در کانادا تنها شش ماه برای پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کانادا مهلت دارند و پس از گذشت این مدت، ویزای تحصیلی منقضی شده و فرد باید به کشور خود بازگردد.

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) یا همان Post-Graduation Work Permit، نوعی ویزای کاری کانادا است که برای مدت هشت ماه تا سه سال معتبر است. دانشجویان با داشتن مدرک دیپلم کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری می‌توانند این مجوز یا ویزا را دریافت کرده و پس از سپری شدن مدت آن، به دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا چه شرایطی دارد؟

صرف تحصیل در کانادا امکان دریافت ویزای کار پس از تحصیل کانادا را فراهم نمی‌کند و برای این کار باید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری کانادا تبدیل کرد که در ادامه این گزارش شرایط انجام آن بررسی شده است.

دریافت مدرک از موسسه معتبر: دریافت مجوز کار پس از تحصیل، منوط به دریافت مدرک از یک موسسه معتبر کانادایی است. علاوه بر کالج یا موسسه، دوره و مقطع تحصیلی نیز باید مورد تایید قرار گیرد.

برخورداری موسسه از نشان DLI: منظور از موسسه‌ معتبر، موسسه‌های آموزشی است که دارای شماره DLI باشند. این شماره به معنی تایید مرکز آموزشی موردنظر از سوی دولت کانادا است.

طول دوره تحصیل: یکی از شروط دریافت ویزای کار پس از تحصیل کانادا، تحصیل در موسسه آموزشی معتبر کانادایی برای مدت حداقل هشت ماه است؛ ضمن این‌که مدت زمان ویزای کار پس از تحصیل، متناسب با میزان دوره تحصیل هر فرد در این کشور مشخص می‌شود.

پیدا کردن شغل تمام وقت: شرط بعدی برای دریافت ویزای کار کانادا، پیدا کردن یک شغل تمام­وقت در این کشور است که یکی از راه­های آن، دریافت پیشنهاد کار توسط کارفرمای کانادایی است؛ البته این پیشنهاد باید توسط بازار کار (LMO) تایید شده باشد. دقت داشته باشید، تایید مجوز کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که به دولت کانادا اثبات کنید، قصد بازگشت به وطن خود را داشته و برای دریافت اقامت دائم در این کشور مشغول به کار نشده‌اید.

ویزای کاری کانادا-کاماپرس

مدارک لازم برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در این کشور شامل پاسپورت معتبر، مدارک مرتبط با معاینات پزشکی، تاییدیه رسمی مدرک تحصیلی اخذ شده در کانادا و مجوز تحصیل معتبر در طول دوره تحصیل در کانادا است. دقت داشته باشید که در هنگام دریافت این مجوز، باید وضعیت اقامت معتبر مشخصی داشته و اگر مدت ویزای تحصیلی شما به پایان رسید، ویزای توریستی دریافت کرده و سپس مراحل اخذ ویزای کار کانادا را تکمیل کنید.

هزینه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا

دریافت مجوز کار پس از تحصیل در کانادا به‌طور کلی با هزینه 255 دلار انجام می‌شود؛ با این حال، هزینه‌های جانبی مانند معاینات و آزمایش‌های پزشکی نیز معمولا به این رقم اضافه می‌شود. سایر هزینه‌های دریافت این ویزا با توجه به پرونده هر فرد متغیر است.

سازمان مهاجرتی پیشرو

سازمان مهاجرتی “پیشرو”  به‌عنوان یک سازمان بین‌المللی معتبر در زمینه امور مهاجرتی به کانادا، خدمات ویژه‌ای برای متقاضیان در نظر گرفته است. این مجموعه با برخورداری از تجربه مدیران متخصص با مدارج بالا و همچنین کسب مجوزهای لازم در حوزه خدمات مهاجرتی و مشاوره‌ای، اقدام به ارائه خدمت می‌کند.

با انتخاب سازمان مهاجرتی پیشرو، می‌توانید با خیال راحت و با بهره‌مندی از نظر تخصصی مشاوران و کارشناسان مهاجرتی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در کوتاه‌ترین زمان، ویزای کاری کانادا دریافت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پیشرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز