تازه ‌های رویداد سال ۲۰۲۲ توسعه ‌دهندگان سامسونگ (SDC22)

رویداد سال ۲۰۲۲ توسعه ‌دهندگان سامسونگ (SDC22)-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

سامسونگ به‌رسم هرسال، رویداد توسعه‌دهندگان خود را در شهر سانفرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا برگزار کرد. در این رویداد که از سال ۲۰۱۳ و با حضور توسعه‌دهندگان، طراحان و سازندگان برگزار می‌شود، تلاش‌های سامسونگ برای خلق ایده‌ها و تجربه کاربری بهتر در سال گذشته و همچنین چشم‌انداز سال آینده‌ی آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش کاماپرس، سامسونگ امسال با تأکید بر هدایت مداوم خدمات، دستگاه‌ها و پلتفرم‌های خود به سمت نوآوری، به پیشرفت‌هایی که در اکوسیستم خود در حوزه‌های هوش مصنوعی، رابط کاربری، اینترنت اشیا و تجربه‌ی بهتر خانه‌ی هوشمند خود حاصل شده اشاره نمود. محور اصلی امسال، پلتفرم SmartThings سامسونگ بود.

فناوری Calm؛ تجربه‌ای یکپارچه و بدون حواس‌پرتی

پلتفرم SmartThings سامسونگ که پیش‌تر تنها متصل‌کننده بود، حالا به یک توانمندساز پیشرفته و هوشمند تبدیل شده است. به لطف فناوری Calm، هوش مصنوعی ترتیب کارهایی که از اهمیت کم‌تری برخوردار هستند را می‌دهد و کاربران تنها خود را درگیر اولویت‌های مهم خود می‌کنند. تمام اکوسیستم سامسونگ که شامل پلتفرم‌های SmartThing، گلکسی، Hub Everything، بیکسبی و غیره می‌شود، یکپارچه باهم به‌سوی تکامل پیش رفته و به هوشمندسازی هرچه بیشتر خانه و تجربه‌ی کاربران کمک می‌کنند.

همکاری‌ها و پشتیبانی‌های تازه

سامسونگ با همکاری گوگل و تعامل هرچه بیشتر اکوسیستم خود با Google Home و Nest Hub، سعی بر ساده‌سازی و یکپارچگی تجربه کاربران هر دو اکوسیستم دارد.

همچنین سامسونگ پشتیبانی پلتفرم SmartThings از Matter را به حداکثر رسانده و بنا بر اعلام رئیس SmartThings ایالات متحده، حالا برای تسریع در پذیرش Matter، برنامه دسترسی زودهنگام SmartThings Matter ایجاد شده، جایی اطمینان حاصل می‌شود که دستگاه‌های دارای Matter آنها به طور یکپارچه با SmartThings کار می‌کنند. همچنین اشاره شد که برنامه SmartThings، SmartThings Hub Core و SmartThings Cloud از قبل آماده پشتیبانی از Matter هستند.

راز آسمان پایتخت

نقش رو به گسترش بیکسبی

رئیس آزمایشگاه بیکسبی در ایالات متحده، در مورد پلتفرم گفتاری سفارشی SmartThings و صدای واقعی در خانه، از جمله ویژگی جدید هیجان‌انگیز آن، یعنی Bixby Home Studio اشاره کرد که با Bixby Home Studio، کاربران می‌توانند تجربیاتی ایجاد کنند که چندین دستگاه را در بر می‌گیرد و به طور مستقیم به دستورات کاربر پاسخ می‌دهد. برای مثال، اگر از بیکسبی بخواهند کولرگازی را روشن کند، بیکسبی می‌تواند بررسی کند که آیا پنجره‌ای باز است یا خیر و به کاربر اطلاع دهد که آن‌ها را ببندد تا مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

بیکسبی که آماده انجام هر کاری است، از قراردادن فیلم اکشن بعدی در تلویزیون هوشمند سامسونگ گرفته تا افزایش امنیت تلفن همراه شما با هوش مصنوعی روی دستگاه، هوشمندتر و قدرتمندتر از همیشه است.

امنیت و حریم خصوصی برای یک خانواده یکپارچه

سامسونگ چیزی فراتر از یک تجربه خانگی راحت و یکپارچه را متصور است. تیم‌های آن همچنین در حال ایجاد تجربه‌ای هستند که به همان اندازه ایمن و روان، خصوصی و فعال است. مهندس اصلی تیم امنیتی تجربه کاربری موبایل، در ادامه اشاره نمود که سامسونگ بدون تزلزل در سه اصل امنیت و حریم خصوصی، یعنی شفافیت، انتخاب و حفاظت، سخت تلاش کرده است تا پلتفرم‌هایی مانند Samsung Knox را توسعه دهد. این کار همه چیز را از تلفن تا یخچال کاربر ایمن و مطمئن نگه می‌دارد.

پلتفرم جدیدی به نام Knox Matrix اکنون مشغول حفاظت از چند دستگاه قرار دارد. Knox Matrix بلاک‌چین خصوصی کاربران است. چندین دستگاه دارای اعتبار مشترک هستند و اکوسیستم دستگاه‌ها را به سپری تبدیل می‌کنند که از همه محافظت می‌کند.

اکوسیستم محتوایی پرجنب‌وجوش‌تر از همیشه

سانگ کیم، معاون ارشد و رئیس بخش محصولات و بازاریابی سامسونگ الکترونیکس آمریکا، اطلاعات مهمی را در مورد شبکه رسانه‌ای گسترده سامسونگ به اشتراک گذاشت که طیفی از موفقیت‌های اخیر را پوشش می‌دهد.

Samsung Gaming Hub که در ماه ژوئن راه‌اندازی شد، یک پلتفرم بازی همه‌جانبه است که به لطف شراکت با رهبران صنعت مانند Xbox، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا کنترلرهای خود را به تلویزیون‌های سامسونگ متصل کرده و بدون نیاز به کنسول یا رایانه شخصی به همه بازی‌هایی که دوست دارند دسترسی داشته باشند.

Samsung TV Plus، پلتفرم پخش سریع تلویزیون و ویدئو که تابستان امسال مجدداً راه‌اندازی شد، اکنون به ۲۴ کشور و ۴۶۵ میلیون دستگاه در سراسر جهان می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۲ تا مقدار قابل‌توجه سه میلیارد ساعت توسط کاربران پخش شود.

به لطف دسترسی گسترده، ادغام درآمدزایی روان و محیط تبلیغاتی بهینه شده هم برای مشتریان و هم برای کاربران، استریم سامسونگ یک پلتفرم ایدئال برای تبلیغات ممتاز نیز ارائه می‌دهد که امروزه، شرکت‌های موفق سراسر جهان از Samsung TV Plus و دیگر راه‌حل‌های پیشرفته تبلیغات تلویزیونی سامسونگ برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند.

رویداد سال ۲۰۲۲ توسعه ‌دهندگان سامسونگ (SDC22)-کاماپرس

تسخیر جهانی سیستم‌عامل تایزن و پیشرفت OneUI 5

کیم، معاون اجرایی و معاون تیم تحقیق و توسعه، در سفر تایزن که در حال افزایش قابلیت‌های آن به طیف گسترده‌تری از کاربردها و کاربردها است، مخاطبان را از طریق تحولات بسیار متنوعی همراه کرد.

کیم اشاره کرد که تایزن با همکاری با رهبران صنعت بازی‌های ویدئویی مانند Xbox، NVIDIA و Utomik به ارائه یک تجربه‌ی یکپارچه و بدون وقفه برای کاربران در Samsung Gaming Hub، با عملکرد و کیفیت تصویر فوق‌العاده کمک می‌کند. نمایشگرهای خیره‌کننده، کیف پول مبتنی بر بلاک‌چین، جستجوی پیشرفته‌ی SmartHub و غیره، به تجربه‌ی بهتر خانه‌ی هوشمند کاربران کمک می‌کند.

تایزن از زمان راه‌اندازی ده سال پیشش، اکنون بیش از ۳۳۰ میلیون تلویزیون، یخچال و سایر دستگاه‌های هوشمند را تأمین می‌کند.

تقسیم پیشرفت‌های به‌روزرسانی جدید رابط کاربری در نسخه جدید OneUi، به سه حوزه «شخصی‌سازی»، «بهره‌وری» و «امکان» باعث شده تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و بهبودیافته به‌راحتی به اشتراک گذاشته شوند و شعار تازه‌ی آن، یعنی «گلکسی شما، راه شما» را به واقعیت نزدیک کند.

نگاهی به افق: رباتیک و سلامت در خانه‌های فردا

صحبت نهایی قبل از پایان، از سوی سباستین سونگ، رئیس و رئیس تحقیقات سامسونگ بود. درحالی‌که بسیاری از گفتگوهای روز بر روی پیشرفت‌های اخیر متمرکز بودند، سونگ به نوآوری‌های فردا توجه دارد و هدفش چیزی جز ادغام دنیای فیزیکی و دیجیتال نیست.

سئونگ که ارائه خود را بین آینده رباتیک در خانه و جاه‌طلبی‌های سامسونگ برای مشارکت در تحقیقات سلامت و تندرستی تقسیم کرد و از مخاطبان دعوت کرد که به افق نگاه کنند، به آینده‌ای که رؤیای آن دیده می‌شود؛ اما هنوز محقق نشده است.

در زمینه رباتیک خانگی، سئونگ در مورد موفقیت مداوم شرکت با خانواده‌ای که توسط دستگاه‌های پیشرفته با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند، از جمله جاروبرقی JetBot AI+ شناسایی اشیا، نمونه اولیه دستیار کار Bot Handy و حتی برنامه‌های آینده برای آخرین کد دست‌کاری بازوی ربات سامسونگ صحبت کرد که به‌زودی در GitHub در دسترس خواهد بود.

با حرکت به موضوع سلامت، سئونگ Samsung Health Stack را معرفی کرد، یک پروژه منبع‌باز از سامسونگ که هدف آن پیشبرد تحقیقات سلامت و تندرستی است. این پلتفرم یک SDK کامل، یک برنامه موبایل برای بیماران، یک پورتال برای محققان و یک پایگاه‌داده باطن است. یک بسته کامل از ابزارهای منبع‌باز طراحی شده برای ایجاد آسان سیستم‌های دیجیتال برای تحقیقات سلامت و تندرستی.

سخن پایانی: ساختن آینده‌ای پایدارتر با سامسونگ

برای پایان‌دادن به جلسه، جونگ هی هان به صحنه بازگشت تا آخرین سخنان خود را بیان کند و فناوری‌های به نمایش گذاشته شده در SDC و روند آینده نوآوری شرکت را خلاصه کند.

وی افزود: «می‌خواهم یک‌بار دیگر درباره آینده صحبت کنم. آینده‌ی چیزی که برای من بسیار عزیز است: سیاره ما. من معتقدم که ما مسئولیت داریم که به ایجاد آینده‌ای پایدار کمک کنیم. ما این کار را از طریق پایداری روزمره انجام می‌دهیم؛ این باور که هر مرحله از چرخه عمر محصول می‌تواند پایدارتر باشد.»

هان مجموعه‌ای از تعهدات پایداری سامسونگ و دستورالعمل‌های تحقیقات زیست‌محیطی، از جمله تأمین منابع مسئول مواد، بازیافت، دفع، انرژی‌های تجدیدپذیر و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در راستای کاهش انتشار کربن را ارائه کرد.

هان با یک یادداشت خوش‌بینانه و نگاهی اجمالی به آینده‌ای برای مشتریان که آسان‌تر، یکپارچه‌تر، بدون اصطکاک و آگاه‌تر از محیط‌زیست است، به سخنان خود پایان داد: «تا سال 2027، ما تمام عملیات DX را بر روی انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا خواهیم کرد.»

مخاطبان می‌توانند در کانال یوتیوب رویداد توسعه‌دهندگان سامسونگ ۲۰۲۲، نکات برجسته این مراسم را تماشا کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

 

مرتبط با : سامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز