بی سروصداترین نژادهای سگ در دنیا

لست سکند

همه سگ‌ها هنگام احساس خطر و یا دیدن غریبه‌ها پارس می‌کنند، اما برخی از نژادهای سگ در طول انجام فعالیت‌های روزانه‌شان سر و صدای کمتری تولید می‌کنند و همین موضوع آن‌ها را به یک انتخاب ایده‌آل برای ساکنان آپارتمان‌ و یا افراد علاقمند به سکوت و آرامش تبدیل می‌کند. کاماپرس در این مطلب به معرفی بی سروصدا ترین نژادهای سگ می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. جاپانیز چاین

این نژاد همچنین به‌عنوان «سگ‌های گربه مانند» توصیف شده‌اند، چرا که در عین محتاط و مراقب بودن علاقه زیادی به پارس کردن و یا تولید سر و صدا ندارند. این نژاد آرام می‌تواند بیشتر از صاحبش عاشق سکوت و آرامش باشد و یک زندگی آپارتمانی دلپذیر را در کنار انسان‌ها تجربه کند‌.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. برزوی

برزوی نیز از دیگر نژادهای سگ است که به‌خاطر آرامش و وقارش به گربه‌ها و یا اعضای خانواده سلطنتی تشبیه می‌شود. آن‌ها موجودات مودب و محجوب هستند که به ندرت پارس می‌کنند و با ظرافت قدم برمی‌دارند، اما در عین حال برای غلبه به کمرویی خود نیاز به معاشرت با انسان‌ها و حیوانات دیگر دارند.

۳. باسنجی

باسنجی‌ها به قدری ساکت هستند که لقب «سگ بدون پارس» را به خود اختصاص داده‌اند و برای جلب توجه صاحبان خود به یک زوزه آرام بسنده می‌کنند. با این‌حال آن‌ها نژادی بسیار باهوش بوده و به خوبی آموزش می‌بینند و قادرند به سرعت با زندگی آپارتمان‌نشینی سازگار شوند.

۴. آکیتا

مردم این نژاد از سگ را بیشتر با لقب «شکارچی خاموش» می‌شناسند، با این‌حال وقتی پای محافظت از خانواده به میان می‌آید سروصدای آن‌ها بلنپ می‌شود. برخلاف ظاهرشان، آکیتاها سگ‌هایی ترسو نیستند و خود را در همه فعالیت‌ها رهبر می‌دانند، بنابراین برای جلوگیری از ایجاد مشکل آموزش اولیه آن‌ها یک امر ضروری است.

۵. نیوفاندلند

این غول‌های مهربان برخلاف ظاهر ترسناکشان اغلب ساکت و مطیع هستند و در هنگام احساس خطر پارس بلند و تهدیدآمیزی دارند. با این همه آن‌ها در دسته سگ‌های نگهبان ایده‌آل قرار نمی‌گیرند، چرا که در عرض چند لحظه با هر غریبه‌ای صمیمی می‌شوند و او را به خانه راه می‌دهند. لازم به ذکر است که نیوفاندلندها برای زندگی نیاز به یک خانه بزرگ دارند، آن‌ها همچنین عاشق آب بازی هستند و قرار داشتن خانه در کنار برکه یا نهر یک محیط زندگی ایده‌آل را برایشان رقم می‌زند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز