نگه داری از کدام نژاد های سگ ممنوع است؟

بیشتر مردم عاشق سگ‌ها هستند و حتی از این موجودات دوست داشتنی در خانه، مزرعه یا باغ و باغچه نگهداری می‌کنند. با این حال صاحب سگ، علاوه بر مراقبت از حیوان خانگی‌اش، وظیفه دارد مسئولیت خود در قبال سایر شهروندان را نیز به جا بیاورد‌. چرا که برخی از نژادهای سگ در صورت داشتن صاحبان بی‌تجربه آنقدر خطرناک هستند که در برخی کشورها ممنوع شده‌اند. کاماپرس در این مطلب به معرفی خطرناک‌ترین نژادهای سگ می‌پردازد که نگهداری از آنها در برخی از کشورها ممنوع است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

ماستیف ناپلی

این نژاد سگ به طور متوسط ۴۹ تا ۶۸ کیلوگرم وزن و ۶۰ تا ۷۸ سانتی‌متر قد دارد و می‌تواند تا ۹ سال عمر کند. از ویژگی‌های مثبت آن مانند می‌توان به وفاداری و مراقبت از دیگران اشاره کرد، با این حال در صورت عدم آموزش صحیح می‌تواند باعث مرگ افراد یا حیوانات دیگر شود. ماستیف ناپلی در دو کشور سنگاپور و رومانی ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پرو د پرسا کاناریو

پرسا کاناریو سگی با اعتماد به نفس و آرام است و با قد حداکثر ۶۶ سانتی‌متر و وزن ۳۸ تا ۴۹ کیلوگرم می‌تواند تا ۱۱ سال عمر کند. این نژاد در اصل برای حفاظت از گله پرورش داده شد اما امروزه به‌عنوان یکی از خشن‌ترین سگ‌ها شناخته شده و انتخاب نامناسبی برای افراد بی‌تجربه به شمار می‌رود. نگهداری از پرو د پرسا کاناریو در ۸ کشور جهان ممنوع است.

بوربول

این نژاد آرام با حداکثر قد ۶۸ سانتی‌متر و حداکثر وزن ۹۰ کیلوگرم، حدود ۹ تا ۱۱ سال عمر می‌کند. بوربول نیز برای حفاظت از مزرعه و دام پرورش داده شد و زندگی در یک خانه کوچک آن‌ها را بی‌تاب و روان‌رنجور می‌کند. به دلیل آرواره‌های قدرتمند، حمله بوربول‌ها می‌تواند مرگبار باشد، بنابراین نگهداری از آن‌ها در ۸ کشور از جمله فرانسه، تونس و قطر ممنوع است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز