بورس این هفته مثبت است اما با شتاب کم

لست سکند

یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد بورس در هفته پیش رو روند مثبتی داشته باشد اما این روند شتاب روزهای درخشان گذشته را نخواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، بورس بعد از سپری شدن روزهای طلایی اردیبهشت ماه دچار افول شد و در هفته های ابتدایی خردادماه سهامداران  خصوصا سهامداران تازه کار، روی دیگر سکه بازار سرمایه را به خوبی لمس کردند.

اکنون این نگرانی در بین علاقه مندان سرمایه گذاری در بورس به وجود آمده است که خردادماه آغازی بر پایان رونق بورس باشد و سرمایه هایی که در این بازار قرار داده اند با کاهش ارزش و زیان های کمرشکن روبرو شود. امیرعلی امیرباقری در ارزیابی خود از روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت با بیان این که در معاملات هفته جاری شاهد روند مثبت برای بازار خواهیم بود اما روند صعودی بازار برخلاف چند وقت گذشته چندان پرشتاب نخواهد بود، اظهار کرد: در نخستین هفته خردادماه، اصلاح معاملاتی در نمادهای بزرگ بازار ادامه پیدا کرد و کلیت بازار را تحت تاثیر خود قرار داد.

وضعیت نامطلوب سهام گروه پالایشی

وی ادامه داد: این اصلاح ناشی از چند عامل بود که مهمترین علت آن مربوط به آزادسازی سهام عدالت، انتخاب روش مدیریت به صورت مستقیم توسط برخی از سهامداران و ابهام در شیوه آزادسازی به روش مستقیم بود.

راز آسمان پایتخت

امیرباقری اظهار داشت: برخی از عوامل مانند ابهامات موجود در زمینه آزادسازی سهام عدالت، رشد چند برابری شاخص بورس در چند وقت اخیر و سودهای چشمگیری که فعالان بازار کسب کرده بودند دست به دست یکدیگر دادند تا شناسایی سود از جانب سهامداران ایجاد و زمینه شکل گیری صفوف فروش در بازار فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه صف های فروش موجود در بازار از یک جایی به بعد شکل هیجانی به خود گرفت و کلیت بازار را  تحت تاثیر خود قرار داد، گفت: صف‌های سنگین فروش ایجاد شده در بازار تناسب چندانی با چشم انداز اقتصادی، صنایع و سهام بنیادی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه سهام گروه پالایشی در بازار رشد چندانی را همسو با رشد کلی بازار تجربه نکردند، افزود: این گروه از رشد کلی بازار جا ماندند و حتی می توان گفت شرایطی بدتر از شرایط کنونی را برای این گروه نمی‌توان تصور کرد.

وی با بیان اینکه قیمت نفت و سطح تقاضای فرآورده های نفتی در پایین ترین سطح خود قرار دارند، گفت: بنابراین به نظر می رسد از این به بعد اخبار منتشر شده در خصوص این گروه اخبار خوب و مثبتی باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز