بورس هفته جدید را سبز کمرنگ آغاز کرد!

بازار سهام امروز شنبه 22 شهریورماه 1399 در اولین روز هفته کار خود را با رشد آغاز کرد و در شاخص کل بورس در ساعت ابتدایی معاملات 29 هزار واحد افزایش داشت اما فشار عرضه ها نیز قابل توجه بود و بازار سبز پوش به سبز کم رنگ تبدیل شد.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بورس امروز شنبه 22 شهریورماه در نخستین روز معاملات هفته جاری،  در همان ساعت ابتدایی معاملات با رشد ۲۹ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۸۶ هزار و شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۳۳۵ واحدی، به عدد ۴۲۸ هزارو ۲۹۹ واحد رسید.

نماد‌های فولاد، فملی و فارس – که اخیرا اعلام شد در رده‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر صنایع شیمیایی جهان در سال ۲۰۲۰، با قرار گرفتن در رده چهلم جهان و دوم منطقه، جایگاه خود را در فهرست ۴۰ شرکت برتر این رده‌بندی حفظ کرده است –  بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشتند و همچنین نماد‌های فخور، غمارک و سیتا از پر بیننده‌های بازار بودند.

در بازار فرابورس نیز شاخص با رشد ۲۳۶ واحدی به عدد ۱۶ هزار و ۷۲۶ واحد رسید و نماد‌های اریا، کگهر، ذوب و دی بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند.

بررسی وضعیت بازار در ساعت تنظیم این خبر – حدود 11 و 30 دقیقه صبح – حکایت از آن دارد که سهام شاخص سازها از جمله در گروه های فلزی، بانکی، شیمیایی و سنگ آهنی مثبت معامله می شوند اما سهام شرکت های کوچک، اکثرا”همچنان منفی و صف فروش است.

راز آسمان پایتخت

در این ساعت شاخص کل بیش از 33539 واحد و شاخص هم وزن بیش از 599 واحد مثبت است اما وضعیت مثبت و سبز شاخص کل نشان دهنده وضعیت مطلوب کلیت بازار نیست و بسیاری از نمادها قرمز هستند.

رزش معاملات بورس تهران نیز تا لحظه تنظیم خبر – حدود یک ساعت مانده به پایان زمان عادی معاملات – به 8600 میلیارد تومان رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز