بورس تا پایان بهار چه رنگی است؟

لست سکند

بورس کشور در سال 1402 افزایش شاخص کل را تجربه کرده و حتی توانست رکورد رشد سال 1399 را بشکند. در ماهی که گذشت دلار عایدی 7/71 درصد و سکه عایدی 53/2 درصد را به ثبت رساندند. این در حالی است که بورس رشد 18/5 درصدی و 30 درصد بازدهی را به ثبت رساند. به گزارش کاماپرس کارشناسان معتقدند که بورس در اردیبهشت و خرداد نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در پایان سال 1401 دنیای اقتصاد از تعدادی از صاحب نظران اقتصادی در خصوص آینده بورس نظرسنجی به عمل آورده بود. نتایج این نظرسنجی پیش‌بینی کرده بود که بورس در سال 1402 روند صعودی خود را حفظ کرده و در مقایسه بازارهای دیگر سود و بازدهی بیشتری خواهد داشت.

 

راز آسمان پایتخت

با توجه به صحت نتایج نظرسنجی تا پایان فروردین، نظرسنجی دیگری در سال 1402 از 40 صاحب‌نظر اقتصادی به عمل آمد. طبق گزارشی که دنیای اقتصاد از نتایج این نظرسنجی منتشر کرده است، صاحب نظران معتقدند که تا پایان بهار نماگرهای بورسی هم‌چنان شیب رو به بالا و معتدل را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

صنایع و شرکت‌های دلار محور شانس بیشتری برای رشد خواهند داشت. سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که بازار با رهبری ارز می‌تواند نقدینگی بیشتری را جذب کند. فعالان اقتصادی قیمت‌گذاری دستوری و دخالت در روند بازار را بزرگ‌ترین ریسک در داد و ستدها دانسته و آن را مانع از رشد بورس می‌دانند.

در نظرسنجی به عمل آمده، 40 درصد از شرکت‌کنندگان اعتقاد داشتند که بورس تهران تا پایان خرداد ماه سال جاری رشدی بیش از 25 درصد را تجربه خواهد کرد. 30 درصد نیز معتقد بودند که رشد 15 تا 25 درصدی در انتظار بورس است. 25 درصد نیز رشد 10 تا 15 درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز