بورس تا مشخص نشدن کف قیمت دلار به ثبات نمی رسد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرمایه گذاران بازار بورس از مرداد ماه به بعد روزهای خوشی نداشته اند؛ ریزش 40 درصدی بورس رمقی برای ماندن در بازار سرمایه برایشان نگذاسته است. امیدشان به تحولات ارزی و اقتصادی ناشی از انتخابات آمریکا است، امیدی که به گفته کارشناسان باید تا مشخص شدن کف قیمت دلار منتظرش بمانند.

به گزارش کاماپرس، پیش بینی فعالان بازار بر این است که کف قیمتی دلار در میان‌مدت همان محدوده ۲۰ هزارتومانی خواهد بود (اگرچه شاید به‌صورت لحظه‌ای نرخ‌های کمتری هم تجربه شود). با دلار ۲۰ هزارتومانی، سهم‌های بزرگ گروه پتروشیمی و فلزی احتمالاً ۱۰ الی ۱۵ درصد دیگر، ریزش خواهند داشت. اما اگر مکانیزم دامنه نوسان اصلاح نشود، ایجاد صف‌های فروش منجر به تسری ترس و وحشت در بازار شده و فارغ از ارزندگی سهم‌ها، شاید ریزش‌های بیشتری هم شاهد باشیم.

سعید جعفری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: معتقدم مکانیزم حاکم بر بازار سرمایه، خود موجب تشدید هیجان در بازار سرمایه شده است. محدودیت دامنه نوسان معاملات باعث شده قبل از آنکه سرمایه‌گذاران بر اساس بررسی ارزش واقعی سهم‌ها، تصمیم به معامله بگیرند، به دلیل وجود دامنه نوسان، معاملات هیجانی دارند و مرتباً شاهد صف‌های خریدوفروش در این بازار هستیم.

ریزش‌های بازار سرمایه تا کجا ادامه دارد

راز آسمان پایتخت

جعفری در پاسخ به این سؤال که “با شرایط فعلی، ریزش‌های بازار سرمایه تا کجا ادامه دارد؟ ” گفت: تا مشخص شدن کف قیمتی دلار، بازار سرمایه به ثبات نخواهد رسید. برآورد‌های مشاور سرمایه‌گذاری معیار بر این بوده که کف قیمتی دلار در میان‌مدت همان محدوده ۲۰ هزارتومانی خواهد بود (اگرچه شاید به‌صورت لحظه‌ای نرخ‌های کمتری هم تجربه شود). با دلار ۲۰ هزارتومانی، سهم‌های بزرگ گروه پتروشیمی و فلزی احتمالاً ۱۰ الی ۱۵ درصد دیگر، ریزش خواهند داشت. اما اگر مکانیزم دامنه نوسان اصلاح نشود، ایجاد صف‌های فروش منجر به تسری ترس و وحشت در بازار شده و فارغ از ارزندگی سهم‌ها، شاید ریزش‌های بیشتری هم شاهد باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز