بورس با تاثیر منفی شستا و فولاد از جهش بازماند

لست سکند

بورس امروز هم مثل روز گذشته گشایش خوبی داشت ولی در ادامه تحت تاثیر منفی بودن نمادهای شاخص سازی مثل شستا و فولاد قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، بورس بازان این روزها با بیم و امید به نوسان های بازار سهام چشم دوخته اند چرا که بازار نشانه هایی از آمادگی برای صعودهای انفجاری از خود بروز می دهد اما این صعودها بسیار شکننده اند و به محض آن که چند نماد بزرگ و مهم بازار منفی می شوند، کفه عرضه در بازار سنگین می شود و روند صعودی رنگ می بازد.

برخی فعالان بازار نیز معتقدند معاملات الگوریتمی بی سر و صدا به بازار بازگشته است و شائبه هایی در این زمینه مطرح کرده اند.

رشد 26 هزار واحدی اولیه و سقوط 10 هزار واحدی نهایی

بنا به اعلام سایت فرارو، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سوم آذرماه پس از نوسان های شدید نهایتا با رشد ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۳۸ واحد رسید.

راز آسمان پایتخت

همان طور که پیش از این گفته شد در ابتدای ساعت معاملات شاخص کل ۲۶ هزار واحد رشد کرده بود ولی در ادامه دچار روند نوسانی شد. رشد ۱.۲۳ درصدی شاخص کل و ۱.۲۹ درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک شرایطی بهتر از نماد‌های شاخص‌ساز داشتند. امروز نماد‌های شپنا، کگل، کچاد، شتران و وبملت بیشترین تلاش را برای افزایش شاخص کل به کار گرفتند و در طرف مقابل شستا و فولاد عوامل اصلی کاهش شاخص کل بودند.

بررسی نقشه بازار سهام در پایان معاملات امروز حکایت از آن دارد نمادهای خودرویی‌ توانستند عنوان برترین گروه صنعت، از نظر ارزش معاملات را حفظ کنند. در این گروه خودرو و خگستر رشد نسبی داشتند و خساپا، خپارس و ختور با صف خرید روبرو شدند. بانک‌ها و موسسات اعتباری امروز اغلب صف خرید بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز