بورس این هفته عرضه اولیه دارد؟

لست سکند

با توجه به شرایط لرزان و شکننده بورس در روز گذشته و امروز به نظر می رسد این هفته نیز شاهد عرضه اولیه نخواهیم بود گرچه برای پاسخ به این پرسش باید تا شب صبر کرد.

به گزارش کاماپرس، عرضه سهام شرکت هایی که شانس عرضه اولیه آنها وجود دارد به نوسان های امروز بازار سهام وابسته است و با توجه به وضعیت شکننده بازار به نظر می رسد احتمال این که در هفته جاری هم مثل هفته گذشته عرضه ای انجام نشود، بالا است. البته بسیاری از سهامداران نیز رغبت چندانی به مشارکت در عرضه اولیه در هفته های اخیر نداشته اند، خصوصا اگر این عرضه ها با قیمت هایی که آنها می پسندند، همخوانی نداشته باشد.

پالایشی یکم باز هم در ضرر

بازار امروز را منفی آغاز کرده و نوسان های بازار خصوصا در سهم های بزرگ و شاخص ساز تا ساعت های پایانی همچنان منفی است. قرمز رنگ بودن بازار برای سهامداران پالایشی یکم و چهار قلوهای پالایشگاهی پررنگ تر است چرا که آنها چند روز پی در پی شاهد افت قیمت سهام این نمادها هستند و هر روز درصد قابل توجهی از سرمایه خود را از دست می دهند.

شستا و بزرگان فولاد و خودرو ؛ منفی

راز آسمان پایتخت

شستا نیز بازار را کم رمق آغاز کرد تا سهامداران این سهام نیز همچنان نگران و ناراضی باشند.

در ساعت های ابتدایی بازار در گروه سرمایه‌گذاری‌ها که به لطف حجم بالا معاملات آریان به برترین گروه صنعت تبدیل شده، تنها نماد آریان و سدبیر سبزرنگ هستند و دیگر نماد‌ها عموما روند نزولی دارند.

همچنین در گروه فلزات اساسی بزرگان بازار منفی هستند. در این گروه با اینکه نماد‌های کوچک از جمله فوکا، کیمیا، فباهنر و فخاس شرایط مطلوبی دارند، اما کلیت گروه قرمزرنگ است و شاهد کاهش قیمت سهام در نماد‌های اصلی فولاد و فملی هستیم.

وضعیت سهام خودرویی ها هم امروز مناسب نیست . رصد نقشه بازار بورس نشان می دهد خودرو و ساخت قطعات اکثرا به صف فروش رسیده‌اند و شاهد کاهش قیمت سهام خساپا، خگستر، خزر و خرینگ تا پنج درصد هستیم و خودرو هم سه درصد ارزش خود را از دست داده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز