بهترین روش برای کم مصرف کردن خودرو

تور لحظه آخری-کاماپرس

با افزایش قیمت سوخت طی سال‌های گذشته بسیاری رانندگان به‌دنبال راهکارهایی برای کاهش مصرف سوخت هستند تا در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش مصرف سوخت برای اکثر صاحبان وسایل نقلیه امری مهم است که بسیاری تنها راه‌حل را، خرید خودرو با مصرف سوخت کم می‌دانند. ولی نکته حائز اهمیت آن است که راه‌حل‌های دیگری نیز در راستای کمتر شدن مصرف سوخت وجود دارد که در ادامه این مطلب سعی شده به اختصار راجع‌به آنها توضیح داده شود.

راهکارهای کاهش مصرف سوخت خودرو

معاینه فنی و تنظیم موتور خودرو براساس زمان مناسب نسبت به نوع خودرو یا کارکرد آن باید صورت گیرد تا سبب ارتقا عملکرد موتور خودرو همچنین کاهش مصرف سوخت شود.

اگر فیلتر هوا خودرویی کثیف باشد سبب کاهش ورود هوا به خودرو می‌شود و احتراق ناقص صورت می‌گیرد و راننده مجبور می‌شود فشار بیشتری را به پدال بیاورد تا خودرو حرکت کند. یکی از راهکارهای توصیه شده برای کاهش مصرف سوخت تعویض به موقع فیلتر هواست.

راز آسمان پایتخت

رانندگان باید بدانند هر وزن اضافه‌ای که به خودرو متحمل شود سبب افزایش سوخت خواهد شد، بنابراین بهتر است از جابه‌جایی بار سنگین یا بستن باربند به خودرو اجتناب کنند تا ضمن فشار نیامدن به گیربکس و قطعات خودرو، از مصرف بیش از حد سوخت نیز جلوگیری شود.

برخی اوقات رانندگان حین رانندگی با سرعت بالا علاوه بر روشن کردن کولر خودرو، پنجره‌ها را نیز پایین می‌آورند که این کار سبب افزایش مصرف سوخت می‌شود. صاحبان وسایل نقلیه می‌توانند برای کاهش مصرف سوخت در سرعت بالا کولر خودرو را روشن کنند ولی نباید پنجره را پایین بیاورند همچنین در سربالایی‌ها نیز باید کولر خاموش باشد تا مصرف سوخت بیش از اندازه‌ای رخ ندهد.

توجه به لاستیک‌های خودرو و تنظیم بودن آن‌ها نیز راه‌حلی برای کاهش مصرف سوخت بیان شده است.

دیگر مسئله مهم برای کاهش مصرف، استفاده از سوخت مناسب خودرو است که این کار ضمن افزایش طول عمر خودرو سبب کاهش سطح آلایندگی در سطح شهر نیز خواهد شد. همچنین استفاده از روغن موتور مناسب و تعویض روغن موتور در مدت زمان معین شده نیز ضمن افزایش راندمان خودرو به کاهش مصرف سوخت کمک خواهد کرد.

کاهش 25 درصدی مصرف سوخت با رانندگی مناسب

مبدل‌های کاتالیستی وظیفه جذب آلاینده‌ها در خودرو را دارند که عمر مفید آن‌ها  دو تا سه سال اعلام شده است. رانندگان باید طی زمان گفته شده نسبت به کارکرد خودرو این قطعه را تعویض نمایند  تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

برخی رانندگان این عقیده ار دارند که در توقف‌های کوتاه نباید خودرو را خاموشش کنند که این باور غلط سبب افزایش مصرف سوخت همچنین استهلاک خودرو خواهد شد. صاحبان وسایل نقلیه برای کاهش مصرف سوخت در توقف‌های بیش از 2 دقیقه باید خودرو را خاموش نمایند.

استفاده از دنده متناسب با سرعت ضمن فشار نیاوردن به موتور سبب کاهش مصرف سوخت نیز خواهد شد. به عنوان مثال وقتی راننده‌ای با سرعت 60 کیلومتر در ساعت براند و از دنده 5 استفاده کند 25 درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به زمانی که از دنده 3 استفاده کند دارد. همچنین رانندگی با استفاده از گاز ملایم و اجتناب از ترمزهای شدید نیز سبب کاهش مصرف سوخت می‌شود و لاستیک‌ها نیز با این شیوه رانندگی، سالم‌تر خواهند ماند.

هر خودرویی اگزوز استاندارد خود را دارد و برای استفاده مناسب از سوخت باید این قطعه متناسب با خودرو باشد. البته برخی به اشتباه فکر می‌کنند هرچه اگزوز بزرگ‌تر باشد بهتر است در حالی‌که اگر سایز استاندارد انتخاب نشود مصرف سوخت افزایشی می‌شود.

توقف طولانی مدت به خصوص در تابستان سبب تبخیر بنزین خواهد شد. بهتر است رانندگان خودرو را در مکانی سرپوشیده قرار دهند تا از افزایش مصرف سوخت جلوگیری کنند.

دیگر قطعه مهم خودرو برای کاهش مصرف سوخت شمع‌ها و وایرها هستند که نسبت به زمان معین شده باید تعویض گردند تا احتراق در موتور خودرو به خوبی انجام شود و مصرف سوخت به حداقل برسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز