5 جاذبه چابهار که حتما باید در زمستان ببینید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

چابهار به عنوان بندری در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان، از شرق با اقیانوس هند هم‌مرز است. این بند زیبا با جاذبه‌های طبیعی و تفریحی خود و با آب و هوای معتدل، در تمامی فصول سال و به خصوص زمستان که هوا کاملا بهاری است، به عنوان یکی از مقاصد پربازدید گردشگران داخلی و خارجی شناخته می‌شود. این بندر توریستی به قدری خاص و جذاب است که تجربه یک سفر فراموش‌نشدنی و شگفت‌انگیز را برای شما فراهم می‌کند.

کاماپرس در این گزارش، بهترین جاذبه‌های چابهار برای سفر در زمستان را به طور کامل شرح می‌دهد.

1-دریاچه صورتی چابهار

این دریاچه به دلیل رنگ خاص و منحصر به فردی که دارد به یکی از جاذبه‌های پربازدید ایران تبدیل شده است. علت اصلی آب صورتی این دریاچه، وجود پلانکتون‌های فراوان در داخل آن است. چشم‌اندازهای بی‌نظیر و تنوع گیاهی و جانوری که در این قسمت وجود دارد، آن را به مکانی خاص برای گردشگران و مسافران تبدیل کرده و فصل زمستان بهترین فصل بازدید آن به شمار می‌رود. در این فصل رنگ صورتی دریاچه لیپار به بیشترین حد خود می‌رسد که زیبایی و شگفتی آنجا را دو‌چندان می‌کند.

دریاچه صورتی چابهار

2-کوه‌های مریخی چابهار

یکی از شگفت‌انگیز‌ترین کوه‌هایی که تا به حال دیده‌اید بدون شک همین کوه‌های مریخی در شرق چابهار است. این کوه‌ها از 35 کیلومتری شرق چابهار شروع می‌شوند و تا 10 کیلومتر امتداد پیدا می‌کنند. علتی که باعث نام‌گذاری این کوه‌ها به کوه‌های مریخی شده رنگ و ظاهر مشابه آن‌ها به کو‌های سیاره مریخ است. وجود کوه‌های مریخی در یک سو و دریا در سوی دیگر آن، این مکان را به جاذبه‌ای شگفت‌انگیز و حیرت‌انگیز تبدیل کرده که هر مسافری را انگشت به دهان نگه می‌دارد. در فصل تابستان به دلیل وزش باد و گردو غبار امکان بازدید از این جاذبه چابهار سخت است پس بهترین زمان برای دیدن این کوه‌ها فصل زمستان است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

3-فواره بلوچستان

بدون شک تا به حال فواره‌های زیادی را در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی دیده باشید که باعث شادی و هیجان شما و خانواده شده است ولی دیدن فواره‌ای به عنوان یک پدیده طبیعی، شگفتی آن را هزار برابر بیشتر می‌کند. فواره بلوچستان یکی از جاذبه‌های چابهار است که توسط یک پدیده طبیعی و برخورد امواج از یک دریای آرام به صخره‌های سنگی ایجاد شده است. در واقع در قسمت پایین صخره‌ها حفره‌هایی وجود دارد که با برخورد امواج آن‌ها را با فشار به سمت بالا پرتاب می‌کند. گاهی این فواره تا ارتفاع 10 متر بالا می‌روند که صحنه‌ای جذاب و دیدنی ایجاد می‌کند.

فواره بلوچستان

4-قلعه تیس چابهار

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به مکان‌های تاریخی و قدیمی علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جاذبه‌ی تاریخی و دیدنی بازدید کنید. این قلعه که به قلعه پرتغالی‌ها نیز معروف است در 5 کیلومتری شمال غربی چابهار و در روستایی به همین نام قرار دارد. به طور کلی معماری و مصالح به کار رفته در ساخت این قلعه به دوره سلجوقیان برمی‌گردد ولی مشخص است که در هر دوره تغییراتی در آن ایجاد شده است. این قلعه رو به دریا بوده و یکی از جذاب‌ترین مناطق چابهار به شمار می‌رود.

قلعه تیس چابهار

5-برکه تمساح گاندو

این برکه به دلیل حضور تمساح گاندو یا پوزه کوتاه به این اسم نام‌گذاری شده است. این تمساح‌ها گونه کمیابی است که طولشان به 2.5 تا 3 متر می‌رسد و وزنی حدود 550 کیلوگرم دارند. وجود این تمساح‌ها در کنار پوشش گیاهی خاص و زیبا، این منطقه را به مکانی جذاب و دیدنی برای گردشگران و مسافرانی که به حیات وحش علاقه‌مندند تبدیل کرده است.

برکه تمساح گاندو

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز