هزینه یک شب اقامت در بوشهر چقدر آب می خورد؟

هزینه یک شب اقامت در بوشهر چقدر آب می خورد؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در سال‌های اخیر بوشهر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کشور تبدیل شده و بسیاری از افراد با تور یا به صورت خانوادگی به این استان و شهرهای مختلف آن سفر می‌کنند. در این میان، بافت تاریخی بوشهر و نزدیکی آن به دریا در کنار انواع و اقسام جاذبه‌‌‌ها همچون ماندن در اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی، تجربه‌ای به یادماندنی برای گردشگران به جای می‌گذارد.

کاماپرس در این گزارش چند اقامتگاه بومگردی در بوشهر را با توجه به امکانات و خدمات مختلف آن‌ها معرفی کرده و هزینه اقامت خانواده‌ها به ازای یک شب در این اقامتگاه‌ها را بررسی می‌کند.

اقامتگاه بومگردی در شهر بوشهر

هزینه یکی از این اقامتگاه‌‌‌ها به ازای یک خانوار سه نفره، برای یک شب 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی و دریایی نظیر قلیه میگو، قلیه ماهی، قیمه بوشهری، میگو پلو، دمپختک ماهی و دال عدس سرو می‌‌شود. از دیگر خدماتی که در این مرکز بوم‌گردی ارائه می‌شود، ‌‌‌می‌توان به کافی‌شاپ و باشگاه ورزش‌های آبی اشاره کرد. در اطراف اقامتگاه نیز جاذبه‌های دیدنی مانند قلعه خورموج دشتی یا قلعه محمد خان دشتی، قبر ژنرال، کوه نمک دشتی، نخلستان‌ها، عمارت ملک، مدرسه سعادت یا مدرسه سعادت مظفری، قلعه نصوری، آبشار‌شول، عمارت کازرونی و آب انبار قوام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

اقامتگاه بومگردی در آبپخش

در روستای بنار آزادگان شهر ‌‌‌آبپخش هم اقامتگاهی تاسیس شده که در آن انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر قلیه ماهی، قلیه میگو، میگو پلو، رنگینک و مرغ شکم پر محلی سرو می‌شود. اقامت در این اقامتگاه به ازای دو نفر برای هر شب یک میلیون و 720‌ هزار تومان خواهد بود. از جمله جاذبه‌های دیدنی اطراف این اقامتگاه می‌توان به رود دالکی، غار چهل‌خانه، کاخ کوروش، کاروانسرای مشیر الممالک، منطقه تاریخی توز، کاخ بردک سیاه، آبشار فاریاب، آبشار زیراه، پارک خلیج فارس و منطقه چهارراه اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

هزینه یک شب اقامت در بوشهر چقدر آب می خورد؟-کاماپرس

اقامتگاه بومگردی در دلوار

در دلوار و روستای بندررستمی، می‌توان شب را در یک خانه کاهگلی دو طبقه کنار ساحل گذراند. هزینه یک شب اقامت در این خانه برای دو نفر یک میلیون تومان است. در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی مانند دو پیازه میگو، خرچنگ و هشت پا (مخصوص فصل‌های خاص) سرو می‌شود و جالب اینکه امکان آشپزی مجزا هم برای گردشگران فراهم شده است.

علاوه بر این به درخواست گردشگران، برنامه‌‌‌هایی نظیر موسیقی محلی زنده،‌‌ گردشگری در جاذبه‌های اطراف اقامتگاه، موج سواری و آموزش ماهیگیری و گشت دریایی با لنج یا قایق نیز امکان‌پذیر است. در اطراف این اقامتگاه جاذبه‌های گردشگری مانند بندر سیراف، خانه دهدشتی، منطقه حفاظت شده حله، خانه کازرونی، موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس، بازار قدیم بوشهر، موزه مردم‌شناسی، مسجد جامع بردستان، قلعه خورموج دشتی، قبر ژنرال، کوه نمک دشتی، عمارت ملک، مدرسه سعادت، نخلستان‌ها به چشم می‌خورد.

اقامتگاه بومگردی در دلوار

در دلوار و در روستای پهلوانکشی نیز اقامتگاهی تاسیس شده که هزینه آن به ازای هر اتاق چهار نفره برای هر شب به یک میلیون و 700‌ هزار تومان می‌رسد. نخلستان خرما، حوضچه پرورش میگو، اسکله صیادی، سرای خیام، ساحل گردشگری دلوار، آبگرم درمانی و قلعه کلات اهرم، تنگ بنینون و کوه بیرمی، تنگه خاییز، قبر جنرال (ژنرال انگلیسی )، بوستان شغاب بوشهر و چشمه آبگرم میر احمد از جاذبه‌‌‌های حوالی این اقامتگاه به شمار می‌روند.

اقامتگاه بومگردی در کنگان

به نقل از دنیای اقتصاد، کنگان یکی از بنادر زیبای استان بوشهر است که در آن اقامتگاه‌‌‌های متفاوتی نیز برای استفاده گردشگران وجود دارد. هزینه یک شب ماندن در  یکی از این اقامتگاه‌‌‌ که به واسطه خدماتش معروف شده، برای دو نفر به 2 میلیون و 200‌هزار تومان می‌‌‌رسد. این اقامتگاه در صورت درخواست گردشگران انواع غذاهای محلی و سنتی نظیر مچبوس مرغ، قلیه ماهی، دوپیازه میگو، قلیه میگو، قیمه بوشهری با للک را نیز سرو می‌کند. از جاذبه‌‌‌های اطراف این خانه بوم‌‌‌گردی می‌توان به قلعه شیخ، گنبد نمکی جاشک، پارک ملی خلیج نایبند، بندر باستانی سیراف، دهکده گردشگری شیرینو و مسجد تاریخی امام حسن بصری اشاره کرد.

هزینه یک شب اقامت در بوشهر چقدر آب می خورد؟-کاماپرس

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هزینه یک شب اقامت در بوشهر چقدر آب می خورد؟

  1. یدالله گفته:

    خانه مبله در بوشهر سیصد تومان است.چهار میلیون چه خبره ؟ برای جذب گردشگر انگیزه ایجاد کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز