بهترین تفریح های خاطره انگیز که باید در تور مارماریس نوروز 1402 تجربه کنید

مارماریس یک شهر بندری و یک مقصد گردشگری بسیار محبوب در سواحل جنوب غربی دریای مدیترانه، واقع در کشور ترکیه است. این شهر زیبا در استان موغلا قرار دارد و دارای خط ساحلی طولانی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده است. تور مارماریس در طول فصل تابستان حدود 400 هزار گردشگر از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رزرو تور مارماریس یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در طول تعطیلات نوروزی است. بهترین خدمات مسافرتی توسط آژانس هواپیمایی و مسافرتی آریاک سفر با بیش از 20 سال تجربه در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی به مشتریان ارائه می‌شود. رزرو آنلاین هتل‌ها، تورها و بلیط هواپیمای چارتر یا سیستمی از وبسایت آریاک سفر به راحتی قابل انجام است. اما محبوب‌ترین تفریحاتی که می‌توان در شهر مارماریس انجام داد چیست؟

از قلعه تا موزه در تور مارماریس

قلعه مارماریس در یک شبه جزیره کوچک و صخره‌ای در پشت بندرگاه شهر قرار دارد. این قلعه، یکی از برجسته‌ترین نقاط دیدنی ترکیه محسوب می‌شود. شواهد حاکی از آن است که قدمت اولین دیوارهای قلعه مربوط به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح است؛ اما شکل کنونی قلعه به دوران سلطنت سلطان سلیمان در قرن شانزدهم باز می‌گردد.

قلعه مارماریس بر فراز شهر قرار دارد و هم‌اکنون، محل موزه باستان‌شناسی مارماریس است. در این موزه، مجموعه‌ای از آثار کشف شده به نمایش عموم گذاشته می‌شود. ظروف سفالی، ظروف شیشه‌ای، زیورآلات، اسلحه و سکه بخشی از آثار ارزشمند این موزه محسوب می‌شود. این قلعه، یک انتخاب عالی برای تحسین منظره پانورامای خیره‌کننده شهر مارماریس و کسب آگاهی از تاریخ غنی این شهر است.

راز آسمان پایتخت

غذای مارماریس مارینا را از دست ندهید!

اسکله اصلی مارماریس، معروف به نتسل مارینا، یکی از مشهورترین مقاصد سفر آبی ترکیه است. در این اسکله، کشتی‌های زیادی در امتداد بندر پهلو گرفته و منظره بسیار دلنشینی را به وجود آورده است. گشت و گذار در این منطقه و لذت بردن از غذاهای بی‌نظیر رستوران‌های مارماریس مارینا برای بسیاری از گردشگران جالب توجه خواهد بود.

تور مارماریس نوروز ۱۴۰۲ ؛ جوانسازی پوست در دل تاریخ!

یکی از به یاد ماندنی‌ترین قسمت‌های تور مارماریس، سفر با قایق از اسکله اصلی به سمت دلتای رودخانه دالیان است. قایق‌ها مسافران را در امتداد آبراهه‌‌ها با خود می‌برند و گردشگران مبهوت زیبایی طبیعت بکر این منطقه می‌شوند. در سفر به دالیان، ویرانه‌های باستانی، زیبایی‌های طبیعی، رستوران‌های متنوع و ساحل ایزتوزو (ساحل لاک‌پشت) در انتظار توریست‌ها است. به علاوه، حمام گلی دالیان یکی از بهترین تجربه‌ها در طول این سفر خواهد بود! بسیاری بر این باورند که حمام گل به خاطر وجود مواد معدنی موجود در آن، پوست را جوان می‌کند. همچنین، حمام گلی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در مارماریس تجربه کرد.

در اطراف خرابه‌های کاونوس قدم بزنید

مسافران در طول سفر با قایق به دالیان، از مقبره‌های صخره‌ای باستانی که برای پادشاهان سابق کاونوس استفاده می‌شد، عبور خواهند کرد. راهنمای تور در مورد تاریخچه این خرابه‌های باشکوه و منطقه مطلع صحبت می‌کند. در میان ویرانه‌ها، شهر کاونوس که خانه تئاترهای باستانی، آکروپلیس، بخش‌هایی از دیوارهای قدیمی شهر و حمام‌های رومی است را خواهید دید. همچنین، می‌توان از شهر باستانی آکروپلیس و مقبره‌های جذاب لیکیایی نیز دیدن کرد.

گشت و گذار در بازار بزرگ مارماریس

بازار بزرگ که در مرکز مارماریس قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مارماریس برای عاشقان خرید است! بسیاری از مغازه‌ها و بوتیک‌های محلی با سوغاتی‌های متنوع در امتداد خیابان‌ها وجود دارد که زیر یک سقف به هم متصل شده‌اند. در اینجا گزینه‌های زیادی برای خرید مانند قالیچه، ظروف سفالی، چراغ‌های رنگارنگ، پشمینه، غذاهای لذیذ ترکی، ست‌های چای و قهوه پیدا خواهد شد. همچنین ادویه‌ها، عطرهای معروف ترکی و انواع طعم‌های محلی نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز