بهترین برندهای تلویزیون در دنیا

لست سکند

هرکدام از ما هنگام خرید وسیله‌ای مثل تلویزیون، ممکن است با حجم بالایی از اطلاعات روبرو شویم، اینکه تلویزیون چه سایزی است، چه رزولوشن تصویری دارد یا اینکه بلندگوهای آن چگونه کار می‌کنند و … اما در میان همه این‌ها، اینکه سازنده تلویزیون کدام برند باشد، احتمالا بیشترین اهمیت را دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار تلویزیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برند تلویزیون چیزی بیش از یک نام روی جعبه یا لوگو روی دستگاه است؛ چراکه در صنعت رقابتی، برندها به دنبال ساخت انواع هویت برای خود هستند و هرکدام برخی مزیت‌های رقابتی را ارائه می‌دهند. مثلا ممکن است از نرم‌افزار متفاوتی بهره‌ ببرند.

این روزها بیشتر برندهایی مانند سامسونگ، ال جی و سونی در بازار ایران به چشم می‌آیند. این برندها سال‌های سال است که جای خود را در بازار لوازم خانگی مثل تلویزیون تثبیت کرده‌اند و هرساله با ده‌ها مدل جدید پا به میدان رقابت می‌گذارند. در ادامه هرکدام از این برندها با تفاوت‌هایشان معرفی خواهند شد؛

راز آسمان پایتخت

تلویزیون ال جی

پنلی که در انواع تلویزیون ال جی به کار گرفته می‌شود، IPS است که یک پنل انحصاری است و شرکت‌های دیگر برای استفاده از آن، باید آن را از ال جی خریداری کنند. درباره این پنل می‌توان گفت که کریستال مایع موجود در آن به صورت افقی ترسیم شده و از جهت‌گیری بلوری متفاوتی ارائه می‌کند. در حالی که مثلا در تلویزیون‌های سامسونگ، کریستال مایع پنل، عمومی است. در مقایسه باید گفت که پنل آی پی اس، زاویه دید گسترده‌تری به دست می‌دهد و بیشتر برای محیط‌های روشن مناسب است. همچنین این نوع پنل حساسیت کمتری نسبت به ضربه از خود نشان می‌دهد.

دستیار صوتی از برند نیز متفاوت است. دستیار صوتی به طور کلی همان امکانی است که به کاربر کمک می‌کند تا راحت‌تر محتوای مورد نظر خود را پیدا کند. تلویزیون‌های الجی معمولا از دستیار صوتی الکسا و گوگل اسیستنت بهره می‌برند.

رابط کاربری و سیستم عامل، دیگری ویژگی متمایزکننده هر برند است که در برند ال جی از رابط کاربری WebOs استفاده شده است. این سیستم عامل از تمامی پخش کننده‌های آنلاین مانند نتفلیکس، آمازون، یوتیوب و … پشتیبانی می‌کند و حتی فروشگاه ال جی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کیفیت تصویر، یکی از مهم‌ترین چیزها درباره هر تلویزیونی است. کیفیت تصویر در تلویزیون‌های مختلف به سبب پارامترهایی همچون سرعت رفرش، میزان روشنایی نمایشگر، سطح کنتراست و نوع نمایشگر متفاوت عمل می‌کند. در این زمینه تلویزیون‌های الجی در زمینه نمایش غنی‌تر رنگ‌ها بهتر از برندهای دیگر از خود عملکرد نشان می‌دهند.

گفتنی است شرکت ال جی از فناوری قدرتمند دالبی ویژن بهره میگیرد که در واقع فرمت پیشرفته‌تری نسبت به HDR10+ است و از رنگ های 12 بیتی نیز استفاده میکند. در برخی مدل‌های ال جی نیز شاهد فناوری نانوسل هستیم که جزئیات جدیدی را به چشم می‌آورند.

درباره طراحی ظاهری نیز قابل توجه است که آنچه تلویزیون‌های الجی را متمایز می‌کند، قاب باریکشان است.

تلویزیون سامسونگ

پنل تلویزیون سامسونگ از نوع VA است. در این پنل، کریستال مایع بر خلاف تلویزیون‌های سامسونگ به صورت عمومی ترسیم شده است. تفاوت این پنل این است که از نظر کنتراست و سطح روشنایی نسبت به پنل انحصاری الجی بهتر عمل می‌کند و بیشتر برای محیط‌های تاریک مناسب است. مجموعا، تلویزیون‌های سامسونگ در نمایش رنگ‌های سیاه عملکرد بهتری دارند و این رنگ را با عمق و شدت بیشتری به نمایش می‌گذارند. سطح کنتراست نمایشگر سامسونگ نیز بیشتر است.

نکته گفتنی دیگر درباره نمایشگر این است که فناوری HDR10 پلاس یکی از فرمت‌های تصویری است که در انحصار شرکت سامسونگ قرار دارد و مورد حمایت شرکت‌هایی همچون فیلیپس، آمازون و پاناسونیک نیز قرار گرفته است. فناوری HDR10+ در تلویزیون‌های سامسونگ به کار گرفته می شود و رنگ ها را واقع بینانه‌تر به نمایش میگذارد.

برخی از مدل‌های مختلف تلویزیون سامسونگ از دستیار صوتی اختصاصی برند سامسونگ یعنی Bixby بهره برده‌اند. رابط کاربری به کار رفته در آن‌ها نیز تایزن است. تایزن یک سیستم‌عامل اختصاصی توسعه‌یافته توسط سامسونگ است. علاوه بر این، اوپن سورس یا متن‌باز هم هست و این یعنی توسعه‌دهندگان به‌صورت رایگان می‌توانند از آن استفاده کنند و کارهای موردنظر خود را انجام دهند. اگرچه در نهایت این سامسونگ است که بیشتر کارهای مختلف را برای افزایش جذابیت این سیستم‌عامل انجام می‌دهد.

نکته متمایزکننده دیگر درباره سامسونگ این است که تلویزیون سامسونگ، مجهز به فناوری دالبی دیجیتال است یعنی صدا را از سیستم دوکاناله پخش می‌کند. با این وجود، برخی معتقدند که در میدان کیفیت صوتی، الجی نسبت به سامسونگ پیشی می‌گیرد.

تلویزیون سونی

سونی از پنل‌های IPS، VA، OLED بسته به نوع تلویزیون، بهره می‌برد. انواع تلویزیون سونی دارای صفحه نمایش LED ,LCD و OLED با کیفیت تصویر ۴K ، Full HD ،HD هستند. آنچه در این زمینه مهم است، این است که سونی همواره به کیفیت تصویر بالا شناخته شده است، به طوری که برخی کارشناسان معتقدند که با تکنولوژی براویای سونی، دیگر هیچ برندی نمی‌تواند از آن پیشی بگیرد. اما گفتنی است که این برتری فقط متعلق به تلویزیون‌های ال‌ای‌دی است. چرا که سامسونگ با ارائه تلویزیون‌های رده QLED توانسته به عنوان جدی‌ترین رقیب تلویزیون‌های سونی و ال جی شناخته شود و تا حدود زیادی با آنها برابری کندو با این وجود، در تلویزیون‌های سونی فناوری‌های منحصر به فردی برای پردازش تصویر بکار رفته از جمله این فناوری‌ها می توان به مواردی همچون پردازنده تصویر X1 ، استفاده از نور پس زمینه Direct LED , Edge LED و Full Array LED و همچنین فناوری X-WIDE ANGLE اشاره کرد.

گذشته از نمایشگر و کیفیت تصویر، تلویزیون هوشمند سونی از سیستم عامل اندروید تی وی بهره برده است. اندروید، نامی آشنا در میان سیستم عامل‌هاست که مدل تلویزیونی آن در سال 2014 توسط شرکت گوگل معرفی شد. این سیستم عامل محیطی مشابه با اندروید دارد و حتی در آن می‌توان به اپلیکیشن‌های اندروید نیز دسترسی پیدا کرد. همچنین از حافظه‌هایی با ظرفیت بالا پشتیبانی می‌کند و همواره قابلیت ارتقا و به‌روز رسانی را هم دارد.

تلویزیون‌های سونی از لحاظ ظاهری هم عقب نمانده‌اند و طراحی چشم‌نوازی دارند. همچنین گفتنی است که این تلویزیون‌ها هم مانند الجی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت و الکسا بهره می‌برند.

برندهای معرفی شده، همگی برندهایی نام‌آشنا در زمینه تلویزیون و لوازم خانگی هستند. جالب اینکه این برندها همواره در ایران نیز به روز می‌شوند و می‌توان در فروشگاه‌های معتبر به مدل‌های جدید آن‌ها دست پیدا کرد. فروشگاه سلام بابا یکی از این فروشگاه‌هاست. فروشگاه سلام بابا یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که برای تمامی اقشار جامعه، تجربه یک خرید لذت بخش را به ارمغان می‌آورد. ارسال سریع، ضمانت بهترین قیمت و تضمین اصل بودن کالا سه اصل اولیه است که سلام بابا از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره فعالیت خود افزوده است.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام بابا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز