بهترین انواع نرده ساختمانی کدام است؟

نرده ساختمانی-کاماپرس

نرده‌ها به‌واسطه نقش موثر آن‌ها در تامین امنیت و ایمنی محیط، یکی از بخش‌های ضروری و جدایی‌ناپذیر هر ساختمان محسوب می‌شوند. در حال حاضر انواع نرده با کارکردها و ویژگی‌های متفاوتی طراحی و در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس، از انواع نرده در بخش‌های مختلف ساختمان از جمله بالای دیوارهای کم ارتفاع برای جلوگیری از ورود سارقین و همچنین بالکن‌ها، پله‌ها و پشت بام‌ها برای جلوگیری از خطر سقوط استفاده می‌شود. نرده‌های ساختمانی با توجه به محل قرارگیری آن‌ها، در زیباسازی فضای ساختمان نیز نقش مهمی دارند. از این رو بهتر است پیش از اقدام برای نصب نرده ، با انواع نرده و ویژگی‌های آن آشنا شوید. کاماپرس در ادامه به بررسی انواع نرده ساختمانی می‌پردازد.

انواع نرده براساس کاربرد کدام است؟

نرده‌ها براساس کاربرد آن‌ها دارای انواع متنوعی هستند که در ادامه معرفی شده است؛

نرده راه‌پله: انواع  نرده راه‌پله عموما برای جلوگیری از خطر سقوط کودکان، سالمندان و حتی حیوانات خانگی و همچنین به‌عنوان تکیه‌گاهی برای سهولت رفت و آمد نصب می‌شود.

نرده بالکن: نرده بالکن علاوه بر نقش مهم آن در جلوگیری از سقوط افراد، برای حفاظت از خانه در برابر سارقان استفاده می‌شود. انواع نرده تراس همچنین موجب زیباسازی نمای ساختمان می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

نرده پنجره: نرده پنجره در ساختمان‌ها و به‌ویژه برای واحدهای طبقه پایین‌تر، برای جلوگیری ورود سارقین استفاده می‌شود. نرده‌های پنجره در انواع مختلف، یک سازه دکوراتیو نیز محسوب می‌شوند.

نرده پشت بام: نرده پشت بام یک گزینه اقتصادی و ایمن برای محافظت از جان افراد و به‌ویژه کودکان و سالمندان در برابر خطر سقوط است.

انواع نرده براساس جنس کدام است؟

هریک از انواع نرده‌های تراس، پشت بام، راه‌پله، پنجره و غیره در جنس‌های مختلف و با ویژگی‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. انواع نرده براساس جنس در ادامه بررسی شده است؛

نرده استیل

این نوع نرده از متریال مستحکم استیل ساخته شده و از دوام بسیار بالایی برخوردار است. نرده‌های استیل معمولا علاوه بر استحکام بالا، دارای وزن بسیار سبک، مقاومت بالا در برابر رطوبت، خط و خش، نور خورشید، انقباض و انبساط و غیره دارد. این نوع نرده به مراقبت چندانی نیاز نداشته و دارای خاصیت آنتی باکتریال است. ضمن این‎که انواع نرده استیل با با طراحی‌های متنوعی تولید شده و نقش مهمی در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها دارد.

نرده فلزی یا فرفورژه

نرده‌های فلزی یکی از انواع مستحکم و مقاوم نرده‌های ساختمانی است که از امنیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به سایر انواع نرده برخوردار است. این نوع نرده‌ها از نظر استانداردهای ایمنی، یکی از بهترین انواع نرده محسوب شده و دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند.ضمن این‌که نرده‌های فرفورژه با داشتن ظاهری زیبا و جذاب، گزینه بسیار مناسبی برای زیباسازی پله‌ها و پنجره‌ها است.

نرده آهنی

برخلاف تصور عموم، نرده‌های آهنی، معمولا دارای ظاهری زیبا و با ظرافت هستند. نرده‌های آهنی به‌نسبت سایر انواع نرده سبک‌تر بوده و دارای استقامت و دوام بسیار بالایی است. ضمن این‌که قیمت بسیار پایین انواع نرده آهنی، موجب شده تا این نوع نرده به‌نسبت سایر مدل‌ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

نرده آهنی-کاماپرس

نرده چوبی

چوب یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل است. نرده‌های چوبی معمولا با استفاده از چوب راش و روس تولید شده و کارکرد دکوراتیو دارند. در حال حاضر، انواع نرده‌های چوبی با استفاده از مواد مختلف جلا داده شده تا ظاهری مدرن و زیبا پیدا کنند. با این حال نرده‌های چوبی بیشتر مناسب فضاهای درون خانه بوده و کارکرد چندانی در تامین ایمنی ندارند. ضمن این‌که این نوع نرده، نیاز به مراقبت دائمی دارد.

نرده شیشه‌ای

نرده‌های شیشه‌ای به‌دلیل استفاده از متریال شیشه و شفاف بودن آن، نور خورشید را از خود عبور داده و فضایی روشن و زیبا را ایجاد می‌کنند. در حال حاضر از انواع شیشه نشکن مانند شیشه سکوریت یا شیشه لمینت برای تولید نرده‌های ساختمانی استفاده می‌شود که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی نمی‌شکند. با این حال نصب نرده شیشه‌ای باید توسط نصابان حرفه‌ای صورت بگیرد تا تمام نکات و استاندارهای ایمنی لازم به‌نحو صحیحی رعایت شود.

نرده آلومینیومی

نرده‌های آلومینیومی در فضاهایی چون بالکن‌ ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، استخرها و غیره بسیار کاربرد دارد. از جمله مزایای نرده‌ آلومینیومی می‌توان به وزن سبک، تنوع و ماندگاری بالا اشاره کرد.

نرده آلومینیومی-کاماپرس

نرده پلکسی

نرده‌های پلکسی با استفاده از یک ترکیب شیمیایی به نام PMMA تولید شده که به‌عنوان یکی از سخت‌ترین پلیمرها با شفافیت بسیار بالا شناخته می‌شود. سطح این نوع نرده صیقلی و فوق‌العاده شفاف بوده و در برابر عوامل جوی مختلف بسیار مقاوم است.

ایمن کاران وحدت

گروه صنعتی ایمن کاران وحدت، یک مجموعه تخصصی و باسابقه است که از سال 1386 تاکنون در زمینه تولید و عرضه محصولات حفاظت ساختمان از جمله درب و حفاظ آکاردئونی، حفاظ پنجره و همچنین انواع نرده روی دیوار و نرده پله و غیره فعالیت می‌کند. مجموعه ایمن کاران وحدت، ضمن برخورداری از بیش از 500 محصول متنوع، با تمامی شرکت‌های ساختمانی، منازل و ارگان‌ها به دو صورت عمده و خرده‌فروشی همکاری می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایمن کاران وحدت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز