برگزاری رویداد ردپا برای بررسی همه جانبه متاورس

تور لحظه آخری-کاماپرس

ششمین رویداد ردپا با موضوع انسان و فراجهان، بررسی ابعاد پدیده متاورس، بیست و نهم اردیبهشت ماه 1401 برگزار خواهد شد. افراد علاقمند به این حوزه، امکان شرکت حضوری یا مجازی در این رویداد را دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار حوزه فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این رویداد به میزبانی گروه روما همراه با تعدادی از نخبگان حوزه علم دیجیتال برگزار خواهد شد. ریاست کمیته علمی سلسله رویدادهای انسان و فراجهان، متاورس، را رامین سمیع‌زاده برعهده دارد و دبیر اجرایی آن نیز حمیدرضا جعفری است. طی این گردهمایی پدیده متاورس در ابعاد فنی، پدیدار شناختی، زیست شناختی، جامعه شناختی، اقتصادی، مدیریتی، حقوقی و رسانه‌ای بررسی می‌شود. سخنرانان این حوزه، امین سمیع‌زاده، فعال حوزه‌ ای سی تی و تحول دیجیتال، امیر ناظمی، آینده پژوه و متخصص حوزه ارتباطات و فناوری، مشکات اسدی، آینده پژوه و جامعه شناس سیاسی، و احمد شکرچی، جامعه شناس، هستند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

فرشاد فاطمی، اقتصاددان، و ایمان میریان، حقوقدان و پژوهشگر رسانه، هم در این رویداد به عنوان سخنران حضور دارند. غلامرضا خاکی، استاد و مشاور حوزه‌های مدیریت، حامد وحدتی‌نسب، انسان شناس زیستی، و شاهپور دولتشاهی، وکیل پایه یک دادگستری و مدرس حقوق امنیت اطلاعات، هم دیگر سخنرانان ششمین رویداد ردپا هستند.

این رویداد به میزبانی شهرزاد طلوعی، استراتژیست محتوا و عضو کمیته اجرایی، برگزار می‌شود. حامیان ششمین رویداد ردپا، لحظه نگار، بشرا مدیا و پردیس سینمایی هدیش هستند.

تعریف متاورس و اهمیت آن

از متاورس تعریف چندان دقیقی ارائه نشده و هر کس برداشتی از این پدیده دارد. مثلا متیو بال، یکی از مدیران سایت متاورس پرایمر، اینگونه متاورس را تعریف کرده که این پدیده شبکه گسترده‌ای از جهان‌ها و شبیه سازی‌های سه بعدی پایدار است که به صورت آنی و لحظه به لحظه پردازش می‌شوند به گونه‌ای هویت اشخاص، اشیای فیزیکی، تاریخ بشر و حتی سیستم پرداختی پیوستگی خودشان را حفظ می‌کنند. خیلی از اشخاص متاورس را آینده تکامل یافته اینترنت می‌دانند. همین بحث‌ها و موضوعات مختلف پیرامون این مسئله باعث شده تا مبحث متاورس و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن حائز اهمیت شود.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه روما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز